Gå til innhold

Oppmann/lagleder fotballag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er lagleder for fotballaget til barnet sitt, som kan fortelle litt? Meldte meg frivillig i går, vet ikke helt hva jeg har begitt meg ut på :-O

Anonymous poster hash: fb5f9...cae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er . Ansvar for å melde på nye personer , holde orden i treningstider , orden i utstyr. Melde på kamper og cup. Stort sett det meste av papir mølla . Kontakten med foreldre . Møte med styret en gang i mnd og kaffe 😂 Han koker alltid kaffe ;)

Anonymous poster hash: 49095...364

Skrevet

Takk for svar. Jeg er ikke så veldig utadvendt og melder meg aldri frivillig til noe. Allikevel rekker jeg opp hånden 😂 Kan ingenting om fotball da, håper ikke det gjør noe. Men er god på å lage kaffe 😜

Hi

Skrevet

Jeg er ikke oppmann selv, men har meldt meg som "med-oppmann" for å avlaste litt hun som er det ;)

Oppgavene "vi" har hatt hittil er; påmelding til cuper og serien, holde styr på medlemmene og innbetaling av gebyr/kontingenter, drakter og div utstyr, informere foreldre fortløpende om ting vi må vite, ha ansvar for gjennomføring av dugnader, finne dommere til våre kamper og sørge for at de blir betalt.. Hmmm...var det noe mer?

Anonymous poster hash: 3e0dd...1c0

Skrevet

Takk for svar. Jeg er ikke så veldig utadvendt og melder meg aldri frivillig til noe. Allikevel rekker jeg opp hånden 😂 Kan ingenting om fotball da, håper ikke det gjør noe. Men er god på å lage kaffe 😜

Hi

Kaffe er en god start ;)

Anonymous poster hash: 49095...364

Skrevet

Hos hos heter det foreldrekontakt, så jeg tipper det er det du mener med oppmann/lagleder, og at det ikke er trener du skal være?

Jeg har vært foreldrekontakt for laget til datteren vår, og mannen min for vår sønn sitt lag. Det var litt ulike oppgaver faktisk. På gutten sitt lag var det treneren som meldte på laget til cup og som koordinerte sammen med de andre lagene i serien om når og hvor kamper skulle gå + hadde samspill med klubben om treningstider. Mannen min hadde ansvaret for å gå på endel møter med klubben, å fordele dugnadsoppgaver på hjemmekamper og cuper som ble arrangert av klubben, samt videreformidle informasjon fra klubben og andre til foreldrene på laget. I tillegg hadde han ansvaret for å arrangere avslutning for sesongen når det ble delt ut pokaler.Det var også hans oppgave å skrive en slags oppsummering av sesongen for laget + sende inn lagbilde på slutten av sesongen som klubben skulle bruke i sitt årlige nyhetsbrev for breddefotballen. Da guttene var bortreist på cuper over flere dager var det han som arrangerte felles samling med middag/grilling osv for laget med foreldre.

Da jeg (og en annen) var foreldrekontakter for laget til datteren vår, hadde vi alt dette + alt med treningstider, kamper og påmelding av cuper.

Her styrer klubben med onndriving av kontigent, så det slapp vi tenke på.  

Skrevet

Hos oss har vi lagleder, miljøkontakt og trenere. Lagene velger selv hvordan vi fordeler oppgavene.

Miljøkontakten har fått ansvar for dugnadene (fordele de altså, ikke gjøre all jobben selv), og evt arrangere noe sosialt for laget.

Lagleder tar seg av papirarbeidet. Lager kampoppsett, og fordeler spillere på de forskjellige kampene.

Melder på til cuper. Ordner overnatting dersom aktuelt forbindelse med cuper. Ordner diverse refusjoner. En del lagledere er også trenere, men ikke alle.

Trenerene lager opplegget til treningene, og er jo også med på kampene.

Anonymous poster hash: f4830...a4a

Skrevet

Takk for svar :-) litt forskjellige oppgaver rundt omkring med andre ord. Satser på at jeg får satt meg inn i det. Ettersom ingen andre meldte seg så kan de ikke klage på meg uansett tenker jeg 😝

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...