Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 Har en datter på 5 år. Hun er en oppegående jente, god motorikk, leser og skriver litt, lærer raskt og er en snill og god jente. I fjor fikk vi beskjed fra barnehagen at de var litt bekymret i forhold til at hun lett mister fokus, drømmer seg bort og tilsynelatende ikke følger med på det hun skal følge med på i bhg. Hun glemmer seg lett, kan plutselig gå ut av dokøen f.eks., glemmer å kle på seg utetøy og hun har også tidligere hatt en tendens til å forlate en lek med andre barn, uten at leken er ferdig eller at hun forlater uten å si noe eller å avslutte leken. Bhg har koblet inn PPT, da de er bekymret for det sosiale for jenta vår. Siden hun skal begynne på skolen om et år, så er det viktig at man forsøker å finne noen løsninger som kan hjelpe henne. PPT på sin side, mener at bhg overdriver, jenta ligger framfor barn på sin egen alder på alle andre områder, men jeg kjenner at jeg bekymrer meg allikevel. Noen som har noen gode tips eller tanker, eller som har lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 90b81...e0e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #2 Skrevet 30. august 2016 Samme hos oss, bare gutt! Barnehagen overdriver, ppt har gitt opp og gitt timer til bruk i bhg og tvang til å søke bup.... Hadde ingen tanker om at det var noe galt, men nå har jeg blitt slik at jeg følger med på hver minste ting og har tanker som: er dette normalt.... Det er slitsomt!! Og i tillegg har tanker som at jeg er en dårlig mor som er blind og ikke ser mitt barn Anonymous poster hash: 81b89...917
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #3 Skrevet 30. august 2016 Vi ser jo at hun er litt distrè, og at det kan være vanskelig å få henne til å følge med på det vi ønsker. Men, hun har venner og leker godt med disse, så det er mer rundt det praktiske hun mister fokus. Vi har nok fulgt mye mer med på henne i situasjoner med andre barn eller i situasjoner der vi ikke er deltakende sånn direkte, og ser da at hun noen ganger gjør noe helt annet enn f.eks. de andre barna som følger med. Ikke så lett dette, men ønsker jo at hun skal få hjelp om det er noe hun trenger hjelp til. Skolen blir ikke noe lettere og der må hun ta mer ansvar selv. Det er dessverre for få lærere til at hun får den oppfølgingen hun vil trenge om ikke hun klarer å fokusere mer. HI Anonymous poster hash: 90b81...e0e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 Det trenger jo ikke være noe galt i det hele tatt, noen er rett og slett mer svimete enn andre. Men det er jo ikke feil å sjekke det opp uansett. Nevøen min er sånn, og han har diagnosen ADD. Han finnes ikke hyperaktiv, men han har konsentrasjonsproblemer. Han evner ikke å ta imot kollektive beskjeder o.l. Anonymous poster hash: 4f754...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå