Gå til innhold

Dere med ADD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det med dere på ungdomsskole, videgøende og evt. høyere utdannselse?

Hvordan taklet dere det?

Anonymous poster hash: e717b...4c9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolen og videregående var et mareritt for meg og jeg gjorde det ikke noe bra. Ikke hadde jeg noen diagnose da heller, så jeg ble sett på som lat og håpløs..

Som voksen har jeg klart å ta sykepleien, strevde endel, men hadde i snitt C, men det krevde mye jobb av meg :) Jobben fungerer utmerket og jeg er "vanlig" der ;) Surrer og glemmer litt, men ikke noe alvorlig :P

Anonymous poster hash: b3e90...af5

Skrevet

Barne- og ungdomsskolen gikk bra da jeg er skoleflink. Men Vgs gikk til helvete da jeg ikke var flink nok til å gjøre lekser og lese. Måtte ta opp igjen Vgs men siden det ikke krevdes langvarig konsentrasjon og jobbing kun privatisteksamen så gikk det strålende.

Nå holder jeg på med masteroppgaven min i teknologi/soving, men det har tatt 7 år og myer slit. Dette vil være min livs største milepæl.

Anonymous poster hash: bef05...e07

Skrevet

Skolen og videregående var et mareritt for meg og jeg gjorde det ikke noe bra. Ikke hadde jeg noen diagnose da heller, så jeg ble sett på som lat og håpløs..

Som voksen har jeg klart å ta sykepleien, strevde endel, men hadde i snitt C, men det krevde mye jobb av meg :) Jobben fungerer utmerket og jeg er "vanlig" der ;) Surrer og glemmer litt, men ikke noe alvorlig :P

Så bra å høre at du klarte å gjennmføre en høyere utdannelse :-)

Da må du jo ha fått ganske greie karakterer på videregående også, for hvem som helst kommer jo ikke inn på sykepleien.

:-)

Respekt!

Skrevet

Barne- og ungdomsskolen gikk bra da jeg er skoleflink. Men Vgs gikk til helvete da jeg ikke var flink nok til å gjøre lekser og lese. Måtte ta opp igjen Vgs men siden det ikke krevdes langvarig konsentrasjon og jobbing kun privatisteksamen så gikk det strålende.

Nå holder jeg på med masteroppgaven min i teknologi/soving, men det har tatt 7 år og myer slit. Dette vil være min livs største milepæl.

Siving ikke soving 😂

Skrevet

Det er jo likevel veldig flott at du gjennomfører. Det med privatisteksamen er ikke så dumt, siden man da kan legge opp løpet etter sin egen plan og slipper å slite seg gjennom kjedelige undervisningstimer. Omstudiey tar litt lenger tid, er det jo bare en annen vei til samme mål - og man lærer jo mye annet i et sånt løp.

Jeg har en sønn som ikke har diagnosen add, men som passer ganske godt til den, så jeg bekymrer eg jo litt for fremtiden hans. Da er det så fint å høre at folk klarer seg bra likevel, om enn med litt større innsats enn mange andre.

Skrevet

Så bra å høre at du klarte å gjennmføre en høyere utdannelse :-)

Da må du jo ha fått ganske greie karakterer på videregående også, for hvem som helst kommer jo ikke inn på sykepleien.

:-)

Respekt!

Nope, videregående gikk dårlig :P Jeg kom inn på sykepleien via jobben, hadde jeg skulle brukt karakterene derfra kunne jeg rolig glemme alt ang høyere utdanning ;) Men jeg var flink i jobben min som ufaglært og de mente jeg hadde potensiale som sykepleier, og de søkte meg inn :) Jeg er veldig glad for det og i dag har jeg fast jobb og kan komme høyere opp i systemet om jeg vil, men trives med pasientkontakten og vil være en "vanlig" sykepleier.

Skrevet

Nope, videregående gikk dårlig :P Jeg kom inn på sykepleien via jobben, hadde jeg skulle brukt karakterene derfra kunne jeg rolig glemme alt ang høyere utdanning ;) Men jeg var flink i jobben min som ufaglært og de mente jeg hadde potensiale som sykepleier, og de søkte meg inn :) Jeg er veldig glad for det og i dag har jeg fast jobb og kan komme høyere opp i systemet om jeg vil, men trives med pasientkontakten og vil være en "vanlig" sykepleier.

Men fikk du ikke studiekompetanse, kanskje du strøk i noen fag?

Men så bra at det fins andre veier inn i sykepleien da, og at når du først hadde kommet inn, klarte du å fullføre.

Skrevet

ADHD her. Skolen gikk som en lek, har alltid tatt det skolefaglige veldig lett. Det er jo for det meste en fordel, men det har også gjort at jeg ikke har blitt utredet for ADHD før nå i det siste. Har strevd mye, men ikke helt skjønt hva det har vært. Har høyere utdannelse (hovedfag), strevde litt mer der, men det gikk greit til slutt. Arbeidslivet derimot, har vært og er vanskelig...

Anonymous poster hash: 035b8...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...