Gå til innhold

Mobbing. Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere sendt barnet deres på skolen selv om dere visste at det ble mobbet?

Hvor lenge ville dere sittet på gjerde og ventet på at skolen skulle ordnet opp?

Hva ville du gjort dersom skolen ikke følger opp?

Jeg selv ville holdt barnet hjemme.Skolen hadde fått EN dag til å sikre mitt barn,og dersom barnet likevel hadde blitt mobbet hadde jeg tatt affære med mobberen selv,og skremt "livskiten" ut av det.

Og ja,jeg har skremt "livskiten" ut av en pøbel som mobbet nevøen min. En slamp på 12 år som kikker i bakken den dag i dag når han møter meg,6 år etter.

Anonymous poster hash: bac5b...178

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler skolene gjør en dårlig jobb ang mobbing.

Anonymous poster hash: b7051...c8c

Skrevet

Har så alt for dårlig erfaring med skolens evne til å ta tak i mobbing.

Redningen min ble min fetter som er tre år eldre som "grisebanket" mobberen i det han tok han på fersk gjerning i å kaste alt innholdet i sekken min i en dam.

Helt tilfeldig at han var i nærheten og reddet meg.

Vi har et utrolig nært forhold i dag. Han er min helt.

Dette er ikke løsningen men jeg mener oppriktig det reddet livet mitt.

Anonymous poster hash: 63a5c...d71

Skrevet

Står I en sak selv med mitt barn. Mener skolen burde ordne og få ryddet I problemer raskt. Da mener jeg slik som vår situasjon er så har skolen blitt varslet gjentatte ganger. Hvert møter og dialoger ang dette il ingen nytte. Nå går vi hardt inn med sak.

Stå på ditt. Gi skolen 1 dag fra du varsler Før mobbing skal Være stoppet. Stå på ditt og mas på skolen for å stoppe dette.

Er din barns fremtid.

Anonymous poster hash: 6ee9e...58f

Skrevet

Datteren min hadde det veldig tøft på ungdomsskolen. Vi var i x antall møter med skolen, men ingenting hjalp. Rektor lovte gull og grønne skoger, men ingenting endret seg.

Det toppet seg da min far nok en gang måtte reise ned på skolen og hente sitt gråtende barnebarn. Han ringte direkte til skolesjefen og krevde at de lagde et enkeltvedtak. Jeg ringte rektor og sa at "Lise dro hjem fra skolen i dag pga at hun nok en gang har fått gjennomgå av Per og Pål i klassen. Og hun blir hjemme fram til DU kan garantere at hun fra nå av får en trygg skoledag! Ja, og forresten, jeg har akkurat kontaktet mobbeombudet. De kommer til å ta kontakt med deg!"

Da skal jeg si det ble fart i sakene!

Dessverre var det for sent for min datter, skaden var allerede skjedd, og i følge lokalavisa vår så er visst dette med mobbing/utestenging/ignorering et problem både blant lærere og elever. Både lærere og elever flykter fra skolen så nå må det "høyere makter" inn på banen!

Mitt tips til alle dere som har barn som blir mobbet og som føler det ikke blir tatt på alvor av ledelsen; gå rett til toppen, kontakt skolesjefen i deres kommune og krev et enkeltvedtak. Ikke gi dere før dere merker en positiv endring hos barnet og dere ser at skolen virkelig prøver!

Anonymous poster hash: 4db2e...f91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...