Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Jeg er veldig på det å Gjøre det billig. Trenger ideer til hva vi kan gi bort. Har 3 barn i alder 8 år 6 år og 2 år som skal Være med på noe av det. Vi har ordnet tre ting som skal dekoreres. Tenkte å ha ramme rundt noe malerier barna lager. Anonymous poster hash: 7a867...64e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Det kommer jo litt an på hvem du skal gi det til? Setter alle like stor pris på noe småbarn har klæsja sammen? Anonymous poster hash: 398ee...250
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 Oppskrift på krydderrips: 1 kg rips 600 gram sukker 1/2 dl vineddik 1 ts kanel 1 ts nellik 1 ts allehånde Kok opp bær og eddik under lokk i 10 min Kok alt uten lokk i 30 min Serveres sammen med kjøttmiddag (istedenfor tyttebærsyltetøy). Anonymous poster hash: d160a...198
sug lut Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 Rognebærgele (ut og plukk!), rødbeter fra egen hage (eller fra Rema, for den saks skyld) på glass, hjemmelagd godteri, hjemmestrikka sokker og votter, alt dette har jeg fått fra venninner i mange år, det er også enkle ting å lage selv.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016 Drops - er veldig varmt å jobbe med, men barna kan få pakke de inn. Kopper/krus - kjøp på panduro, samt tusjer som hører til og la de tegne. Brennes litt i ovnen og tegninger sitter som støpt, tåler også oppvaskmaskin Anonymous poster hash: ced06...84d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #7 Skrevet 31. august 2016 Marsipankuler med sjokoladetrekk og annet lettlaget godis. Hjemmestrikk som tøfler, lester osv. Grytekluter. Hjemmelaget saft og syltetøy. Anonymous poster hash: 673eb...226
pitrijorg Skrevet 31. august 2016 #8 Skrevet 31. august 2016 De siste julegavene fra barna her i hus Hvert år : kalender hvor man limer inn bilder og barna tegner Malte syltetøy glass, med minimalt av farge blanding med te lys oppi Store kongler med glitter og lett maling, feste en snor så har man juletrepynt Kjelebrikker av klyper og smykkeskrin av ispinner
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #9 Skrevet 31. august 2016 Tovede ting blir fine, og går an å gjøre sammen med barna. Enten tovet av ren ull, eller strikket og tovet. Jeg har strikket grå firkantede sitteunderlag. Barna har "tegnet" et motiv med nål og ulltråd. F.eks. forbokstaven til mottakeren, eller et hjerte. Toves i maskin. Blir kjempefint. Tovede tøfler og votter kan lages på samme måte. Jeg synes ikke noe særlig om å gi bort "barnekunst" i ramme. Lag heller tom som mottaker får bruk for! Anonymous poster hash: a982f...8f4
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #10 Skrevet 31. august 2016 Mal og dekorer pringlesbokser, fyll me hjemmelaget opptenningsved lages enkelt ved å dyppe furukongler i stearin. Anonymous poster hash: 0104d...528
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #11 Skrevet 31. august 2016 Drops - er veldig varmt å jobbe med, men barna kan få pakke de inn. Kopper/krus - kjøp på panduro, samt tusjer som hører til og la de tegne. Brennes litt i ovnen og tegninger sitter som støpt, tåler også oppvaskmaskin Anonymous poster hash: ced06...84d Tips når det gjelder kopper og krus. Pass på når Nille har 10.- salg på krus/asjetter og middagstallerker. De er like bra som de på Panduro og koster da 1/4 av prisen Anonymous poster hash: dc1e0...c69
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #12 Skrevet 31. august 2016 Beklager, men hvem blir glad for en innrammet barnetegning/maling? Anonymous poster hash: b84b5...b16
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #13 Skrevet 31. august 2016 Beklager, men hvem blir glad for en innrammet barnetegning/maling? Anonymous poster hash: b84b5...b16 Alle i min familie blir glad. Vi skal le til bf. Mormor til barna. Oldemor og mange flere de elsker det som er lagd. Anonymous poster hash: 7a867...64e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #14 Skrevet 31. august 2016 Beklager, men hvem blir glad for en innrammet barnetegning/maling? Anonymous poster hash: b84b5...b16 Når det er lagt arbeid i det kan mange bli det. Jeg fikk en gang et fint bilde av sønnen til en venninne. Han hadde tegnet oss to hånd i hånd på vei over en bro med en stor paraply og regnvær rundt. Det er over 14 år siden og jeg har fortsatt bildet på veggen. Hvis det bare er et tilfeldig bilde som barnet har brukt 3 minutter på blir det noe annet. Anonymous poster hash: 6b31b...d0a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #15 Skrevet 31. august 2016 Alle i min familie blir glad. Vi skal le til bf. Mormor til barna. Oldemor og mange flere de elsker det som er lagd. Anonymous poster hash: 7a867...64e Det er det de sier til dere. Spørsmålet er hva de egentlig mener. Anonymous poster hash: 398ee...250
