Gå til innhold

Er jeg helt på bærtur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det mannen? Sønnen vår har vært hos son bestemor siden i går pga at han har vært syk og vi har jobbet.

Han har ikke vært så syk at vi har måttet være hjemme med han selv.

Fikk plutselig tlf fra svigermor i går om at hun hadde bestilt legetime til han i dag da hun syns han var tett i brystet og burde blitt lyttet på. Hun hadde også ordnet med noen til å kjøre de da hun ikke har bil selv.

Mannen har hjemmekontor, så svigermor vet egentlig at han kan bli med. Så jeg sa til mannen at da får han bli med til legen når han er hjemme uansett. Jeg syns det er vårt ansvar å ta barna til lege. Spesielt når mannen er hjemme uanett.

Mannen mener at moren hans kan ta han med. Han vil gjerne sove...

Er jeg vrang? Eller bør mannen ta med sønnen?

Anonymous poster hash: 8fc1c...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal mannen SOVE? Klart han skulle stilt opp og fulgt sønnen til lege!

Anonymous poster hash: 1a880...c5e

Skrevet

Han vil sove?!? Ja takk, det vil jeg også! Hadde han ikke hjemmekontor?

Klart han skal følge! Jeg synes det var litt overtramp av svigermor å bestille legetime også jeg da. Hun burde heller bedt dere om å gjøre det.

Skrevet

Fikk hun bestilt legetime til deres barn ?

Klart mannen skal dra med ungen deres.

Skrevet

Her er det mange som er på bærtur...

Nei, det er ikke greit at svigermor bestiller legetime til barnebarnet.

Nei, det er ikke greit å lempe et sykt barn til bestemor i flere dager (noen timer mens dere jobber er greit synes jeg, men ville hatt barnet hjemme om natta så jeg selv fikk holdt øye med utviklingen)

Nei, det er ikke greit at pappa bruker bestemor som barnevakt når han skal jobbe på hjemmekontor, men velger å sove isteden.

Nei, det er ikke greit at bestemor går til lege med barnet alene fordi far heller vil sove.

Anonymous poster hash: 4c006...efa
Skrevet

Her er det mange som er på bærtur...

Nei, det er ikke greit at svigermor bestiller legetime til barnebarnet.

Nei, det er ikke greit å lempe et sykt barn til bestemor i flere dager (noen timer mens dere jobber er greit synes jeg, men ville hatt barnet hjemme om natta så jeg selv fikk holdt øye med utviklingen)

Nei, det er ikke greit at pappa bruker bestemor som barnevakt når han skal jobbe på hjemmekontor, men velger å sove isteden.

Nei, det er ikke greit at bestemor går til lege med barnet alene fordi far heller vil sove.

Lempe et sykt barn hos bestemor i flere dager?! Han har vært der siden i går ettermiddag, er 10 år og ikke spesielt syk.

Vi har tre barn og har snart brukt opp "sykt barn" dagene. De klarer fint å være hos besteforeldre når de er så store og ikke veldig syke. Syns nå faktisk det er bedre at han var der over natta enn at vi måtte dra han opp kl. 06 i dag for å kjøre han til bestemor.

Hi

Skrevet

Lempe et sykt barn hos bestemor i flere dager?! Han har vært der siden i går ettermiddag, er 10 år og ikke spesielt syk.

Vi har tre barn og har snart brukt opp "sykt barn" dagene. De klarer fint å være hos besteforeldre når de er så store og ikke veldig syke. Syns nå faktisk det er bedre at han var der over natta enn at vi måtte dra han opp kl. 06 i dag for å kjøre han til bestemor.

Hi

Greit, ser den, jeg så for meg en 3-åring som surklet i brystet....

Skjønner fremdeles ikke hvorfor en forkjølet 10-åring må kjøres til bestemor klokken 6 om morgenen når pappa har hjemmekontor, men skal ikke blande meg jeg, jeg vet jo ikke annet enn det jeg leser her og dere tar helt sikkert best valg utfra det store bildet ;)

Skrevet

Nei du er ikke vrang.

Anonymous poster hash: 73d6a...2b4

Skrevet

Grunnen til at han bør være hos bestemor er fordi at selv om pappaen har hjemmekontor så hender han plutselig må dra ut av huset på jobb. 10-åringen liker ikke å være hjemme alene når han er syk, så han ville helst være hos bestemor i tilfellet pappa måtte dra.

Hi

Skrevet

Du er ikke på bærtur.

Pappaen må ta seg sammen.

Han kunne vel hatt gutten hjemme hvis han likevel hadde hjemmekontor.

