Gå til innhold

Som jeg hater å være arbeidsledig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt sagt opp som følge av oljekrisen, og jeg hater å være arbeidsledig!

Det er ikke mye jobber og søke på, og mannen ernettopp begynt å studere, så ikke lett å flytte på seg heller.

Jeg føler meg som en taper, og hater å ikke ha en jobb å gå til.

Ikke har jeg små barn heller.....greit jeg får trent masse, men jwg vil ha en jobb nå.

Gi meg styrke til å holde ut denne perioden i livet....saver sykt den perioden der oljen var på topp, og vi nærmest jobbet døgnet rundt.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, annet enn å si til dere som har en hektisk hverdag og jobb: Sett pris på det!

Anonymous poster hash: 6643c...974

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå rundt med cv og åpen søknad i butikker, bensinstanstasjoner, barnehager, SFO, rengjøringsbyrå, sykehjem etc. Du får alltids i det minste ekstravakter :)

Anonymous poster hash: 50871...fb1
Skrevet

Jeg er i samme båt, har gått ledig siden januar og det er IKKE lett! Har mastergrad og svært god cv, men hva hjelper det når det ikke er jobber å søke på. Hold motet oppe, snart snur det! Og husk at dette er den verste krisen på svært lenge, dette er ikke din feil😊 Det er mitt mantra for å ikke falle ned i en grop jeg ikke kommer meg opp fra...

Lykke til!!!

Anonymous poster hash: e24ea...88f

Skrevet

Forstår deg godt, det å ikke ha noe å gå til er ikke kjekt i det hele tatt.

Det å føle at man er til nytte, det kollegiale, det å få brukt hodet til faglige ting.

Men - sett pris på at du er frisk og tross alt får gjort mye likevel. Du kan trene, bli enda bedre form. Kanskje du kan kaste deg over et ryddeprosjekt hjemme. Eller kanskje du kan melde deg til noe frivillig arbeid, mange som trenger en ekstra hånd der. Ellers er det som nr. to nevner mange sykehjem som trenger ekstravakter, eller om ikke annet så trengs det alltid frivillige til å besøke de som ikke har noen som kommer på besøk eller kommer seg ut.

Jeg jobber heller ikke, men da pga. langvarig sykdom, så jeg får ikke gjort noe fysisk heller, og det er innimellom til å gå på veggene av. Så sett pris på det du kan gjøre nå. Vær strukturert med jobbsøkingen, og utnytt tiden du har ellers.

Anonymous poster hash: 6a3de...9f2
Skrevet

Jeg er i samme båt, har gått ledig siden januar og det er IKKE lett! Har mastergrad og svært god cv, men hva hjelper det når det ikke er jobber å søke på. Hold motet oppe, snart snur det! Og husk at dette er den verste krisen på svært lenge, dette er ikke din feil Det er mitt mantra for å ikke falle ned i en grop jeg ikke kommer meg opp fra...

Lykke til!!!Anonymous poster hash: e24ea...88f

Takk for fine ord.

Nei, vet det ikke er min skyld, men kjenner det er bittert. Hadde en jobb jeg elsket, fantastiske kolleger, nærme hjemmet.

Huff, jeg gjør også alt for å ikke falle i en grop, men enkelte dager er tøffe.

Lykke til du også, håper det ordner seg for oss begge.

Mvh HI.

Skrevet

Forstår deg godt, det å ikke ha noe å gå til er ikke kjekt i det hele tatt.Det å føle at man er til nytte, det kollegiale, det å få brukt hodet til faglige ting. Men - sett pris på at du er frisk og tross alt får gjort mye likevel. Du kan trene, bli enda bedre form. Kanskje du kan kaste deg over et ryddeprosjekt hjemme. Eller kanskje du kan melde deg til noe frivillig arbeid, mange som trenger en ekstra hånd der. Ellers er det som nr. to nevner mange sykehjem som trenger ekstravakter, eller om ikke annet så trengs det alltid frivillige til å besøke de som ikke har noen som kommer på besøk eller kommer seg ut. Jeg jobber heller ikke, men da pga. langvarig sykdom, så jeg får ikke gjort noe fysisk heller, og det er innimellom til å gå på veggene av. Så sett pris på det du kan gjøre nå. Vær strukturert med jobbsøkingen, og utnytt tiden du har ellers. Anonymous poster hash: 6a3de...9f2

Takk for fine ord!

Ja, jeg er veldig glad atjeg er frisk, og har mulighet til å trene og holde meg i form.

Prøver å holde på med noe stort sett hver dag, men noen dager blir litt tomme uansett.

Bare å bite tennene sammen...

Mvh HI

Skrevet

Takk for fine ord!

Ja, jeg er veldig glad atjeg er frisk, og har mulighet til å trene og holde meg i form.

Prøver å holde på med noe stort sett hver dag, men noen dager blir litt tomme uansett.

Bare å bite tennene sammen...

Mvh HI

Jeg ser det er viktig å fokusere på at dette bare er en midlertidig periode (selv om den for meg har vart et par år nå). Det er lettere når du fokuserer på at selv om det føles som stillstand, så er det bare midlertidig.

Krysser fingrene for at jobben som venter på deg dukker opp snart :)

Anonymous poster hash: 6a3de...9f2

Skrevet

Jeg ser det er viktig å fokusere på at dette bare er en midlertidig periode (selv om den for meg har vart et par år nå). Det er lettere når du fokuserer på at selv om det føles som stillstand, så er det bare midlertidig. Krysser fingrene for at jobben som venter på deg dukker opp snart :)Anonymous poster hash: 6a3de...9f2

Takk, snille!

Klem HI

Skrevet

Jeg leter også etter jobb. Nå har jeg vært i permisjon med barn først, så ikke like brå overgang. Og mye å gjøre hjemme. Samt å søke tar mye tid. Nå er det stadig jobber jeg kan søke, så ikke like ille her. Men søkt over 30 nokså relevante jobber, og kun vært på ett intervju. Er jo tøft. Men, i alle fall her, for å få støtte av NAV er det krav om å gjøre fem aktive jobbsøkertiltak i uken, noe som holder meg ganske opptatt. Prøver å tenke at jeg er "ansatt" som arbeidssøker hos NAV og ikke arbeidsledig;) Høres kanskje litt teit ut, men hjelper å ha noe man "må". :)

Ellers kan du prøve å benytte tiden til noe kjekt/nyttig. Hobby, ta kurs (mye gratis på nett, også. Selv om du ikke får flotte kursbevis (de koster ofte littegrann), så kan du si at du kjenner til det. Alt som kan hjelpe for å få jobb eller som du bare har hatt lyst til å lære kan være kjekt:) Ellers kan du jo lese bøker og slike ting hvis du har tid. Kan jo sette deg mål om å lese så og så mange bøker på så og så lang tid. Ellers har biblioteket av og til temamøter, fagforeningene har gratis kurs osv. Kanskje finnes det forelesninger du kan følge hvis det er plass i salen og du vet hvor og når. Trikset er i alle fall å finne ting å gjøre, og gjerne ha en plan så dagene ikke blir så kaotiske.

Personlig har jeg enn så lenge hatt nok med jobbsøking og barn og hus, men vil prøve med litt kurs og sånn etter hvert nå. Eller sette meg inn i ting jeg ser er relevant i mange stillinger.

Ellers ser jeg veldig mange stillinger i barnehager, hvis du gjerne vil ut i noe raskt. Jeg føler at da blir det svært liten tid til å søke relevante jobber, men hvis tiden går kommer jeg til å søke annet.

Hvor spesifisert er søket ditt etter jobber? Jeg søker på alle stillinger i områdene rundt her jeg bor. Krever at jeg går gjennom daglig eller ofte, for blir mye å gå gjennom. Men mye som kan være relevant som ikke alltid treffer søkeordene mine.

Lykke til:)

Anonymous poster hash: ea4cf...99f

Skrevet

Jeg leter også etter jobb. Nå har jeg vært i permisjon med barn først, så ikke like brå overgang. Og mye å gjøre hjemme. Samt å søke tar mye tid. Nå er det stadig jobber jeg kan søke, så ikke like ille her. Men søkt over 30 nokså relevante jobber, og kun vært på ett intervju. Er jo tøft. Men, i alle fall her, for å få støtte av NAV er det krav om å gjøre fem aktive jobbsøkertiltak i uken, noe som holder meg ganske opptatt. Prøver å tenke at jeg er "ansatt" som arbeidssøker hos NAV og ikke arbeidsledig;) Høres kanskje litt teit ut, men hjelper å ha noe man "må". :)

Ellers kan du prøve å benytte tiden til noe kjekt/nyttig. Hobby, ta kurs (mye gratis på nett, også. Selv om du ikke får flotte kursbevis (de koster ofte littegrann), så kan du si at du kjenner til det. Alt som kan hjelpe for å få jobb eller som du bare har hatt lyst til å lære kan være kjekt:) Ellers kan du jo lese bøker og slike ting hvis du har tid. Kan jo sette deg mål om å lese så og så mange bøker på så og så lang tid. Ellers har biblioteket av og til temamøter, fagforeningene har gratis kurs osv. Kanskje finnes det forelesninger du kan følge hvis det er plass i salen og du vet hvor og når. Trikset er i alle fall å finne ting å gjøre, og gjerne ha en plan så dagene ikke blir så kaotiske.

Personlig har jeg enn så lenge hatt nok med jobbsøking og barn og hus, men vil prøve med litt kurs og sånn etter hvert nå. Eller sette meg inn i ting jeg ser er relevant i mange stillinger.

Ellers ser jeg veldig mange stillinger i barnehager, hvis du gjerne vil ut i noe raskt. Jeg føler at da blir det svært liten tid til å søke relevante jobber, men hvis tiden går kommer jeg til å søke annet.

Hvor spesifisert er søket ditt etter jobber? Jeg søker på alle stillinger i områdene rundt her jeg bor. Krever at jeg går gjennom daglig eller ofte, for blir mye å gå gjennom. Men mye som kan være relevant som ikke alltid treffer søkeordene mine.

Lykke til:)Anonymous poster hash: ea4cf...99f

Takk for bra svar!

Jeg søker alt som er relevant, som jeg kan få.

Har vært på et intervju, men fikk den dessverre ikke.

Her jeg bor, skal det holde godt å finne fem jobber å søke på i uka.

Har også hørt at NAV er utrolig strenge, en kan ikke gjøre noe som helst uten at en mister dagpengene. Det er veldig synd, mange kurs jeg kunne tatt, som jeg kunne fortsatt på selv om jeg fikk jobb.

Jeg går gjennom flere søke motorer hver dag.

Lykke til du også

Klem HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...