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #16 Skrevet 31. august 2016 Det er det de sier til dere. Spørsmålet er hva de egentlig mener. Anonymous poster hash: 398ee...250 Det er da en stor glede for Barna å gi noe har lagd. Prøv å tenk på flere ting. Ikke at folk ikke liker gavene. Vet at min familie vil like gavene barna lager. Anonymous poster hash: 7a867...64e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #17 Skrevet 31. august 2016 Hva er du god til? Strikkede votter sokker og gensere er fine gaver. Tørket sopp kan være fint hvis du kan mye om sopp og mottakeren liker sopp i maten. Portrettegninger av barna til mottakeren kan være fint om du er skikkelig flink til å tegne (profesjonelt nivå) En spesialkomponert melodi til en som spiller kan være flott om du kan komponere. Det som ikke er morsomt å få er gaver der giveren tydelig bare har forsøkt å gjøre det enkelt og billig. Anonymous poster hash: 6b31b...d0a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #18 Skrevet 31. august 2016 Mal og dekorer pringlesbokser, fyll me hjemmelaget opptenningsved lages enkelt ved å dyppe furukongler i stearin. Anonymous poster hash: 0104d...528 Denne likte jeg godt! Det blir julegaver til de gamle tantene og onklene som har vedfyring Anonymous poster hash: 6fe7c...5d9
sug lut Skrevet 31. august 2016 #19 Skrevet 31. august 2016 (endret) Beklager, men hvem blir glad for en innrammet barnetegning/maling? Anonymous poster hash: b84b5...b16 Hvis du har prøvd å ramme inn maling skjønner jeg at resultatet ble såder. Endret 31. august 2016 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #20 Skrevet 31. august 2016 I fjor kjøpte jeg hvite fliser og lot guttungen male på med porselensmaling. Limte på møbelknotter eller trekuler under. Brukes som gryteunderlag.Ga til besteforeldre, pappaen og onklene. De brukes flittig. Øvrig familie (mine søskenbarn og tanter/onkler) fikk hjemmelaget småkaker. (vi har avtale på å kun gi gave fordi det er koselig å ha under treet, er enige om å holde kostnaden på et minimum)Jeg syns det er veldig greit å gi ting som kan brukes til noe. Anonymous poster hash: 6fe7c...5d9
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #21 Skrevet 31. august 2016 Ting som kan spises eller på annen måte brukes opp/slites er kjekt. Besteforeldre og oldeforeldre har huset fullt av dill og kan ofte like sånt, men vi har verken plass til eller ønske om å omgi oss med rot. Selv flotte pyntegjenstander er litt problematisk. Særlig i nyere hus er det ofte verken kjeller eller loft, så man har ikke så mye plass til "rullerende pynt". Men koselig er det jo, uansett, så lenge man ikke blir fornærmet om det kanskje "forsvinner" etter noen år.. Anonymous poster hash: c4250...2c2
labine Skrevet 31. august 2016 #22 Skrevet 31. august 2016 Denne likte jeg godt! Det blir julegaver til de gamle tantene og onklene som har vedfyring Anonymous poster hash: 6fe7c...5d9 Jeg brukte grankongler og det fungerte også bra. Smeltet stearin i vannbad. Å plukke kongler er en fin aktivitet med ungene på høsten også
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #23 Skrevet 31. august 2016 Jeg brukte grankongler og det fungerte også bra. Smeltet stearin i vannbad. Å plukke kongler er en fin aktivitet med ungene på høsten også Brukte du bare vanlige lys eller kjøpte du egen stearin til formålet? Konglene burde kanskje tørke en stund, ev. hvor lenge er nok? (Sorry "idiotspørsmålene") Anonymous poster hash: 6fe7c...5d9
Gjest Muji81 Skrevet 31. august 2016 #24 Skrevet 31. august 2016 Biscotti Kjeks kan gis i dekorert pringlesboks Hjemmelaget baileys Syltetøy med hjemmelaget etikett Pepperkaker Vaniljeessens (vaniljestang i sprit) Pikekyss
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #25 Skrevet 31. august 2016 Nå ble jeg nysgjerrig Hvordan lager du Baileys? Anonymous poster hash: dc1e0...c69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå