Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Er så innmari frustrert om dagen. Jeg har noen kg. for mye og skal ned i vekt. Samtidig sliter jeg med store smerter som tar fra meg nattesøvnen. I 3-4 dager sover jeg 2-3 timer om natta for så å "besvime" den 4-5 natta av trøtthet. Jeg får smertestillende men nå er smertene intense. Jeg går til fysioterapi for å få hjelp så noe av smertene skal bli bedre. Nå er det bare blitt verre. Jeg har en misstanke om at det er en eller to av øvelsene som ikke er bra for meg. De siste 3-4 ukene har jeg hatt egentrening da fysioterapeuten har vært syk og etter det bortreist. Det å for meg å skulle trene hos fysioterapeuten er et "mareritt". Det litt for ofte reine eldretreffen der. Mangler bare kaffe og vafler. Disse sitter da rundt omkring på apparatene og skravler. Jeg har propper i øra med musikk på. Det faller jo ikke helt i god jord for da får de ikke kontakt med meg. Et par ganger har jeg spurt pent om ikke jeg kunne få det apparatet jeg har trengt dersom det har sittet noen der og bare skravlet. Har unnskyldt meg med at jeg har litt dårlig tid siden jeg har barn hjemme/eller barn som snart kommer fra skolen. Det har jo selvsagt ikke vært populært men vedk. sitter jo bare der og skravler. I dag når jeg kom så satt jeg 30 min. på sykkelen og når jeg etterpå skulle begynne med styrketreningen så var alle apparatene jeg skulle bruke i opplegget mitt opptatt av deltakere av "eldretreffen". Jeg sto der i 10 min. og ventet før jeg gikk. Jeg skjønner at dette mest sannsynlig er eneste måten disse gamlingene treffer andre, men hva med å gå på kaffen i stedet? Kjenner jeg er i ferd med å få nok. De er jo til hinder for meg og mitt opplegg. Hadde de enda trent men de sitter der og drar 4-5 ganger med en arm eller noe for så å sitte der og skravle. Ser jo at jeg mest sannsynlig burde kommet meg på et helsestudio i stedet, men det koster litt mer penger enn jeg har råd til nå som jeg går på AAP. Er det greit å si ifra til fysioterapeuten eller blir det bare teit? Er veldig klar over at jeg pga. søvnmangel har litt kort lunte. Men hadde de enda trent og ikke bare sittet der. Anonymous poster hash: 29c28...fef
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Jeg synes godt du kan di fra om at det er problematisk at alle apparatene er opptatt og at det ser ut som det har utviklet seg en kultur der enkelte okkuperer apparatene unødvendig lenge. Det burde se som drifter senteret ta tak i, men jeg synes ikke du skal klage på at de andre er gamle og det er uhøflig å gjøre seg så utilgjengelig at det blir vanskelig å få kontakt med deg. Jeg tviler på at noen har noe imot deg, men litt irritasjon der og da kan jeg forstå det blir om du ikke svarer på et "hei" eller liknende. Anonymous poster hash: 4978c...f82
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 Helt greit å si fra til fysioterapeuten om dette! Du bør si fra. Det er dette som skjer når de har "egentrening" uten at det er en fysioterapeut tilstede. Så si fra, det skal ikke være slik. Fysioterapeuten får betalt for at de er der og trener, da må det også være en ordning som fungerer. (vi har ikke lov å si yrkestittel innen helsefag, men jeg har samme yrke som her nevnt ) Anonymous poster hash: fe6cd...872
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #4 Skrevet 29. august 2016 Altså, jeg er der for å trene. Ikke for å skravle. Jeg sier hei og nikker når jeg kommer. Men har ingen interesse av å prate med disse. Hender seg at jeg hjelper de om de har problemer med å få stilt inn et apparat eller noe. Musikken på øret trenger jeg for å kunne fokusere på treningen og det jeg holder på med så den forblir der. Men skal ta det opp med fysioterapeuten når han er tilbake igjen. Anonymous poster hash: 29c28...fef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå