Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/08/29/Moren-til-Nilofer-Han-sverget-på-å-ta-min-datters-liv-13254561.ece Koner og barn er ikke mye verdt... Anonymous poster hash: a84e2...5f7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Generelt altfor lav straff for slike saker. Dette er overlagt drap, det kan da umulig være så mye formildende ved det at det forsvarer åtte år mindre fengsel enn maksstraffen. Men det viser seg igjen og igjen, vold mot kvinner og barn straffes for lavt. Anonymous poster hash: 8ea47...ca8
sug lut Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 Det farligste kvinner kan finne på er menn. I perioden 1991-2010 ble det begått 166 partnerdrap i Norge - 144 av ofrene var kvinner, 18 var menn. I en fjerdedel av alle drap i Norge i perioden 2000-09 var gjerningspersonen mann og offeret var hans partner/ekspartner. Som partner regnes i den statistikken ikke kjæreste/ekskjæreste, kun samboere/ektefelle - hadde man regnet med kjæresteforhold hadde tallene vært enda verre. Menn dreper for å beholde kontroll over sine kvinner - far dreper mor og barna, far dreper mor, stefar dreper mor og barn, stefar dreper mor, - og ofte fordi kvinnen forsøker å gå fra ham eller faktisk har gått.
februarprins2013 Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 sykt :/ skulle ønske vi bodde i usa noen ganger
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016 sykt :/ skulle ønske vi bodde i usa noen ganger Er det ikke mer drap der? Som er knyttet til partner eller tidligere partner. USA har riktig nok bedre straff. Norge burde få hardere straff. Anonymous poster hash: 76c1c...6b3
soleia Skrevet 30. august 2016 #6 Skrevet 30. august 2016 Synes det er hårreisande låg straff for mange drap. Lurer på kva som må til for å få maks straff på 21 år, når det å true med drap, for så drepe skal gje så lav straff. Håpar verkeleg han får angre på at han anka dommen!
Iselilja Skrevet 30. august 2016 #7 Skrevet 30. august 2016 Hørte på radioen i morges at kvinnen som ble drept i Kirkenes angivelig skal ha blitt avvist av politiet da hun tidligere ønsket å anmelde ektemannen. Helt fryktelig! Husker at jeg for flere år siden leste Liza Marklunds bok om en kvinne som ble mishandlet, truet og forfulgt av mannen sin. Grusomt å lese hvordan hun og barna måtte leve et liv i frykt og på flukt og med ny identitet, mens mannen kunne fortsette å søke henne opp og true familien hennes (dette var en fortelling fra virkeligheten).
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 Han som kvalte kona mens barna hørte moren skrike for livet i kristiansand i fjor fikk også bare 13 år.. Det er helt sykt.... Jeg forstår det ikke! Hvorfor er det så lavt? Han vil komme ut igjen mens noen av barna fremdeles er tenåringer.. Anonymous poster hash: fa5ae...b42
Gjest Skrevet 30. august 2016 #9 Skrevet 30. august 2016 Her i byen hadde vi en kar som kvalte kona si. Ute etter 3 år 😲
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #10 Skrevet 30. august 2016 sykt :/ skulle ønske vi bodde i usa noen gangerProblemet er bare at drapssaken i usa er vesentlig høyere enn i Norge og at lengre fengselsstraffer for partnerskap ikke virker forebyggende. I tillegg er så vidt jeg vet gjenntagelsesfaren minimal med de forholdene vi har i Norge mens den klart er der i usa. Anonymous poster hash: b5523...176
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 Problemet er bare at drapssaken i usa er vesentlig høyere enn i Norge og at lengre fengselsstraffer for partnerskap ikke virker forebyggende. I tillegg er så vidt jeg vet gjenntagelsesfaren minimal med de forholdene vi har i Norge mens den klart er der i usa. Anonymous poster hash: b5523...176 Drapsraten. Anonymous poster hash: b5523...176
sug lut Skrevet 30. august 2016 #12 Skrevet 30. august 2016 sykt :/ skulle ønske vi bodde i usa noen ganger Det tror jeg ikke. Svært unge barn er overrepresentert i statistikken over barnedrap i USA. 44,2 prosent er under ett år, og 70,7 er under tre år. 72,3 prosent av barna som ble drept var utsatt for omsorgssvikt. 41,3 prosent var ofre for fysisk mishandling. 8,9 prosent fikk ikke nødvendig medisinsk behandling. Foreldre var ansvarlig i 79,3 prosent av tilfellene. Mor hadde aleneansvar i 28 prosent av sakene, mens far hadde eneansvar i 15 prosent. KILDE: www.childwelfare.gov
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå