Gå til innhold

Du som ikke røyker, men mannen gjør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere gjort det med soving med baby?

Anonymous poster hash: f0533...9ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han røyker jo ikke inne, så barnet skal sove i egen seng inne sammen med oss på vårt rom så lenge det er behov for det. 

Anonymous poster hash: 7d547...c3e
Skrevet

Han røyker jo ikke inne, så barnet skal sove i egen seng inne sammen med oss på vårt rom så lenge det er behov for det.

Anonymous poster hash: 7d547...c3e

Det er ikke anbefalt at baby deler rom med en røyker. Det har med utpustlufta å gjøre.

Anonymous poster hash: 4da30...d16

Skrevet

Røyker og baby bør ikke sove i samme rom, uavhengig av om selve røykingen foregår utendørs så er det skadelig for baby og øker faren for krybbedød!

Ideelt sett bør røyker og baby ikke oppholde seg sammen over lengre tid i noen lukkede rom, men soving er viktigst...

Nå som man vet så mye om hvordan røyking skader barnet så bør det være en selvfølge for foreldre å slutte!

Anonymous poster hash: 19bf8...e61

Skrevet

Ikke så lett å sette krav om at mannen skal slutte å røyke da...

Men nå var spm om hva har dere andre gjort når mannen røyker? Hvert sitt rom eller?

Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke orket å bodd sammen med noen som røyker. De stinker jo alltid røyk. Og at noen er så ego at de røyker når de har små barn, det greier jeg faktisk ikke forstå. Men absolutt hvert sitt rom så hvis noe skulle skje barnet ( krybbedød feks) , så vet man iallefall at det ikke var samsovingen med en røyker som var årsaken.

Anonymous poster hash: 3b66b...c9b

Skrevet

Ingen som har mann som røyker??

Skrevet

Ingen som har mann som røyker??

Jeg hadde mann som røyket da vi ville ha barn. Og jeg har svart deg tidligere i tråden. Jeg ville ikke slutte på prevensjon før han hadde sluttet, av hensyn til barnet. Han sluttet. Jeg ble gravid og fikk barn.

Han hadde en sprekk da barnet var noen mnd, i forbindelse med dødsfall i familien og annet stress. Da sov han selvfølgelig ikke på samme rom som barnet og meg. Han røyket heller ikke på ettermiddag eller kveld, verken ute eller inne. Kun i arbeidstiden, jobbreiser o.l.

Sluttet heldigvis helt igjen etter tre-fire mnd.

Anonymous poster hash: 19bf8...e61

Skrevet

her røyker vi begge to, barnet sover i sengen sin på samme rom

Anonymous poster hash: 2a22a...857
Skrevet

Samme her!

Anonymous poster hash: 788eb...91f

Skrevet

Hadde babyen på samme rom. Heldigvis har han sluttet nå.

De jeg kjenner som røyker har også babyen på samme rom.

Anonymous poster hash: 7beda...552

Skrevet

Min har sluttet, hadde han ikke gjort det, måtte han sovet på et annet rom.

Anonymous poster hash: 6b6f5...f08

Skrevet

Han sover som oftest på eget rom, men noen ganger sover vi alle sammen og da sover jeg mellom han og baby

Anonymous poster hash: bcd5c...ed8

Skrevet

Når han røykte og babyen ble født måtte han sove i stuen. Nå har han sluttet og får sove på rommet med oss

Anonymous poster hash: 600d2...424

Skrevet

Ække så fali me litt krybbedød lissom....

Eller noen av de andre ikkedødelige livsvarige plager barnet deres kan få pga. deres uvaner...

Anonymous poster hash: 82b87...842

Skrevet

jeg røykte når jeg hadde baby.. den sov på rommet med oss.. Man skal jo amme selv om man røyker, og det hadde rett og slett ikke gått ..

Anonymous poster hash: f844e...d2f
Skrevet

jeg røykte når jeg hadde baby.. den sov på rommet med oss.. Man skal jo amme selv om man røyker, og det hadde rett og slett ikke gått ..

Ser du ikke noe galt i å prioritere egne dårlige vaner fremfor ditt barns helse?

Skrevet

Trodde da det ikke hadde noe si om de sov i samme rom når en røyker men de skal ikke ligge hud mot hud i samme seng om far eller mor røyker. Det samme anbefales om dere snuser, da det ikke forsket nok og man antar man slipper ut farlige stoffer av huden ved snusbruk. Tror nok barnet har det fint så lenge de ligger i egen seng og ikke har hudkontakt med far hele natten.

