Gå til innhold

Bør jeg fortsette å amme nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev for noen dager siden om at jeg var lei meg pga amming ikke gikk pga såre brystvorter. Jeg fulgte deres råd med purilan og brystskjold, samt fokusere mer på teknikk og nå er de bedre. Dvs veldig vonde og er tydelig mer såre etter amming, men de blør ikke når han ammer mer.... Noen med erfaring med amming som vet om jeg bør satse på å bare amme fremover selv om de er litt såre? De blir kanskje snart herdet? Jeg vil gi minst mulig flaske. Merker han surrer litt allerede stakkars. Han koser med puppen istedenfor å drikke.. Ikke rart når melken har rent inn i mye større fart.

Anonymous poster hash: 8a865...819

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre det som føles best for deg og ditt barn! Har du det bra har barnet ditt det bra <3

Kanskje du kan få hjelp på Ammepoliklinikken eller helsestasjonen kan kanskje hjelpe deg med amminga. Men hvis du må gå over til flaske er ikke det noe nederlag heller <3

Anonymous poster hash: df6db...123

Skrevet

Noen av oss sliter med såre og vonde brystvorter i lang tid etter oppstart av amming. Mine ble ikke "bra" før det var gått ca to måneder, selv om barnet hadde rett dieteknikk. Hold ut om du vil amme!

Anonymous poster hash: 4f1a1...327

Skrevet

Jeg tenker at du bør "holde ut". Gi på kopp eller flaske med treeeg smokk dersom du må gi på den måten litt i en periode.

Anonymous poster hash: 1d00c...d3a
Skrevet

Meld deg inn i ammehjelpsgruppa på facebook. Du kan få kontakt med ammehjelpere der, eller spørre generelt, eller bare lese litt rundt. Mye god hjelp å få der <3

Anonymous poster hash: b4780...6da

Skrevet

Enig i at du bør melde deg inn i FB-gruppa! Det tar gjerne litt tid før ting blir helt bra, det tok sikkert en måned før jeg kunne legge bort skjoldene med eldstemann. Men godt å høre at det er bedring!

Anonymous poster hash: 84128...def

Skrevet

Brystene blir herdet ja, men hvor lang tid det tar er vanskelig å si. 

Om du ønsker å amme så hold ut. Det blir nok bedre! Jeg kan huske at babyen ikke er så veldig gammel? Holder du ut f.eks en måned til vil nok ståa være anderledes. 

Om du virkelig bare har det fælt og ikke orker mer så er det ikke ille å kaste inn håndkle. Da gjør det det. Det viktigste er at du og baby har det best mulig!

Anonymous poster hash: 2e55d...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...