Gå til innhold

Tatt tak i økonomien - sjokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede 8000 i lønnstrekk mannen og jeg. Det er så dumt! Vi har virkelig dummet oss ut. Nå trodde jeg at vi hadde rundt 500tusen i kredittgjeld, men nå etter å ha tatt tak har jeg funnet ut det er nesten en million! Halvparten er jo gebyrer, renter og salærer. Jeg vil bare dø. En sak på 1600 blir til 6000. Pga de høye lønnstrekkene har vi såvidt råd til det nødvendige.

Har sendt Mail til alle om nedbetaling, men nå føler jeg det er så mye jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Hva gjør vi? Får ikke selge huset selv pga mange har pant i det? Vi leier ut leilighet også som er i vårt hus så om vi skal selge og heller leie taper vi fullstendig. Leien dekker 80% av boliglånet hver mnd.

Hjelp! Jobber mye ekstra og har solgt unna klær og diverse. Sagt opp abb. på det vi ikke trenger. Føler jeg blir kvalt.

Anonymous poster hash: c38ea...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til banken og be om hjelp til å finne et budsjett og en løsning. Forklar saken, at dere har vært dumme, men nå gjerne vil gjøre opp. Be om hjelp til å få regnet ut hvor mye dere kan betale, spør alle kreditorer om å få strøket så mye som mulig og om å få nedbetaling (det har du gjort), og fortsett med å jobbe ekstra så mye som mulig. Det var litt av en gjeld dere hadde opparbeidet dere! Men få hjelp av en rådgiver i banken, så får dere et sted å starte.

Skrevet

Be om økonomisk rådgivning hos Nav

Anonymous poster hash: 583f8...ff6

Skrevet

Har allerede 8000 i lønnstrekk mannen og jeg. Det er så dumt! Vi har virkelig dummet oss ut. Nå trodde jeg at vi hadde rundt 500tusen i kredittgjeld, men nå etter å ha tatt tak har jeg funnet ut det er nesten en million! Halvparten er jo gebyrer, renter og salærer. Jeg vil bare dø. En sak på 1600 blir til 6000. Pga de høye lønnstrekkene har vi såvidt råd til det nødvendige.

Har sendt Mail til alle om nedbetaling, men nå føler jeg det er så mye jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Hva gjør vi? Får ikke selge huset selv pga mange har pant i det? Vi leier ut leilighet også som er i vårt hus så om vi skal selge og heller leie taper vi fullstendig. Leien dekker 80% av boliglånet hver mnd.

Hjelp! Jobber mye ekstra og har solgt unna klær og diverse. Sagt opp abb. på det vi ikke trenger. Føler jeg blir kvalt.

Først og fremst utrolig bra dere tar tak.

Undersøk gjeldsordning. Har dere så mye små lån så kan dere nok få det. 5 år på budsjett er bedre enn mange år i helvetet. Da kan man ofte også beholde huset.

Anonymous poster hash: 9d6c9...017

Skrevet

Hver kommune er pålagt til å ha en gjeldsrådgiver på nav. Bestill time der! Det kan hjelpe dere mye.

Så bra at dere har tatt tak!!! 👍🏻

Anonymous poster hash: 83464...9ac

Skrevet

I million i lån er jo ingenting. Men det bør selvfølgelig ikke være et forbrukslån. Prøv å få omgjort det til et boliglån dersom banken er villig til det

Anonymous poster hash: 13e9d...809

Skrevet

Med så høy gjeld ville jeg vurdert gjeldsordning, forutsett at det kun er tullejgld og ikke husgjeld inkludert i den millionen? 

Da vil dere leve 5 år på et stramt budsjett, men være kvitt gjelden etter de 5 årene. Med 8000 i lønnstrekk allerede er dere jo vant til en lav sum inn pr. mnd. 

Kan dere bake noe inn i huslån forresten? Er verdien på boligen større enn summen av lån? 

Anonymous poster hash: 1eb6d...2ca
Skrevet

Vi har allerede lånt opp maks på huset. Denne millionen er kun kredittgjeld som har vokst ut av proporsjoner. Herregud at vi Jar latt det gå så langt! Vi har boliglån på 2 mill utenom, ikke billån.

Hvor lang tid tar det å få time hos nav?

Skrevet

I million i lån er jo ingenting. Men det bør selvfølgelig ikke være et forbrukslån. Prøv å få omgjort det til et boliglån dersom banken er villig til det

Anonymous poster hash: 13e9d...809

Nesten 1 mill i kredittgjeld er sinnsykt mye 😱 rentene er sikkert skyhøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...