Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Jeg er alene med ettåringen etter jobb denne uka. Nettopp begynt i bhg, så ganske sliten og har ikke tålmodighet til å vente noe særlig... Noen som har tips til kjemperaske middager? Liker stort sett alt, suppe er litt vanskelig foreløpig. Kan gjerne forberede mye kvelden før. Planlegger nå, men er jo helt blank... Anonymous poster hash: 70311...384
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Mange ovnsretter som kan lages på kvelden, og bare varmes dagen etterpå. Fiskegrateng, lasagne, ulike kyllingformer osv. Det samme med gryteretter. Spagetti og kjøttsaus går veldig kjapt, du lager knallgod kjøttsaus som blir ferdig samtidig som pastaen. Stekte fiskekaker på brødskiver er veldig enkelt og godt. Samme med fiskepudding og fiskepinner eller karbonader. Anonymous poster hash: e7678...aac
A_87 Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 Fisk med smør og grønnsaker i ovn, går også an å ha hakkete tomater til. Min 2-åringer elsker kjøttdeig med hakkede tomater og squash 😊 Mye enkelt som kan lages. Her om dagen hadde jeg løvbiff med sjalottløk og søtpotetstrimler ovnsakt og andre dag det samme bare at jeg hadde ovnsmakt fiskefilet 😊
surre_tulle Skrevet 29. august 2016 #4 Skrevet 29. august 2016 Fiskekaker! Lages enten som burgere eller med potet og saus. Burgervarianten er den enkleste og raskeste
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. august 2016 #5 Skrevet 29. august 2016 Laks og ris er det kjappeste jeg vet om.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #6 Skrevet 29. august 2016 Slowcooker, eller lage gryter, supper o.l. klar kvelden før, og bare gi et raskt oppkok når man kommer inn døra. Våre barn elsker havregrøt. Jeg legger havregryn i gryta og heller kokende vann over før jobb. Lar stå med lokk på. Koker opp med melk og litt salt etter jobb. Ellers er kyllingsalat, wok og lignende raskt å lage om du tar skrelling, kutting og evnt marinering på forhånd! Anonymous poster hash: 3299d...f2f
Bringebæret Skrevet 29. august 2016 #7 Skrevet 29. august 2016 Her hjemme er pølsegryte en favoritt. Tomatsaus, pasta og pølsebiter som gratineres i ovn.
Superdolly Skrevet 30. august 2016 #9 Skrevet 30. august 2016 Dette er kanskje for sent, men jeg kjøpte Studentkokeboka. Der er det oppskrifter på kjappe og sunne og gode og enkle middager. Laget fra bunnen av. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=9345411
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå