Gå til innhold

Vurderer å kutte ut 2 dose av rotavaksinen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Minstemann reagerte på første dose. Så vi vurderer å kutte ut dose nummer to. Har time på tirsdag, så må vel bestemme oss fort.

Noen med erfaring og råd?

Anonymous poster hash: 8dd7d...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk tilbud om vaksinen, men takket nei

Stor og velfødd baby. Etter samtale med fastlegen. Han mente at vaksinen kan være bra for litt skjøre barn, men de aller aller fleste taklerfint en runde med rotaviruset. Om de skulle være så uheldig å bli smittet.

Nå 2.5 år, fortsatt velferd, har ikke vært syk.

HVa som er best for ditt barn vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 3c74e...871

Skrevet

Hadde du sett en baby med rota, hadde du ikke takket nei. Det er helt jævlig.

Anonymous poster hash: 93aec...f8b

Skrevet

Stor og velfødd baby. Etter samtale med fastlegen. Han mente at vaksinen kan være bra for litt skjøre barn, men de aller aller fleste taklerfint en runde med rotaviruset. Om de skulle være så uheldig å bli smittet.

Det er noe av det samme jeg har lest meg fram til. Har også stor og velfødt baby.

Skrevet

Har jobbet på barneavdeling (ikke i Norge) hvor det var rotaepidemi. Det var helt jævlig! Så sinnsykt syke småbarn. Kan ikke huske hvor mange sonder jeg måtte legge.

Jeg hadde garantert gitt 2 dose.

Hjalp ikke å være "stor og velfødd" da.

Anonymous poster hash: 03adb...a44

Skrevet

Jeg har hatt to barn som har fått rotavirus som småbarn. Begge ble innlagt på sykehus og var veldig dårlig.

Nr 3 har fått den vaksinen for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 23617...cf7

Skrevet

Hei

Minstemann reagerte på første dose. Så vi vurderer å kutte ut dose nummer to. Har time på tirsdag, så må vel bestemme oss fort.

Noen med erfaring og råd?

Hva slags reaksjon hadde barnet på første dose?

Anonymous poster hash: 92db9...03c

Skrevet

Blir så forbanna på folk som deg som sprer feilinformasjon.

Et velfødd barn blir også syk av rota. Det største problemet er dehydrering.

Mitt barn som var velfødd som du så fint sier ble veldig syk. Var innlagt i 7 dager.

HI. Det er ikke sikkert reaksjonen er like kraftig andre gang.

Kanskje første dose er nok til å gi nok beskyttelse?

Ville diskutert dette med legen jeg, ikke en vilt fremmed på DIB som ikke vet hva hun snakker om.

Anonymous poster hash: 7019e...f0f

Skrevet

Jeg skriver bare hva vi gjorde.

Jeg skriver ikke hva HI skal gjøre.

Har barnet større søsken /omgås barn i smitte alder er det mer trolig den blir smittet. Enn om baby er mest hjemme hoss mor. Vår skulle ikke begynne i barnehage før han ble 3 år. Så det er mange ting som spiller inn. Er man ikke så mye rundt, og farter så er det mindre trolig med smitte. Jeg er ikke så mye på småbarnstreff etc

Så lite trolig vår skulle bli smittet, og det ble han ikke.

Skrevet

Vår eldste ble innlagt med rotavirus og måtte ha sonde. Her var det ingen tvil om at minste skulle ha vaksine! Reaksjon på vaksine er barnemat i forhold til å bli syk.

Anonymous poster hash: 4d393...61a

Skrevet

Da hadde kuttet ut dose 2. Uansett så har nok barnet delvis beskyttelse av første dose. Og når det da i utgangspunktet er snakk om et barn som er stort og velfødt, så hadde jeg slått meg til ro med den ene dosen.

Anonymous poster hash: 20bac...dc6
Skrevet

Får prate litt med helsesøster, når vi kommer dit. Så får jeg bestemme meg da.

Skrevet

Får prate litt med helsesøster, når vi kommer dit. Så får jeg bestemme meg da.

Det kan du selvsagt, men bare ha i bakhode at en del av Helsesøsters jobb, er å få så høy vaksinedekning som mulig, så tror nok det skal veldig mye til for at HS anbefaler noe annet en vaksine. 

Skrevet

Det kan du selvsagt, men bare ha i bakhode at en del av Helsesøsters jobb, er å få så høy vaksinedekning som mulig, så tror nok det skal veldig mye til for at HS anbefaler noe annet en vaksine.

Hi her

Ringte helsestasjonen i dag og pratet med helsesøster, forklarte hvordan tiden etter første vaksine var og hun syntes det var helt greit å ikke ta påfyll.

Må si jeg har en veldig fin helsesøster da. Ikke belærende, men støttende i det at vi som foreldre kjenner barna best😊

Virket som de er mer opptatt av at man skal ta de andre vaksinene i programmet. Noe vi skal (så ingen trenger å ta av her inne).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...