Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 mannen mener man ikke trenger å koke vannet man tar i flaskene til nyfødt baby! Han mener det holder å ta kaldt vann fra springen og varme opp i flaskevarmer opp til 40 grader! Jeg mener man skal koke vannet som nan blandes med og kjøle ned til 40 grader. Han spør meg hvorfor man må koke vannet når springvann er så rent. Anonymous poster hash: 8e8b2...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #2 Skrevet 30. august 2016 Det er vel strengt talt viktigere å koke flaskene enn vannet... Anonymous poster hash: 5ec9a...680
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #3 Skrevet 30. august 2016 Jeg kokte aldri vannet hjemme i Norge. Alle 3 barna mine har overlevd... Anonymous poster hash: 217eb...50c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 mannen mener man ikke trenger å koke vannet man tar i flaskene til nyfødt baby! Han mener det holder å ta kaldt vann fra springen og varme opp i flaskevarmer opp til 40 grader! Jeg mener man skal koke vannet som nan blandes med og kjøle ned til 40 grader. Han spør meg hvorfor man må koke vannet når springvann er så rent. Anonymous poster hash: 8e8b2...bf9 Det er du som har rett. Springvannet er som regel rent, men en dag er det det ikke eller det har kommet noe bakterier på springen. Babyen tåler det dårlig hvis den får noe uhumske bakterier. Går jo selvfølgelig stort sett bra, men den dagen det ikke gjør det... Dessuten, er det noe bakterier i flaska eller i vannet så vil de fleste bakterier storkose seg om de blir varmet opp til bare 40 grader. Anonymous poster hash: dd621...799
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016 http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/drikke/kan_spedbarn_0-1_aar_gis_drikkevann_direkte_fra_springen Det sies litt forskjellig, så det vil være avhengig av hvor dere får vannet fra. Anonymous poster hash: 13e5b...2fb
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #6 Skrevet 30. august 2016 http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/drikke/kan_spedbarn_0-1_aar_gis_drikkevann_direkte_fra_springen Det sies litt forskjellig, så det vil være avhengig av hvor dere får vannet fra. Anonymous poster hash: 13e5b...2fb Uansett står det at ved godkjent vannkraftverk er det etter at barnet drikker annet en morsmelk at det er aktuelt. Det tolker jeg som når barnet begynner å smake annen mat i 3-4 mnd alder? Ikke til en uke gammel baby Anonymous poster hash: 8e8b2...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #7 Skrevet 30. august 2016 Jeg vet ikke hvor gammel babyen deres er. Da mine var baby, så kokte jeg vann og hadde det i termos, klart til bruk. Sluttet med det da de spiste fast føde i 1 måned, dvs ca 5-6 måneder gammel. Anonymous poster hash: 1964e...fb2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 Her fikk vi beskjed på helsestasjon om å koke i minst 6 uker. Anonymous poster hash: e2c14...35d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #9 Skrevet 30. august 2016 Jeg vet ikke hvor gammel babyen deres er. Da mine var baby, så kokte jeg vann og hadde det i termos, klart til bruk. Sluttet med det da de spiste fast føde i 1 måned, dvs ca 5-6 måneder gammel. Anonymous poster hash: 1964e...fb2 En uke gammel Anonymous poster hash: 8e8b2...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #10 Skrevet 30. august 2016 En uke gammel Anonymous poster hash: 8e8b2...bf9 Da anbefaler jeg deg å koke vannet, og ha så i termos så slipper dere å må koke i ett. Nyfødte baby tåler ikke mye, så best føre var. Anonymous poster hash: 1964e...fb2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 Vannet skal kokes. Hvorfor ikke koke opp vann, helle i en mugge eller i flasker, og sette i kjøleskapet. Da kan man bare varme ønsket mengde i mikroen til 37-40 grader, og ha i pulver. Ferdig. Anonymous poster hash: d95b6...d4f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #12 Skrevet 30. august 2016 Vannet skal kokes. Hvorfor ikke koke opp vann, helle i en mugge eller i flasker, og sette i kjøleskapet. Da kan man bare varme ønsket mengde i mikroen til 37-40 grader, og ha i pulver. Ferdig. Anonymous poster hash: d95b6...d4f Ser ikke helt poenget med det. Da vil jo bare bakterieveksten komme på nytt, med mindre du har vannet på helt ren/steril, lukket beholder. I mugge i kjøleskapet blir jo omtrent som å ta det rett fra springen? Anonymous poster hash: 13e5b...2fb
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #13 Skrevet 30. august 2016 Jeg fikk beskjed på føden og barsel for 10 år siden at der koker de flaskene men tar kaldt vann rett fra springen til alle nyfødte. Har gjort det med mine tre, som aldri har blitt syke. Tenker det er mer bakterievekst i disse lunkne termosene folk tar med seg over alt. Anonymous poster hash: 7e54e...5b3
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #14 Skrevet 30. august 2016 Vel, ikke lenge siden det var urent vann i kranene på Ranheim i Trondheim.... Koker enda jeg, og baby er 8 mnd! Anonymous poster hash: 51176...d75
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #15 Skrevet 1. september 2016 Begynn å amme, så er problemet løst. Anonymous poster hash: deced...050
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #16 Skrevet 1. september 2016 Begynn å amme, så er problemet løst. Anonymous poster hash: deced...050 Tåpelig svar... Anonymous poster hash: b8bc8...95a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #17 Skrevet 1. september 2016 Tyder på dårlig dømmekraft hos far dette, han er heller villig til å risikere sykdom hos spedbarnet, enn å gidde å koke vannet! LATSABB kan du hilse han fra meg og si! Anonymous poster hash: 96835...53f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #18 Skrevet 1. september 2016 Ser ikke helt poenget med det. Da vil jo bare bakterieveksten komme på nytt, med mindre du har vannet på helt ren/steril, lukket beholder. I mugge i kjøleskapet blir jo omtrent som å ta det rett fra springen? Anonymous poster hash: 13e5b...2fb Nei det blir ikke det samme. Anonymous poster hash: 96835...53f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #19 Skrevet 1. september 2016 Jeg fikk beskjed på føden og barsel for 10 år siden at der koker de flaskene men tar kaldt vann rett fra springen til alle nyfødte. Har gjort det med mine tre, som aldri har blitt syke. Tenker det er mer bakterievekst i disse lunkne termosene folk tar med seg over alt. Anonymous poster hash: 7e54e...5b3 På de sykehusene jeg har jobbet på koker vi både vannet og flaskene! Anonymous poster hash: 96835...53f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #20 Skrevet 1. september 2016 Flaskene og vannet må kokes frem til babyen er 3 mnd, før de er 3 mnd er tarmene umodne og takler bakterier mye dårligere enn etter de har modnet. Fra 3 mnd så kan man ta kaldt vann fra springen og bare varme det og flaskene kan vaskes i oppvaskmaskinen men på minst 70 grader. Er iallefall dette jeg har lært Anonymous poster hash: 0bb2c...614
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #21 Skrevet 1. september 2016 Vi kokte flaskene i micro sterelisator også hadde vi kokt vann på flaskene i den mengden vi trengte. Lot det kjøle seg litt ned med lokket halvveis på også varmet vi vannet i micro. Da er det også viktig å riste flasken godt (i og med at vi tok i pulver etterpå så ble den jo det) og sjekk temperatur før man gir. Ved bruk av micro kan det danne seg varmebobler i vannet og disse må ristes bort. Det gjorde vi til rundt 6 måneder for å være sikker. Ja, vannet i norge er trygt, men plutselig en dag. Det er så lite jobb over en så kort periode, så hvorfor risikere noe. Anonymous poster hash: 74579...74f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #22 Skrevet 1. september 2016 Tåpelig svar... Anonymous poster hash: b8bc8...95a Begynn å amme, så er problemet løst. Anonymous poster hash: deced...050 050 Har jo rett da. Flaske er en uting med mindre man ikke greier eller kan amme. Er nok en ammenazi... Men de gangene hvor vi måtte bruke vann så ble den kokt og deretter nedkjølt og dette gjorde vi frem til barnet vårt var 7-8 måneder mener jeg å huske. Anonymous poster hash: 2d9ab...c22
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #23 Skrevet 1. september 2016 Tåpelig svar... Anonymous poster hash: b8bc8...95a You ask a silly question, you get a silly answer. Anonymous poster hash: deced...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå