Gå til innhold

Går dere på jobb med diaré?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter på do og skulle vært ute av døren for 10 min siden!

Er ikke syk, bare uggen i magen. Jobber ikke i helsevesenet, men med folk. Jeg trenger ikke være hjemme om jeg klarer å komme meg avgårde?

Anonymous poster hash: db3bf...7c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke dra på jobb med diare. Jobber ombord i fly.

Anonymous poster hash: ad7b2...b5c

Skrevet

Jeg står alene på jobb i en liten butikk uten do, må ringe på Securitas så de passer butikken om jeg er nødt til å løpe, så diaré på jobb er helt uaktuelt

Anonymous poster hash: 594c7...1e2

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme!

Anonymous poster hash: dac6c...27c

Skrevet

Hadde blitt hjemme!

Anonymous poster hash: 20491...4a9

Skrevet

Spørs hvordan den er. En gang hadde jeg det så kraftig at bare en slurk vann kom ut igjen etter 5-10 min. Varte i 3-4 dager. Var ikke direkte syk, men ble jo slapp og sliten (og vondt i ræva) etter hvert. Spiste og drakk greit,- helt til jeg måt kutte ned for å ha sjeldnere avføring pga rumpestumpen..

Ellers så har jeg hatt noen dager med "diare" hvor hvert måltid har ført til flytendeavføring etter en liten time,- men ikke så voldsomt som den nevnte gang, og da har jeg dratt på jobb. Men har kontorjobb og den er kun 5min i bil hjemmefra,- så er privilegert i så måte. Som eneste kvinne har jeg et toalett alene i tillegg :)

Så do muligheter og hyppighet på avføring har mye og si. Om man ikke har mye smerter og dårlig allmentilstand er det sjelden det er smittsomt har jeg hørt. Da er det ofte bakterier/virus fra noe man har fått i seg man reagerer slik på. Men uansett bør man vel oppføre seg som om man var smittsom,- særlig om man jobber med små barn eller eldre med dårlig immunforsvar. Men smittsomme tilfeller er ofte mest smittsom i timene før man blir syk, så skaden er ofte skjedd uansett. Det kan vel ta opptil 3 døgn før omgangssyke slår ut, fra smitte frem til den tid er man mer og mer smittsom.....

Anonymous poster hash: 4d37f...7a2
Skrevet

Dere vet at diaré er veldig smittsomt?

Anonymous poster hash: b54ab...e7e

Skrevet

Avhenger jo av jobb og hvorfor du har diaré. Jeg har irritabel tarm, dvs at i dårlige perioder kan jeg ha "ufrivillig tarmskylling" flere ganger ila en uke. Da går jeg hele dagen uten å spise og popper imodium for å komme meg helskinnet gjennom dagen. Er du syk blir du selvsagt hjemme pga smittefare.

Anonymous poster hash: f3419...73d

Skrevet

Blir hjemme for å unngå smitte!

Veldig irriterende når jeg må bli syk fordi andre på død og liv skal komme på jobb eller andre sosiale sammenhenger med diaré og diverse andre sykdommer.

Skrevet

Dere vet at diaré er veldig smittsomt?

Anonymous poster hash: b54ab...e7e

KAN være smittsomt håper jeg du mener? Du skjønner selv at det er mange grunner til diaré som ikke er smittsom?

Anonymous poster hash: dc6dd...cbc

Skrevet

Takk for svar. Jeg gikk på jobb og enn så lenge går det bra 😝

Jeg går selvsagt ikke på jobb med omgangssyke, men her kom det som lyn fra klar himmel uten å være dårlig hverken før eller etter. Er litt uggen og holder meg unna kaffe og yoghurt i dag, men føler virkelig ikke at jeg kunne vært hjemme med god samvittighet.

Hi

Anonymous poster hash: db3bf...7c2

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Anonymous poster hash: f6bfd...9d8
Skrevet

Ja som oftest. Med mindre det er helt ekstremt da har jeg lite på jobb å gjøre.

Om det er noe smittsomt tar jeg en vurdering på hva jeg skal den dagen. Møter og kundebesøk gjør jeg ikke. Sitte på kontoret er ok.

Nå har jeg en del allergier som gir dårlig mage så det er ofte en problemstilling for meg.

God håndhygiene og sprite hender ekstra nøye er en selvfølge at man gjør på slike dager.

Anonymous poster hash: eaf8c...87b

Skrevet

Ja,jeg gjør det. Diare er ikke alltid pga sykdom, kanskje en har spist for mye, spist feil mat, har snart mensen osv

Anonymous poster hash: 78296...87e

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke, uansett hva jeg måtte tro det kommer av. Jobber på sykehjem.

Anonymous poster hash: 3516c...acd

Skrevet

Om jeg skulle vært hjemme hver gang magen slo seg vrang, så hadde jeg nok for mistet jobben. Så lenge det fins mulighet for å gå på do, og det ikke er omgangssyken så drar du på jobb.

Anonymous poster hash: 225a9...e46
Skrevet

Jeg er hjemme pga sterk kvalme og uggen mage. Venter bare på at oppkast eller diaré skal bryte ut. Selvfølgelig er jeg hjemme pga smittefaren. Hadde sikkert klart å jobbe men kunne smittet andre. Jobber innen helse.

Anonymous poster hash: 00c2d...282

Skrevet

Det spørs hva slags type diaré.

Hadde det vært sånn at jeg ikke hadde vært sikker på at jeg hadde klart å holde meg på t-banen på vei til jobb hadde jeg droppet det. Hadde det ikke vært såååå krise og allmenntilstanden ellers hadde vært fin, hadde jeg dratt.

Anonymous poster hash: 8bacc...580

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke, med mindre jeg vet 100% sikkert at det ikke er omgangssyke. Jobber på småbarnsavdeling i bhg, og tviler på at foreldrene hadde satt pris på det.

Anonymous poster hash: 8ce19...0d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...