Anonymous poster hash: 36b62...363

Skrevet

Han sover på eget rom

Anonymous poster hash: c0f45...306

Skrevet

Ser du ikke noe galt i å prioritere egne dårlige vaner fremfor ditt barns helse?

jo, jeg satt meg ned å tenkte som så.. røyken er god, babyen er litt plagsom, valget ble lett.

Og prioriteringa ble slik den ble...

Seriøst kvinnfolk, ta dæ ei bolle, og ikke prat til folk om ting du ikke har peiling på.

Kan love deg at du gang på gang gjør ting feil med ditt eget barn og sikkert utsetter det for både det ene og det andre.

Vi kan ikke pakke de inn i bomull uansett.

Hvor helseskadelig kan dette være for barnet da? Jeg har tre og de lever alle sammen i beste velgående. Også bor vi på landet, så lite utsatt for eksos f.eks.

Skrevet

jo, jeg satt meg ned å tenkte som så.. røyken er god, babyen er litt plagsom, valget ble lett.

Og prioriteringa ble slik den ble...

Seriøst kvinnfolk, ta dæ ei bolle, og ikke prat til folk om ting du ikke har peiling på.

Kan love deg at du gang på gang gjør ting feil med ditt eget barn og sikkert utsetter det for både det ene og det andre.

Vi kan ikke pakke de inn i bomull uansett.

Hvor helseskadelig kan dette være for barnet da? Jeg har tre og de lever alle sammen i beste velgående. Også bor vi på landet, så lite utsatt for eksos f.eks.

Herregud for et dumt svar. "Vi kan ikke pakke dem inn i bomull uansett". Neivel, skal vi da drite i å vaksinere barna, sikre dem i bil, forklare dem om grenser mtp egen kropp, ha brannøvelser, ta dem til legen når de er syke. Røyk ER helseskadelig. Hvis du ikke vet hvor helseskadelig det er, finnes det sikkert flere millioner linker på Google til seriøs forskning på feltet fra alle verdens land. Det at man bruker empiri (se, jeg har røyket, men mine barn er helt friske og raske) som bevis på at noe ikke er skadelig tyder på at det er veldig lite oppi toppen på den som sier det.

For øvrig er jeg overrasket over at det i andre tråden blir fremstilt som ikke så farlig at man røyker under graviditet og amming, mens i denne tråden så skal barnet helst ikke være i samme rom med en som røyker (blir gøy når barnet begynner på skole, barnehage, idrettsaktiviteter, er på besøk hos venner - blir sikkert ilagt forbud hele gjengen mot å røyke). Forskningen viser at røyk er skadelig. Røyk i svangerskapet er svært skadelig, det samme er utsettelse av barnet for passiv røyking. Det med at soving på samme ROM (ikke i samme seng) som en røykende forelder kan resultere i krybbedød er ikke akkurat bevist, se https://www.lub.no/tema/forebygging/royking-nikotin-og-barnedod. I artikkelen snakkes det om SAMSOVING, altså å sove i samme SENG, ikke på samme ROM med folk som har vært og røyket for en stund siden.

Skrevet

Det er ikke anbefalt at baby deler rom med en røyker. Det har med utpustlufta å gjøre.

Anonymous poster hash: 4da30...d16

Når en av foreldrene røyker, anbefaler man ikke sammsoving, altså sove i damme seng... Tror du har misforstått noe her.

Skrevet

Herregud! Skjønner jeg har havnet i et forum som "styres" av drittunger på 25 + huff!!

Anonymous poster hash: 611cb...803

Skrevet

Man er hysterisk om man begynner å problematisere det å sove på samme rom.

Jeg røkte noe i barseltiden, men sov litt med babyen på brystet når den trengte ro og kos, selv om den mesteparten av natten sov i en liten bag ved siden av sengen.

Anonymous poster hash: a0203...c70
Skrevet

Enkelt og greit - S O F A E N!!!!!!!!!

Ikke snakk om at mannen skulle inn på soverommet og opp i senga når det dunster røyk. Det skal lille baby få slippe!

Han var forøvrig helt enig. Når han ikke greide å slutte før bAbyen kom så må han ta konsekvensen av der 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...