Gå til innhold

Svømmespørsmål til gode svømmere (crawl)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min går på svømmekurs og jeg har prøvd å øve med henne, men lurer på noe. Når man skal lære å crawle og kun har lært benbevegelsene og altså ligger med armene strukket rett fram og ansiktet ned i vannet mens man sparker med bena, hvordan puster man? Både jeg og datteren må gjøre masse bevegelser med armene à la vanlig brystsvømming for å få pustet, og jeg antar at det er feil. Når man crawle med både armer og ben, puster man vel på siden, men hvor/hvordan puster man før man lærer armbevegelsene? Hvis noen vil forklare eller har en link, blir jeg kjempeglad! :-)

Anonymous poster hash: 97024...818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du puster fortsatt på siden. Det blir "lommer" mellom armbevegelsene og da kan du puste på siden..

Om dere fortsatt kun øver på benbevegelsene så kan dere bruke plate foran og puste opp og rett frem.

Anonymous poster hash: a99ae...f95
Skrevet

Du puster fortsatt på siden. Det blir "lommer" mellom armbevegelsene og da kan du puste på siden..

Om dere fortsatt kun øver på benbevegelsene så kan dere bruke plate foran og puste opp og rett frem.

Ok, så inntil man går i gang med armbevelsene er det best å bruke plate? Hun behersker benbevegelsene godt, men det oppstår problemer når hun skal puste, og da er jo sikkert det fordi vi ikke har noen plate. :-)

Skrevet

Ok, så inntil man går i gang med armbevelsene er det best å bruke plate? Hun behersker benbevegelsene godt, men det oppstår problemer når hun skal puste, og da er jo sikkert det fordi vi ikke har noen plate. :-)

Det er lurt å bruke plate. Både med å øve på bena og når bena sitter kan hun øve på å puste på siden. Da blir det enklere med både ben og pust når hun skal i gang med armene.

Skrevet

Takk for svar! Da kjøper vi plate. :-) Er det bare å løfte hodet opp til siden for å puste eller er det noen spesiell teknikk der?

Skrevet

Ikke prøv å lær henne noe som helst på egen hånd. Det er veldig dumt hvis hun lærer det på feil måte.

Anonymous poster hash: 27087...860

Skrevet

Ikke prøv å lær henne noe som helst på egen hånd. Det er veldig dumt hvis hun lærer det på feil måte.

Anonymous poster hash: 27087...860

Neida, lærer henne ikke noe på egenhånd, prøver bare å øve på det de har lært på kurset og på skolen. (På skolen brukte de ikke plate og hun fikk ikke til pustingen). Problemet er bare når det er noe hun ikke skjønner og det ikke er tid til spørsmål på kurset fordi neste kurs har samme starttidspunkt som hennes kurs slutter på... Derfor jeg spør her. :-)

Skrevet

Dersom hun klarer kan hun fremdeles puste på siden over eller under armen når hun har de rett frem.

Ellers vil jeg også anbefale brett som de andre gjør.

Skrevet

Når jeg lærte crawl, lærte vi å puste på hvert tredje tak.

Anonymous poster hash: 5bc3c...d88

Skrevet

Jeg fant det nyttig å søke opp dette på nett. tror det var svømmeforbundet og/eller vg som hadde en crawl-skole. der var det gode tips på hvordan øve inn (og ja - gjerne med plate)

Anonymous poster hash: 88dd9...927
Skrevet

Tusen takk for gode tips! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...