Gå til innhold

Hadde du spist bacon som gikk ut 26.08?

Anbefalte innlegg

Skrevet

U/t

Anonymous poster hash: 19807...8fa

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Gikk ut i går? Ja, hvis jeg ellers spiste bacon, og syntes den luktet riktig og ikke hadde noe belegg/sleip overflate. Man merker fort om maten er dårlig.

Skrevet

Ja. Bacon holder seg godt. Lukt på det!

Skrevet

Ja, bacon er jo saltet. Så lenge det ikke lukter vondt er det bare å spise!

[i]Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 3ad44b7597e3ae06002273fbdf84463d"] 3ad44...63d [/acronym] [/i]
Skrevet

Sjølvsagt, om det ser greit ut og luktar greit.  Ein må bli flinkare til å bruke nasen, og sjå mindre på datoen.  Som regel står mat seg godt langt utover datoen, om ein har eit bra kjøleskap.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Men det er jo best før, ikke siste forbruksdag så går sikkert fint.

Gjest Antarctica
Skrevet

Sjølvsagt, om det ser greit ut og luktar greit. Ein må bli flinkare til å bruke nasen, og sjå mindre på datoen. Som regel står mat seg godt langt utover datoen, om ein har eit bra kjøleskap.

Enig. Mottoet må være "best før - kjenn etter."

I går så jeg programmet om Live Nelvik på dumpster diving, det var inspirerende! 😆

Skrevet

Ikke noe problem så lenge kjølekjeden ikke har vært brutt. Bacon er saltet og ofte røkt, så det skal mye til for at det blir dårlig så kort etter utløpsdato.  

Om du i tillegg bruker nesen når du tilbereder det , er du sikker på om det er ok eller ei. 

Anonymous poster hash: 9f171...359
Skrevet

Ja!

Skrevet

Nei, men så spiser ikke jeg bacon i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 6e7f6...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...