Gå til innhold

Mor til mitt barn dater en narkolanger å misbruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har 2 små som er 50/50 mellom meg å barnemor.

Jeg er I et forhold nå å det er sunt å stabilt. Så jeg hadde jo håpet at xn kunne finne seg en real kar så ho slapp å gå alene.

Ho fant seg en nå for en mnd tid siden men til min store forskrekkelse så er han narkolanger å han røyker hasj hele dagen.

Da gikk d en alarm I knollen på meg å jeg er meget bekymret. Vil jo ikke ha et hasjhode rundt barna mine. Å I tillegg så pushe han alt mulig rart. Snakka m Xen om min bekymring men ho avfeie d fullstendig å vil ikke høre på meg.

Hva pokker skal jeg gjøre? Hvis han skulle blitt arrestert m masse narko mens han er m Xen hva skjer da? Hva kan barnevernet gjøre? For min del kan ho gjøre som hun vil men d er unga mine jeg tenker på her å jeg vil ikke ha dem rundt noe sånt. Vær så snill å gi meg noen råd.

Fortvilt pappa :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er helt sikker i din sak, at hennes nye type langer narkotika, da må du kontakte både politiet og barnevernet.

Om politi/barnevern vet han bruker og langer narkotika så vil hun få et valg, droppe ham eller risikere å miste barna.

Da vil jeg tro du får omsorgen inntil hun har ryddet opp.

Var jeg deg ville jeg ikke snakket mer med henne, men gått direkte til politiet og barnevernet og bedt om hjelp der.

Anonymous poster hash: c952f...84a
Skrevet

Har fått vite det av en kompis som er ansatt I kommunen så det finnes ikke tvil på at det han sier stemmer

Skrevet

Tror ikke hun ruser seg selv da. Men veit at for mange år siden før vi blei kjent at ho rusa seg så bekymringen er jo der. Viktigste for meg er at ungene ikke har sånt dritt rundt seg

Skrevet

Some 84a sier- Ikke si noe mer til henne, gå til politiet og barnevern om bekymringene dine.

Anonymous poster hash: c057b...24d
Skrevet

Da bør du ikke vente noe. Kontakt politi og barnevern i morgen, da er du i gang med å trygge barna dine.

Om du vet at hun har ruset seg tidligere og får mistanke om at hun har begynt å ruse seg nå, så kan du kreve at hun må levere jevnlige urinprøver for å bevise at hun er rusfri.

Kontakt politi og barnevern i morgen!

Skrevet

Ja blir nokk nødt å Gjøre det. Tragiske er jo at det gode vennskap vi har klart å holde blir jo ødelagt å samarbeide fremover blir vel vanskelig men barna kommer først å d finnes ikke noe jeg ikke vil Gjøre for dem. Er forresten styrmann på havet å egentlig skal jeg ut å seile om 2 uker igjenn men sånn som situasjonen er nå så vurdere jeg seriøst å ta meg en sykemelding eller be om fri for å få orden I alt. Vil jo ikke klare å konsentrere meg på arbeid hvis ungen mine skal gå rundt med dette her

Skrevet

Har forresten ingen mistanke om at hun ruser seg nå. Men frykten er jo der pga hennes tidligere historie

Skrevet

Du kan nok ikke bare sykemelde deg, vil jeg tro, men snakk med legen din slik at denne er oppdatert på hva som skjer.

Det er selvfølgelig synd om samarbeidet mellom deg og din eks om barna/samvær blir vanskeligere. Men dette er noe kun hun er skyld i. Ser hun ikke det så er hun ute og kjører.

Jeg håper hun tar til fornuft og dumper fyren og prioriterer barna sine fremfor den nye typen.

Men hvis hun ikke gjør det - er du da villig til å skaffe deg en jobb på land for å ha barna dine 100 %?

Det er selvfølgelig å håpe at det ikke blir tilfelle, men jeg synes du skal vurdere tanken. Ev. hvordan din nye samboer forholder seg til å ha barna dine full tid også når du er på sjøen.

Velg riktig - barna dine går foran alt.

