Gå til innhold

Bananfluer..... Overalt ÆSJ!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Leiligheten er full av de. Soveromsvinduet var dekket. Fysj og æsj! Hvordan bli kvitt de?

 

Anonymous poster hash: 1fcd5...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett frem en kopp med vann, ha litt eplecidereddik og et par dråper zalo oppi.

Rør rundt og la stå fremme.

Fluene tiltrekkes av det og drukner.

Byttes ut en gang i blant.



Anonymous poster hash: 1109f...5bf
Skrevet

 

Sett frem en kopp med vann, ha litt eplecidereddik og et par dråper zalo oppi.

Rør rundt og la stå fremme.

Fluene tiltrekkes av det og drukner.

Byttes ut en gang i blant.

 

Anonymous poster hash: 1109f...5bf

 

Og noen dråper sitron... Funker son jernet. Har en egen gravplass på kjøkkenbenken her :D

Skrevet

Må være sesong for det nå... Ser det svirrer noe enormt rundt fruktdiskene i butikkene... Æsj!

 

Anonymous poster hash: 3e983...6cd

Skrevet

Jeg støvsuger de opp .

 

Anonymous poster hash: bdfc3...2a6

Skrevet

Helt vanvittig her også, aldri hatt så mye før. Har rensket kjøkkenet for mat men de formerer seg så jævla fort!! Har til kg med sprayet insektsgift for å ta dem men til ingen nytte. Støvsugeren står klar her for det kommer en sky av dem bare vi beveger oss inn i rommet. Hva skjer?????

 

Anonymous poster hash: 877cd...a88

Skrevet

 

Sett frem en kopp med vann, ha litt eplecidereddik og et par dråper zalo oppi.

Rør rundt og la stå fremme.

Fluene tiltrekkes av det og drukner.

Byttes ut en gang i blant.

 

Anonymous poster hash: 1109f...5bf

 

Jeg har satt fram flere skåler med eddik og zalo. Ingen har gått oppi. De er overalt. Er de ute og kommer inn, eller oppstår de inne? Heisen her er full av de og.

Hi

 

Anonymous poster hash: 1fcd5...37b

Skrevet

Jeg har satt fram flere skåler med eddik og zalo. Ingen har gått oppi. De er overalt. Er de ute og kommer inn, eller oppstår de inne? Heisen her er full av de og.

Hi

 

Anonymous poster hash: 1fcd5...37b

Så rart.

Jeg bruker 50/50 eplesidereddik og vann. 2-3 dråper zalo. Funker bra.

Obs! Jeg rører ikke rundt.

Skrevet

Så rart.

Jeg bruker 50/50 eplesidereddik og vann. 2-3 dråper zalo. Funker bra.

Obs! Jeg rører ikke rundt.

Det funket dårlig hos meg og

 

Anonymous poster hash: 64ddc...1f7

Skrevet

Google bananfluefelle

Skrevet

Så rart.

Jeg bruker 50/50 eplesidereddik og vann. 2-3 dråper zalo. Funker bra.

Obs! Jeg rører ikke rundt.

Jeg brukte vanlig eddik.... Må kjøpe riktig type i morgen!

 

 

Anonymous poster hash: 1fcd5...37b

Skrevet

Feller kan virke ett år og ett annet år ikke. Vi har masse slike feller på jobb og i de bruker vi rein eplecidereddik. De tar utroli mange, men noen ganger går ikke en eneste i fella. Da har jeg helt solbærsirup og noen dråper zalo i, da har de fungert. Mens andre ganger er det motsatt.

 

Du må ha noe lukt de til tiltrukket av og såpe slik at de ikke klarer å fly. Med bare noe flytende klarer flesteparten å fly vekk selv når de er våte. Litt zalo og de sliter med å fly.

Eplecidereddik er det som fungerer oftes syns jeg, men solbærsirup (eneste safta med sukker i, fungerer ikke med kunstig sukkersaft) og vin fungerer supert. Hjemme så er det enkelt å lag en felle. Ett plastglass du fyller med veske. Dekk toppen med gladpak så strampt som mulig og stikk noen små hul. Fluene må komme ned, men det må være vanskelig å komme ut. Bruker du engangshlass så kan du kast massegraven når du må lage ny, jeg syns det er ekkelt å vaske dette etterpå om jeg har brukt ett vanlig kjøkkenglass.

 

Men det viktigste er å holde køkknet og huset mest mulig fritt for fristelser for disse skapningene. Tøm matavfallet heller fem ganger om dagen, kast søpla otere slik at minst mulig fristelser er der for de. Tørk over kjøkkenflatene litt oftere. Har unger kuttet ett eple på benken kan det være nok til at de lukter noe.

Jeg merker også at plastavfallet er en skikkelig synder. Denne søpla tømmr vi vanligvis ikke før boksen vår er full inne, for det lukter jo ikke slik som den andre søple, men de små skapningne lukter tydeligvis mye bedre enn oss. Så hver kveld tømmer vi alle dunkene på kjøkkenet, uansett hvor lite det er i de. Min mann syns jeg er litt vel engasjert, men han skjønte raskt hvorfor når han glemte matavfallet en kveld. Så nå tømmer og vasker han like mye som meg.

 

Anonymous poster hash: c08f0...46e

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Jeg brukte vanlig eddik.... Må kjøpe riktig type i morgen!

 

 

Anonymous poster hash: 1fcd5...37b

Jeg bruker vanlig eddik. De elsker eddik 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...