Gå til innhold

Tror dere vi kan risikere et kraftig rentehopp de neste 15 årene? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har såååå lyst å kjøpe hus... men tåler da max 8% rente på lånet... 

Anonymous poster hash: a6014...faa
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Skal du ikke gå opp i lønn neste 15 år heller? Eller skifte jobb...?

Skrevet

Ikke Hi.Jeg er ufør.Får jeg en renteøkning med rente på 8 prosent så må jeg selge med en gang.

Anonymous poster hash: 855f0...a11
Skrevet

Renten vil nok øke, den er nok kunstig lav nå, men jeg tviler på at den vil nå store høyder. Kanskje opp mot 6-7 %. Vi når neppe 15-16 %, slik den var for ca en generasjon siden.

Anonymous poster hash: f56a7...c37

Skrevet

Jeg er verken økonom eller spåmann, men 15 år er lang tid, og det er lurt å være forberedt på endringer. På den andre siden er 8% ganske høy rente.

Anonymous poster hash: 4d1e7...4ee

Skrevet

Det er vanskelig å forutse så langt frem i tid, men ha i bakhodet at nå er renten kunstig lav - et normalt, sunt rentenivå er 2,5 %, som utgjør en nominell rente på 5 %. Du bør derfor tåle en rente på 5-6 %.

Husk også at du normalt vil ha en økt inntekt for hvert år, samtidig som verdien på boligen din øker.

Skrevet

Det er helt umulig å forutse alle eventualliteter.

Jeg tenker som så at jeg har litt å gå på når det kommer til betalingsevne, og det får holde

Skulle jeg bli kronisk syk, havne på aap, miste jobben, det bli en økonomisk krise i landet de som på 80-tallet, mannen gå fra meg eller hva som helst, så får jeg gjøre opp status da.

Kanskje må jeg selge, kanskje må restlånet betales ned på 20 pr isteden for de 10 som egentlig var ingjen, kanskje må jeg selge bil og alle møbler for å beholde. Men kanskje har jeg fått et lønnshopp, kanskje har jeg gått en annen jobb, kanskje har mannen fått et lønnshopp.

Bi går gjøre opp status når problemene evt kommer, kanskje kommer de aldri

Anonymous poster hash: 360f7...1a1

Skrevet

HI

Ok... takk :) Blir jo bekymret, men har så lyst å eie... Betaler jo kjempemye for å leie, blir jo rimeligere å eie... Klarer opp til 8% men den lønnen jeg har nå + det lånet jeg ønsket ta opp. 

Anonymous poster hash: a6014...faa
Skrevet

Da vi var og hørte med banken om lån så sa de at man måtte legge til rette for at renta kunne gå opp mot 20 %...

Anonymous poster hash: 77d94...7d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...