Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Vi kjøpte en bok til datteren min på 11 før sommeren. Jeg leste litt i den for henne, men etter noen få sider syntes hun den var kjedelig så vi begynte på en annen bok i stedet. Morfaren hennes hadde senere prøvd å les ei den for henne, men også da ga de opp fordi hun ikke likte den. Nå har hun nylig hatt bursdag og har fått den samme boken i gave. Men de som ga boken skrev en hilsen inne i boken i stedet for å skrive på et kort. Er det da uredelig å bytte den boken vi hadde fra før i stedet for den som faktisk er ny? Den "gamle" ser helt ny ut og er helt stiv i permene og papiret og virker ulest. Anonymous poster hash: 8f4b8...8cb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 ja Anonymous poster hash: d1aaf...0ce
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Jeg hadde ikke byttet ei brukt bok. Men kunne godt lagt den i gaveskuffen så en av ungene kunne gi den bort i bursdag, om den ser helt ubrukt ut! Anonymous poster hash: b6b2d...971
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 Hadde gjort det Anonymous poster hash: 7b9da...bdf
Sokkedyret Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 Hvis noen andre hadde gjort det og du kjøpte boken, hadde du kunnet se at den var brukt? Hadde det brydd deg om du kjøpte en bok i bokhandleren og du visste noen andre hadde gjort dette?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016 Selvfølgelig er det uredelig. Anonymous poster hash: 0b94b...62e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #8 Skrevet 31. august 2016 Men de ser jo like nye ut. Hadde det ikke vært skrift i den ene og noen hadde blandet dem mens jeg så vekk, hadde jeg ikke klart å skille dem fra hverandre etterpå. hi Anonymous poster hash: 8f4b8...8cb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #9 Skrevet 31. august 2016 Hvis den ser helt ny ut hadde jeg gjort det Anonymous poster hash: af1be...9ba
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #10 Skrevet 31. august 2016 Men de ser jo like nye ut. Hadde det ikke vært skrift i den ene og noen hadde blandet dem mens jeg så vekk, hadde jeg ikke klart å skille dem fra hverandre etterpå. hi Anonymous poster hash: 8f4b8...8cb Det er likevel uærlig og uredelig. Anonymous poster hash: 0b94b...62e
Gemini77 Skrevet 31. august 2016 #11 Skrevet 31. august 2016 Jeg ville beholdt den "gamle" boken som gave til en annen bursdag. Men så utrolig urutinert og idiotisk av de som ga den å skrive en hilsen inni boken. Selv om boken hadde vært en suksess blant barn så er det alltid en mulighet for at mottaker allerede har den.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #12 Skrevet 31. august 2016 Jeg ville beholdt den "gamle" boken som gave til en annen bursdag. Men så utrolig urutinert og idiotisk av de som ga den å skrive en hilsen inni boken. Selv om boken hadde vært en suksess blant barn så er det alltid en mulighet for at mottaker allerede har den. Ja, men hvis den er kjedelig er det jo litt dumt å gi den bort. Og da kan jo ikke de som får dn bytte den heller. De som ga den er veldig gamle, så de var sikkert litt urutinerte. Anonymous poster hash: 8f4b8...8cb
Gemini77 Skrevet 31. august 2016 #13 Skrevet 31. august 2016 Ja, men hvis den er kjedelig er det jo litt dumt å gi den bort. Og da kan jo ikke de som får dn bytte den heller. De som ga den er veldig gamle, så de var sikkert litt urutinerte. Anonymous poster hash: 8f4b8...8cb Skjønner. Ser den helt ny ut så kanskje bytte den selv om jeg har blanda følelser angående det. Men ser den brukt ut så tar jo uansett ikke bokhandelen den tilbake så de kan jo vurdere det.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #14 Skrevet 31. august 2016 Er litt på kanten, men hvis det virkelig ikke er synlig hadde jeg ikke brydd meg om noe hadde gjort dette med boken jeg kjøpte. Folk blar jo gjerne litt i bøkene i bokhandleren, også. Anonymous poster hash: 0a225...683
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #15 Skrevet 31. august 2016 Jeg hadde glatt gjort det! Som en annen her påpekte: folk blar og leser i bøkene i bokhandelen også. Her har de til og med cafe midt inne i bokhandelen og folk sitter og blar/leser i bøker de aldri kjøper..... Anonymous poster hash: 301eb...da8
TPK Skrevet 31. august 2016 #16 Skrevet 31. august 2016 Jeg hadde prøvd å bytte den. De får heller si nei hvis de synes den ser brukt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå