Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Når satte du bort tåteflaskene og lot barnet drikke av vanlig kopp?  Anonymous poster hash: 92b78...674
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Begynte å gi vanlig kopp fra ca ti mnd. Tok bort flaskene fra ca året.  Anonymous poster hash: 53f41...136
Giss Skrevet 30. august 2016 #3 Skrevet 30. august 2016 Begge mine lærte seg å drikke av vanlig kopp rundt 8 måneder. Tutekopp tidligere. Da ble flasken bare brukt på kveld/natt og på tur - eller om de var slitne. Så ble den faset stille og rolig ut.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 Begge mine lærte seg å drikke av vanlig kopp rundt 8 måneder. Tutekopp tidligere. Da ble flasken bare brukt på kveld/natt og på tur - eller om de var slitne. Så ble den faset stille og rolig ut. Tok de aldri å snudde koppen opp ned eller kastet den på gulvet?  Min greier jo fint drikke av kopp, men det blir jo bare masse søl av det hvis vi ikke sitter og passer på...  Anonymous poster hash: b8126...7b5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016  Tok de aldri å snudde koppen opp ned eller kastet den på gulvet?  Min greier jo fint drikke av kopp, men det blir jo bare masse søl av det hvis vi ikke sitter og passer på...  Anonymous poster hash: b8126...7b5 Masse gris og søl her. Jeg har brukt tutekopp til langt over året...nærmere 2 år...eller lenger også. Begge barna er selvstendige, flinke skolebarn i dag tross at jeg brukte tutekopp leeenge    Anonymous poster hash: a6bcc...f7c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #6 Skrevet 30. august 2016 2 år, bruker fortsatt tutekopp eller drikkeflaske. Aldri drukket av tåteflaske, det nektet han. Drikker av kopp også men da må vi følge med og det er det ikke alltid tid til. Stresser ikke med å slutte.  Anonymous poster hash: 47c59...8e4
Giss Skrevet 30. august 2016 #7 Skrevet 30. august 2016  Tok de aldri å snudde koppen opp ned eller kastet den på gulvet?  Min greier jo fint drikke av kopp, men det blir jo bare masse søl av det hvis vi ikke sitter og passer på...  Anonymous poster hash: b8126...7b5 Det har ikke vært et stort problem. Akkurat i starten eksperimenterte de jo med slikt, men som sagt om de var trøtte drakk de av noe annet. Vi satt jo uansett med dem ved måltidene, så det var ikke stress. Uheld skjer jo, men det gjør det for større barn også.
februarprins2013 Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 (endret) fra 8mnd  drakk av vanlig kopp/glass når han var 14mnd Endret 30. august 2016 av Blair Waldorf
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #9 Skrevet 30. august 2016 Brukte ikke flaske. De nektet begge to. Sugerørkopp fra 7 mnd, gradvis over til vanlig kopp i tillegg.  Anonymous poster hash: b3d5e...7e9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #10 Skrevet 30. august 2016 Jeg har januarbarn så den først sommeren fikk de tutekopp og ganske raskt en kopp som kunne lekke om den ble tatt feil vei. Når det var så varmt var det helt genialt at ungen fikk grise og styre med vannet sitt, og koden på hvordan holde den knakk raskt. Siden vi nesten bare er ute på hytta om sommeren er det ingen som bryr seg om vann her og der. Og at ungen ble grisete av vann var helt greit når det var så varmt.  Det skal vel også sies at ungene har griset minimalt med mat generelt. Fra de kunne sitt i barnestolen ved bordet har de fått mat i hånden og vendt seg til å spise alene etterhvert. Aldri jobbet noe for det. Jeg gav ungen noen skjer melns jeg spiste, ungen spist litt, mannen gav litt og slik gikk middagene rundt før ungen gjorde alt selv. Babymat er det enest de har griset med, begge to har spytta det rett ut. Så det ble bare middagen vår som ble most til de helt i fra starten.  Anonymous poster hash: 20d03...016
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 Masse gris og søl her. Jeg har brukt tutekopp til langt over året...nærmere 2 år...eller lenger også. Begge barna er selvstendige, flinke skolebarn i dag tross at jeg brukte tutekopp leeenge    Anonymous poster hash: a6bcc...f7c Jeg lot mine få melk på flaske før legging til de var ca tre. De kunne likevel drikkfeldige av kopp eller glass da de fylte et.  Anonymous poster hash: 1abba...71b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå