Gå til innhold

Kjøre 14,5 timer etter alkoholinntak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må snart hente ungen hos barnevakt. 14,5 timer siden siste enhet. Drakk tilsammen: 3 cider, 5 drinker (sterkt blandet med 40% vodka) og en halv flaske vin (6%). Spist en liten burger på festen, og spist nesten 2 ostesmørbrød til frokost. Gikk hjem fra fest, fort gange i 30 min. Skal gå en liten tur nå før jeg kjører... Er 69kg og 170 høy!

Tenker dere at det er safe?

Anonymous poster hash: 7dd41...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan google promillekalkulator, da får du en viss pekepinn. Men, jeg tror jeg hadde ventet litt selv.

Anonymous poster hash: c78a2...975

Skrevet

Legg det inn i promillekalkulator. Det spiller ingen rolle hva du har spist eller gått, leveren forbrenner like mye alkohol uansett.

Skrevet

Regner med at ikke drakk alt dette på under fem min.. kroppen forbrenner ca 0,2 promille i timen fra første drink.

Vanlige spørsmål, for folk med god selvinnsikt er, dagen derpå er:

Er formen fin?

Når sluttet jeg å drikke?

Var jeg drita?

Føler jeg meg klar til å kjøre bil nå?

Svarer du ja på nr en og fire så er man istand til å kjøre bil. Er svarene nei så er man ikke i stand til å kjøre bil. Sluttet du å drikke før to timer siden, vet du jo at det kan være lurt å vente og var du kanon drita så kan det også være lurt å druge litt.

Det finnes promillekontroll sett man kan kjøpe selv og teste promillen hvis man er veldig usikker på dette med alkoholinntak og bilkjøring.

Anonymous poster hash: 4f879...a2b

Skrevet

Er det noen som enda tror at hva man spiser og hvor mye man rører på seg har innvirkning på forbrenning av alkohol?

Anonymous poster hash: e5587...c86

Skrevet

Hvilken vin har 6% alkohol? Skulle gjerne funnet den 🙊

Skrevet

Regner med at ikke drakk alt dette på under fem min.. kroppen forbrenner ca 0,2 promille i timen fra første drink.

Vanlige spørsmål, for folk med god selvinnsikt er, dagen derpå er:

Er formen fin?

Når sluttet jeg å drikke?

Var jeg drita?

Føler jeg meg klar til å kjøre bil nå?

Svarer du ja på nr en og fire så er man istand til å kjøre bil. Er svarene nei så er man ikke i stand til å kjøre bil. Sluttet du å drikke før to timer siden, vet du jo at det kan være lurt å vente og var du kanon drita så kan det også være lurt å druge litt.

Det finnes promillekontroll sett man kan kjøpe selv og teste promillen hvis man er veldig usikker på dette med alkoholinntak og bilkjøring.

Anonymous poster hash: 4f879...a2b

Det der er jo tull. At man føler seg i fin form til å kjøre, betyr IKKE at man ikke har promille

Anonymous poster hash: a138f...c1e

Skrevet

Var inne å sjekka på en kalkulator. Usikker på disse drinkene, men jeg hadde faktisk ikke vært kjørbar før natt til mandag pga spriten...

Anonymous poster hash: e5587...c86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...