Anonymous poster hash: c8352...635

Skrevet

Først og fremst må jeg bare si for en snill og omsorgsfull bestemor! Deilig å ha mennesker rundt seg som kan stille opp. Jeg hadde ikke hatt verken betenkeligheter eller problemer dersom det var min mamma eller svigermor som gjorde dette for meg. Jeg hadde tatt det som en god tjeneste fordi hun ser at vi er opptatt.

Men mannen din?! Hva i all verden er det for slags slabbedask? Hvis han har hjemmekontor kan tiåringen være syk hjemme. Og ikke minst kan faren selv følge til legen! At han ikke "kan" fordi han vil sove svir rett og slett i ørene mine. For et krek. Beklager, men nå ble jeg provosert. Jeg trekker mye av det jeg har skrevet tilbake dersom du kommer med en forklaring som f.eks at han jobber natt eller noe, men ellers er dette her bare helt fjernt og definitivt på bærtur ja.

Men bare for å si det nok en gang; Hurra for besteforeldre som stiller opp 💕

Skrevet

Pappaen kan vel ikke plutselig dra ut av huset, når han ligger og sover? Skjønner ikke noe av dette opplegget...

Anonymous poster hash: 5ede0...6d0
Skrevet

Han skal ikke sove i hele dag da. Men, ville gjerne sove litt utover. Legetimen var på morgenen.

Det ble uansett så mannen tok han med seg.

Hi

Skrevet

Først og fremst må jeg bare si for en snill og omsorgsfull bestemor! Deilig å ha mennesker rundt seg som kan stille opp. Jeg hadde ikke hatt verken betenkeligheter eller problemer dersom det var min mamma eller svigermor som gjorde dette for meg. Jeg hadde tatt det som en god tjeneste fordi hun ser at vi er opptatt.

Men mannen din?! Hva i all verden er det for slags slabbedask? Hvis han har hjemmekontor kan tiåringen være syk hjemme. Og ikke minst kan faren selv følge til legen! At han ikke "kan" fordi han vil sove svir rett og slett i ørene mine. For et krek. Beklager, men nå ble jeg provosert. Jeg trekker mye av det jeg har skrevet tilbake dersom du kommer med en forklaring som f.eks at han jobber natt eller noe, men ellers er dette her bare helt fjernt og definitivt på bærtur ja.

Men bare for å si det nok en gang; Hurra for besteforeldre som stiller opp 💕

Veldig glad for svigermor. Men, så lenge mannen er hjemme så mener jeg det er han som skal ta sønnen til legen.

Skrev lenger opp her at det hender han må ut av huset på jobb. Sønnen vil ikke være alene når han er syk så han ville være hos bestemor i tilfellet pappa måtte dra.

Hi

Skrevet

Hadde det egentlig gjort noe om bestemor fulgte gutten?

Fint at dere vil gjøre det selv selvfølgelig, men en bestemor klarer jo fint sånt. Jeg har da fulgt både en niese og sønnen til en venninne til legen uten at det har vært noe problem. Jeg har til og med vært med til psykologen en gang. Så lenge det er en dere og barnet stoler på Ser jeg ikke helt problemet.

Anonymous poster hash: d3d20...42e

Skrevet

Veldig glad for svigermor. Men, så lenge mannen er hjemme så mener jeg det er han som skal ta sønnen til legen.

Skrev lenger opp her at det hender han må ut av huset på jobb. Sønnen vil ikke være alene når han er syk så han ville være hos bestemor i tilfellet pappa måtte dra.

Hi

Men da måtte dere vel uansett ikke dra en 10-åring opp klokka 6 før dere skulle på jobb. Da kunne mannen kjørt han senere eller evt kun hvis han måtte ut av huset. For et opplegg...

Anonymous poster hash: c52c8...c10

Skrevet

Ser ikke alle problemene alle lager her jeg.

En 10 åring som ikke er særlig syk kan vel fint sove hos bestemor?

At bestemor følger når han uansett er der ser jeg heller ikke problemet med. Har da sett mange besteforeldre som følger til legen.

Eneste jeg ville følt litt på var at det var bestemor som bestilte timen. Der ville jeg gjerne hatt et ord med.

Anonymous poster hash: 9172e...5e0

Skrevet

Ser ikke alle problemene alle lager her jeg.

En 10 åring som ikke er særlig syk kan vel fint sove hos bestemor?

At bestemor følger når han uansett er der ser jeg heller ikke problemet med. Har da sett mange besteforeldre som følger til legen.

Eneste jeg ville følt litt på var at det var bestemor som bestilte timen. Der ville jeg gjerne hatt et ord med.

Anonymous poster hash: 9172e...5e0

Jeg er helt enig med det og synes løsningen her er bra. Jeg synes i tillegg ikke det er noe problem med den legetimen bestemor ordnet. Problemet for meg oppstår når forklaringen på hvorfor ikkw far selv tar han med til legen. De fleste vil vel sove lenge, men man kan vel ikke akkurat beskrives som opptatt fordi man ønsker å sove utover, når ikke det finnes noe god grunn til at man trenger det?
Skrevet

Jeg forstår egentlig ikke problemet her, jeg da?

Jeg har 4 barn og hvor eldste er 16 år. Jeg har vært alene med barna i over 6 år, og her har både mormor og morfar, farmor og farmor hatt hver sine runder med ungene til legen, legevakt og sykehus (da eldstesønnen måtte ta røntgen etter en skade på fotballkamp) i årenes løp. Her bidrar den som har mulighet. Her syns besteforeldrene det er enklere å ta med barnet (om det ikke er alvorlig sykt, da) til kontroll, slik at jeg kan være hjemme med de andre barna. Er litt enklere nå som eldste er 16 og kan passe de yngste, men oppigjennom årene da ungene var små var det ofte vi løste det sånn, om ikke kontrollen tilsa at vi foreldrene måtte være med.

Men en kontroll av et surklete bryst hos en 10åring, nei, det hadde ikke vært krise om bestemor fulgte dit.

At far heller vil sove enn å kjøre sin syke sønn til legen er jo bare tullete. Han skulle jo uansett jobbe, ikke sove?

Men ikke noe jeg hadde startet 3.verdenskrig over..

Ser du skriver at faren fulgte gutten, og fint er det, men det hadde jo ikke vært krise om farmor fulgte ham..??

Anonymous poster hash: 9b6b4...1ea

Skrevet

Hadde det egentlig gjort noe om bestemor fulgte gutten?

Fint at dere vil gjøre det selv selvfølgelig, men en bestemor klarer jo fint sånt. Jeg har da fulgt både en niese og sønnen til en venninne til legen uten at det har vært noe problem. Jeg har til og med vært med til psykologen en gang. Så lenge det er en dere og barnet stoler på Ser jeg ikke helt problemet.Anonymous poster hash: d3d20...42e

Her hadde det i hvertfall ikke vært greit at svigermor fulgte barnet mitt til lege. Dama et snill og grei men mangler noen antenner og kan finne på å si og gjøre det utroligste. Venner som har møtt henne har gått så langt som å lure på om hun har hatt slag og fått en form for hjerneskade. Det er til tider ingen "hjemme".

I tillegg ønsket jeg å vite hva som feiler barnet mitt. Slettes ikke sikkert vi hadde fått riktig informasjon av svigermor heller.

Anonymous poster hash: f146e...fec

Skrevet

Jeg lurer mest på hvorfor barnet skal til legen hvis han ikke er særlig syk?

Anonymous poster hash: 09726...b1d

Skrevet

Jeg skjønner ikke alle problemene dere lager.

Jeg stoler på og er glad for at min svigermor har evne til å ta vare på våre barn innimellom når det behøves. Om lungene burde lyttes på, så er vel alt det man trenger å gjøre på et legekontor. Så lenge gutten er komfortabel med at bestemor er med, er vel ikke det noe å styre med.

Anonymous poster hash: 59f7f...497

Skrevet

En tiåring som ikke er veldig syk kan fint være hos bestemor og overnatte der. Mine barn har også vært halvsyke hos bestemor noen ganger, når det kniper på de dyrebare sykt-barn-dagene.

En oppegående bestemor kan fint følge en ikke veldig syk tiåring til legen.

Fars ansvarsfraskrivelse er mer enn merkelig og det er den jeg reagerer på. Gutten kunne ha vært hjemme, siden far har hjemmekontor. Far kan følge til legen, siden han er hjemme. Far må dessuten lære seg at når man har barn får man ikke alltid sove så lenge, mye og ofte man vil.

(Hvis far plutselig måtte ut på jobb, kunne han ha kjørt gutten til bestemor da. Derfor er det merkelig at han ikke har gutten hjemme.)

Skrevet

Så flott at bestemor både stiller opp som barnevakt og en ekstra omsorgsperson. Hadde min sønn eller datter vært syk hos bestemor og hun hadde vurdert det slik at et lite legebesøk var tingen, så hadde jeg blitt glad om hun tok barnet med. Bestemor har tross alt født meg, trøstet meg og vært med til legen før. Hun vet nok hva hun driver med. Og siden din sønn åpenbart er trygg hos henne hadde jeg ikke tenkt noe mer over at hun tok han med til lege for en sjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...