Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Er det noen her som vet hvordan det fungerer med lån og stipend som voksen student med barn? Vurderer å ta utdanning over nett for å få fagbrev innen det jeg jobber med. Usikker på om jeg skal ta hel- eller deltidsstudier.Er det realistisk å tro man kan klare seg på lån og stipend et års tid? Kommer nok til å jobbe noe ved siden av og mannen har full jobb. Vi har tre barn.Noen som har gjort det samme? Anonymous poster hash: df54c...713
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Studerer 100% ved høgskolen og mottar fullt lån og stipend. Med tre barn mottar jeg ca 9800kr i mnd og ca 26000kr i august og januar. Dette er ikke nok til å dekke mine faste utgifter. Jeg har kuttet ned på alt til meg selv, men ungene trenger forsatt klær, frisør og fritidsaktiviteter. Jobber dermed ca 60% i tillegg. Det er slitsomt, men det går. Anonymous poster hash: c326a...25f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Jeg studerer 100%, får 10 226 i måneden, jobber også deltid (ca.30%). Det går veldig fint, vi klarer å spare penger i tillegg. Mannen min har også vært student de siste årene og har hatt samme inntekt/lån&stipend. Jeg har råd til det jeg vil ha til meg selv også, i tillegg til ungenes utgifter (2 barn). Anonymous poster hash: d4367...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå