Gå til innhold

2 års kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll med gutten min i dag,han er 2 år og 3 mnd. Han var akkurat passe lang og tung. Men så skulle han leke rollelek med en bamse i en seng, ta den opp, pusse tenner og sette den på do. Han tok den til slutt opp og pussa bamsen og sine egne tenner. Men klarte ikke alt han skulle. Han begynte i steder å rydde madrass, dyne og pute ut av og på plass i senga igjen. Gutten min leker mest med biler, traktor og duplo/konstruksjonslek. Så burde hatt noe annet enn typisk "jenteleker". Han sa noen ord i dag, men mindre enn han pleier. Hadde med ett språkskjema der jeg hadde kryssa av/skrevet opp ca. 65 ord han sier. Men må på ny kontroll om ett år fordi han sa så lite. Da begynner jeg å lure hva som er normal ordforråd for en 2 åring?Hadde og kryssa av for at han såvidt har begynt å sette sammen ord. Og hva med bamseleken, er det vanlig på en 2 årskontroll?

Helsesøster såg og et lite blåmerke på ryggen hans og var veldig interessert i hvor han hadd fått det fra. Følte meg egentlig ganske mistenkeliggjort. Hadde ingen god følelse når jeg gikk derifra😦

Anonymous poster hash: 25da1...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mye forskjellig fra helsestasjon til helsestasjon. Gutten din er nok helt normal :) Min sønn pratet helt flytende når vi var på kontrollen når han var 2 år og 3 mnd, men det er veldig unormalt. Helsesøster sa hun aldri hadde opplevd dette. Jeg så jo også i barnehagen til sønnen min at de fleste barna på to år bare sa noen få ord. Så, alt er normalt! Helsesøster må jo også forstå at noen barn er sjenerte og ikke sier noe når de er hos henne. Og blåmerker får vel alle barn?! Du har nok en helt fin, frisk og flott toåring!:)

Anonymous poster hash: 97e3b...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...