Viktigst nå er at du tar kontakt med barnevern og politi. Fortell alt, også at hun ruset seg tidligere, da vil de enda bedre forstå den risikoen hun nå tar med å ta en rusmisbruker inn i sitt liv, at veien for henne også kan være kort til et rusmisbruk.

Lykke til! :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Huff. Ta grep, og følg de rådene du har fått her!

Og lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar. Vel ja kan nokk ikke bare sykemelde meg. Men får heller snakke med rederen å forklare ståa. Jobbet der halve livet nesten så ordner seg sikkert. Jeg er absolutt klar for å ha unga 100% å ta meg arbeid på land. Har 2 utdannelser å den ene kan jeg bruke både til havs å til lands. Å hvis ikke min nye dame takler d så er d to bad. Men unga mine kommer først.

Jeg elsker å Være pappa å trives masse med rollen. Å synes d er like fælt å reise fra dem hver gang jeg må tbk på arbeid.

Så det som må skje får bare skje . Unga mine skal ikke ha sånt der drit rundt seg

Skrevet

Høres ut som om du er klar for å gjøre det som skal til for at barna dine skal få en god oppvekst.

Lykke til! :)

Skrevet

Takk for alle svar. Skal sørge for å skrive en update på hva som skjer så kan ev andre med samme problem lese om hva som skjedde osv. Håper bare ho tar til fornuft. Men jeg lurer hva hvis ho nekte til politi å barnevern dem har et forhold hvordan skal jeg gå frem?

Skrevet

Takk for alle svar. Skal sørge for å skrive en update på hva som skjer så kan ev andre med samme problem lese om hva som skjedde osv. Håper bare ho tar til fornuft. Men jeg lurer hva hvis ho nekte til politi å barnevern dem har et forhold hvordan skal jeg gå frem?

Bruk Facebook mot a. Hun skriver vel der om sin nye elskling tenker jeg. De bruker gjøre det...

Anonymous poster hash: 20392...b03

Skrevet

D går ikke. Hun har aldri vært typen som skriver sånt på face.

Skrevet

Her kommer en oppdatering på hva som har skjedd.

Etter deres råd ringte jeg politi å barnevernet . Fikk vite at de kunne ikke Gjøre noe som helst ennå. Jeg ble bedt om å in kalle mor til mekling å hvis hun nekter å gå fra han da så måtte jeg kjøre saken I tingretten for å overta full omsorg. Ble overrasket over svaret for tenkte jo at dette er klart noe barnevernet ville priorotere med tanke hvor snare dem kan Være med å ta ungene fra folk. Men ringt å bedt om mekling nå så får jeg bare ta det derfra. Takk til alle som har kommet med svar å råd. Skal prøve å oppdatere tråden etter hvert

Skrevet

Her kommer en oppdatering på hva som har skjedd.

Etter deres råd ringte jeg politi å barnevernet . Fikk vite at de kunne ikke Gjøre noe som helst ennå. Jeg ble bedt om å in kalle mor til mekling å hvis hun nekter å gå fra han da så måtte jeg kjøre saken I tingretten for å overta full omsorg. Ble overrasket over svaret for tenkte jo at dette er klart noe barnevernet ville priorotere med tanke hvor snare dem kan Være med å ta ungene fra folk. Men ringt å bedt om mekling nå så får jeg bare ta det derfra. Takk til alle som har kommet med svar å råd. Skal prøve å oppdatere tråden etter hvert

På et punkt har du feil her, og det vil du erfare selv også, barnevernet er ikke raske med å ta fra foreldre barna deres. Ofte skjer det forseint.

Skrevet

Ja er vel rett d du sier men vil jo ikke barnevern skal overta unga jeg vil ha dem hos meg

Skrevet

På et punkt har du feil her, og det vil du erfare selv også, barnevernet er ikke raske med å ta fra foreldre barna deres. Ofte skjer det forseint.

Reagerte selv på dette. Det er jo det man hører i media. Men om man tar ungene på dagen er det snakk om vold og misbruk. Ofte er man under tiltak og man får hjelp osv før ungene taes. Men det får man ikke høre om.

Til ts, du gjorde iallefall rett. Håper det ordner seg.

Anonymous poster hash: 0d0f6...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...