Gå til innhold

Kollega med ADD - trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega fortalte etter ansettelse at han har ADD. 

Rolig og grei type, og veldig hyggelig. 

Men vi driver i en travel bransje, med kundebehandling. I en kø kan han hjelpe en kunde, så neste - for så å glemme helt bort nr 3 som står i køen. 

Da gjør han brått helt andre ting, og husker ikke at han hadde ansvaret for å ta unna køen med kunder akkurat da.  

Der er flere slike eksempler. 

Dette skaper litt kjipe situasjoner, der vi andre må passe veldig på og glatte over når kunde nr 3 blir misfornøyd - likevel er det ikke optimalt.  

Noen som har erfaring enten fra seg selv eller bekjente med ADD ? 

Ifølge min kollega er det ikke noe vi kan gjøre for å tilrettelegge, og siden jobben går ut på å hjelpe kunder så kan han ikke få andre oppgaver heller.  

Hva gjør vi? 

Anonymous poster hash: 46ca5...1d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du forteller dette til sjefen din.

Anonymous poster hash: a9f5f...a77

Skrevet

Hva ville dere gjort dersom dere ikke visste at han hadde add?

Anonymous poster hash: a7c46...867

Skrevet

Må rett og slett minne han på det.

Ser dere at han holder på å dette ut så si fra: Husk kunden etter denne

Det at han kan glemme er at rett og slett at han inni hodet er ferdig med oppgaven, altså mentalt ferdig.

Hadde han nevnt add på intervju hadde han nok ikke fått jobben pga diskriminering.

Anonymous poster hash: bf9d7...162

Skrevet

Jeg har ADD og det der har aldri hent meg på jobb, jeg er supereffektiv og fokusert på jobb.

Anonymous poster hash: 4acc4...458

Skrevet

Jeg har ADD og er megasurrete. Sliter med å fullføre oppgaver. Det eneste som hjelper er å minne han på det han "glemmer" på en real og ordentlig måte. Han kan ikke noe for det. Det siste dere må gjøre er å være stille å la  frustrasjon bygge seg opp. Dette er en diagnose, og ikke noe han gjør for å være kjip. 

Hilsen ei som har tenkt sikkert andre 10 tanker siden hun begynte å skrive dette.

Anonymous poster hash: ddefc...9bf
Skrevet

Jeg har ADD og er megasurrete. Sliter med å fullføre oppgaver. Det eneste som hjelper er å minne han på det han "glemmer" på en real og ordentlig måte. Han kan ikke noe for det. Det siste dere må gjøre er å være stille å la  frustrasjon bygge seg opp. Dette er en diagnose, og ikke noe han gjør for å være kjip. 

Hilsen ei som har tenkt sikkert andre 10 tanker siden hun begynte å skrive dette.

Anonymous poster hash: ddefc...9bf

Jeg bare lurer - hvordan ville du ha løst situasjonen hvis dette var deg, at det var du som glemte kunder?

Mener du det er riktig at kollegaer skal måtte passe på at du gjør jobben din hele tiden?

Jeg vil tro de fleste forstår at His kollega ikke gjør dette for å være vanskelig eller fordi han ikke gidder. Men vil det ikke være slik med enhver jobb - hvis man ikke er skikket til jobben så må man finne seg en jobb som passer bedre til diagnosen/problemet?

Anonymous poster hash: 35ded...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...