Gå til innhold

Noen som jobber som nav veileder?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vurderer virkelig å søke jobb som det. Er lei turnus, helge-og kveldsjobb. Men saken er at jeg har en utrolig spennende jobb nå, og vet ikke hva veileder i nav driver med.. Noen som kan hjelpe?

 

Anonymous poster hash: edce2...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som tidligere NAV-ansatt kan jeg bare gi deg et råd; løp skrikende i andre retningen!

Skjønner at turnus er dritt, men NAV er beryktet - og ikke uten grunn. Det er elendige ledere, sinnsyk arbeidsmengde og det er svært langt mellom brukere som er mottakelig for hjelp. 90% av tiden går med til de aller aller tyngste brukerne som er helt ute av stand å fungere slik at det er umulig å få de i jobb eller hjelpe de på noen måte, men de klarer å suge all ledig tid ut av deg likevel. Nevnte jeg helt ubrukelige ledere? Sykefraværet på mitt kontor var aldri under 20% og glem tilrettelegging og oppfølging, det gjelder ikke som navansatt.

 

Nav er etter min erfaring (og nei det var ikke det at jeg jobbet på et spesielt dårlig kontor, jeg jobbet faktisk på et veldig bra kontor i NAV-sammenheng) ikke løsningen!

 

Anonymous poster hash: d0f3c...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere NAV-ansatt kan jeg bare gi deg et råd; løp skrikende i andre retningen!

Skjønner at turnus er dritt, men NAV er beryktet - og ikke uten grunn. Det er elendige ledere, sinnsyk arbeidsmengde og det er svært langt mellom brukere som er mottakelig for hjelp. 90% av tiden går med til de aller aller tyngste brukerne som er helt ute av stand å fungere slik at det er umulig å få de i jobb eller hjelpe de på noen måte, men de klarer å suge all ledig tid ut av deg likevel. Nevnte jeg helt ubrukelige ledere? Sykefraværet på mitt kontor var aldri under 20% og glem tilrettelegging og oppfølging, det gjelder ikke som navansatt.

 

Nav er etter min erfaring (og nei det var ikke det at jeg jobbet på et spesielt dårlig kontor, jeg jobbet faktisk på et veldig bra kontor i NAV-sammenheng) ikke løsningen!

 

Anonymous poster hash: d0f3c...360

Støtter denne!😣😣 har samme erfaring fra NAV lokalt. Fikk faktisk kronisk migrene da jeg jobbet der. Ble kvitt det igjen da jeg sluttet! Skal du vurdere å jobbe i NAV så ville jeg anbefalt Forvaltning eller en av pensjonsenhetene. Har mye bedre erfaring derfra 😊

 

Anonymous poster hash: 8e742...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har svart over- er de statlig ansatt? Eg er sosionom og jobber i den kommunale delen av nav på et stort by-kontor. Me har ca 50 brukere kvar i oppfølgingsavdelinga eg jobber i. Me saksbehandler etter lov om sosiale tjenester, følger opp langtidsmottakarar av sosialhjelp. Poenget for ein sosionom er jo å hjelpa dei som har det vanskeleg.me har samarbeidsmøter, ansvarsgrupper, administrerer forvaltninggskontoer, henviser, kartlegger, støtter, følger opp. Ein veldig veldig givende variert og god jobb. Kjenner meg ikkje igjen i det dei andre skriv. Ryddig arbeidstid, grei lønn. Rett under 500 000 for 10 års ansiennitet og vidareutdanning. Lite frynsegoder og nesten aldri kurs. Men trygg arbeidsplass.

 

Anonymous poster hash: 207bf...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har svart over- er de statlig ansatt? Eg er sosionom og jobber i den kommunale delen av nav på et stort by-kontor. Me har ca 50 brukere kvar i oppfølgingsavdelinga eg jobber i. Me saksbehandler etter lov om sosiale tjenester, følger opp langtidsmottakarar av sosialhjelp. Poenget for ein sosionom er jo å hjelpa dei som har det vanskeleg.me har samarbeidsmøter, ansvarsgrupper, administrerer forvaltninggskontoer, henviser, kartlegger, støtter, følger opp. Ein veldig veldig givende variert og god jobb. Kjenner meg ikkje igjen i det dei andre skriv. Ryddig arbeidstid, grei lønn. Rett under 500 000 for 10 års ansiennitet og vidareutdanning. Lite frynsegoder og nesten aldri kurs. Men trygg arbeidsplass.

 

Anonymous poster hash: 207bf...2a8

50 brukere??? Jeg hadde mellom 250 og 300 brukere også på NAV sosial, og en lønn ganske under landsgjennomsnittet etter 10 års ansiennitet er jo ikke bra?

 

Anonymous poster hash: d0f3c...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i barneverntjenesten. Det er et tøft og belastende yrke med stort arbeidspress.

Mange av mine kollegaer er x-navansatte, og ingen ønsker seg tilbake eller anbefaler andre å søke seg dit. Jeg tenker at det sier mye om nav!!!

 

Anonymous poster hash: 2b2b3...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veileder i NAV, og stortrives. Det er utrolig mange ulike veilederstillinger innad i NAV, og det er mange ulike måter å organisere arbeidet på. Tror alle kontorer har sin egen modell. Som veileder kan du jobbe med arbeidsledige, men sosialklienter, med oppfølging av sykmeldte, med generell veiledning i et brukersenter osv. Kontoret jeg jobber på er ganske stort, sykefraværet er ikke spesielt høyt og det er langt mellom hver gang noen slutter. Folk som har vært ansatt i prosjektstillinger søker seg ofte tilbake eller over i faste stillinger og vi har høye skåringer på trivsel på medarbeiderundersøkelser. Som alle andre arbeidsplasser er det sikkert både gode og dårlige NAV-kontorer, så bildet er nok en del mer nyansert enn de første innleggene skulle tilsi. 



Anonymous poster hash: c6095...687
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i Nav i 5 år,trives og synes jeg har en givende jobb med jevnt over fornøyde brukere.Vi er forskjellige heldigvis så selv om noen her sier løp andre vei er det langt fra sikkert at du vil oppleve det slik😄Jeg er statlig ansatt med 480000,- i årslønn,gode muligheter til å få ta både kurs og videreutdanning.

 

Anonymous poster hash: ad806...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...