Gå til innhold

Tilbakevendende soppinfeksjon i underliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får det hver mnd, gjerne etter mensen...noen flere med dette problemet?! Er ikke før siste året jeg har blitt plaget med det, ikke ofte jeg hadde det før.. Er 32 år. Veldig plagsomt og koster litt å kjøpe den pillen og det Hver mnd....

Anonymous poster hash: 6ed2f...246

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har muligens en ubalanse i tarmsystemet ditt. Det kan komme av mye sukker i maten, bruk av antibiotika / penicillin eller kortisonpreperater. Får du hvitt belegg på tunga? Flasser du av og til? 

Eller så kan det være at mannen din smitter deg gang på gang med soppen... Begge bør behandles.  

Anonymous poster hash: 388c6...183
Skrevet

Jeg hadde som deg, men har ikke hatt på fem år. Etter at jeg sluttet med tampong og begynte med kopp.

Anonymous poster hash: c3bc3...5f9

Skrevet

Etter jeg gikk fra bind og tampong til menskopp ble jeg kvitt problemet.

Skrevet

Tranebær, syrlige melkeprodukter (probiotika), Nok søvn

Anonymous poster hash: 4ea63...375
Skrevet

Ellen tamponger fra apoteket, de er tilsatt melkesyrebakterier

Vaginakapsler med melkesyrebakterier etter mens

Truser i bomull, ikke string

Sov naken så underlivet får luft

Anonymous poster hash: 26804...c48

Skrevet

Vask underlivet med en blanding av eddik og vann. Veldig effektivt. Jeg gjør dette innimellom og har ikke hatt soppinfeksjon eller uvi på flere år. Veldig billig også 😊

Skrevet

Det kan også være et tegn på diabetes, så kanskje du bør ta en tur til legen og få utelukket akkurat det.

Anonymous poster hash: d80e9...3c6

Skrevet

Har du kuttet ut vaskemiddel og skyllemiddel med parfyme? Jeg ble plutselig voldsomt plaget med soppinfeksjoner, helt jævlig, hadde der konstant i ett år nesten. Så sluttet jeg med parfymert vaskemiddel og har vært bra i flere mnd. Prøvde alt annet, tenkte ikke set kunne være vaskepulveret fordi jeg ikke har reagert slik på det før. Trodde det var stress, ny partner, mye sex, alder etc. Men så enkelt var det for meg.

Anonymous poster hash: f99e4...dbd

Skrevet

Takk for svar jenter, må prøve å gjøre noen endringer og se om dette hjelper:)

Hi

Anonymous poster hash: 6ed2f...246

Skrevet

Hadde jeg også plager med, helt til jeg fikk resept på den pillen du snakker om, som jeg ikke husker navnet på.. Den kan også kjøpes uten resept. Vet noen som må ta den hver mnd etter mens, for å forebygge sopp, og da er det billigere å få en resept.

Anonymous poster hash: ad4a4...da5

Skrevet

Har du hormonspiral? Jeg slet hver mnd. når eg hadde den.

Anonymous poster hash: 41bca...4b0
Skrevet

Jeg trodde også jeg fikk sopp hver mnd, snakket med legen om det, så viste det seg at det var eggløsningen. flaut

Anonymous poster hash: 2c49d...76f

Skrevet

Menskopp! Tampong ødelegger bakterieflora..og bind blir både vått og klamt, ideelt for sopp.

Bruk bomullstruser. Ikke string!

Anonymous poster hash: ab92d...6d9

• 2 uker senere...
Skrevet

Er du sikker på at det er sopp? Kan det være bakteriell vaginose?

Ellers så anbefaler jeg å gå til en kvinnelege/gynekolog i stede for fastlegen. De ser helt andre løsninger og muligheter enn fastlegen. Jeg trodde jeg slet med sopp, da jeg kom til gynekolog viste det seg at det var muskulært.

Anonymous poster hash: 7804a...c65

Skrevet

Jeg hadde det i flere år, var hos gynekolog mange ganger. Gikk på diflucan i flere mnd etc. Først nå jeg la om kosten begynte det å bli bedre. Så begynte jeg på cerazette og nå har jeg ikke mensen i det hele tatt. Har blitt kvitt det helt.

Anonymous poster hash: a35f9...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...