Gå til innhold

Sinne/aggresjon hos 8-åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fortvilt! Han klarer ikke å motta en beskjed/kommando uten å reagere med sinne. Han har siden 1 1/2 års alderen vært litt annerledes. På en måte.

Vanvittig sinne. Rømt fra barnehagen. Vansker med å oppfatte beskjeder. Gjemme seg for voksne. Gjemme seg i skolegården når det ringer inn. Dominerende. Tror han bestemmer. Sta. Hater når ting ikke skjer som han hadde tenkt. Liker ikke forandringer. Frekk når han snakker. Sier han ikke bryr seg. Svitsjer om til et "care face". Fikler med noe alltid. Sitter ikke i rom veldig følsom. Takler ikke motgang. Glemmer bøker på skolen. Sliter med å konsentrere seg.

Listen er uendelig lang. 😞 Det hele har toppet seg nå med at han har det siste året begynt å vise sinne og aggresjon hos andre voksne og barn.

Er så redd for hvordan det skal gå med barnet mitt jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd ut ulike metoder, men ingenting fungerer. Alt jeg vet ikke fungerer er å kjefte tilbake.

Anonymous poster hash: e1d14...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor i alle dager har du ikke tatt kontakt med helsesøster eller familieteamet i kommunen?

Gjest Antarctica
Skrevet

Oj, her er det enten en ganske vesentlig diagnose ute og går, eller seriøse samspillproblemer. Søk hjelp!

Skrevet

Mye av det du beskriver er jo klassisk ADD/ADHD. Gutten din trenger hjelp, men han klarer ikke å si i fra om dette på den rette måten.

Kontakt fastlegen og be om henvisning til BUP. Be om møte med kontaktlærer for å diskutere om PPT bør på banen også.

Anonymous poster hash: ff511...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...