Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #1 Skrevet 28. august 2016 Hva oppfatter dere som de mest "trendy" navnene nå? Og hva synes dere om navnene som er populære nå? Jeg mener at Torvald kanskje er det hippeste for øyeblikket - og et veldig kult navn! Ellers så ser det ut som Sverre og Johan er på vei opp her jeg bor (Oslo) begge veldig flotte navn. Jentenavntrenden føler jeg er mer "jålete" for min smak, selv om det er mange flotte navn. Virker som mange for navn som Tindra Emilie, Tilla Maria, Molly Adriane etc Hva er deres oppfatning? Anonymous poster hash: d2206...9e9
Giss Skrevet 28. august 2016 #2 Skrevet 28. august 2016 Oliver og Isak og Emil ser jeg mange bruker her. Helt greie navn. Blant jenter er det stadig mye Sofia, Maja og Ida - men variasjonen er større blant jentene enn blant guttene så det er også mange med mer usedvanlige navn. Det synes jeg er bra.
Giss Skrevet 28. august 2016 #3 Skrevet 28. august 2016 Oliver og Isak og Emil ser jeg mange bruker her. Helt greie navn. Blant jenter er det stadig mye Sofia, Maja og Ida - men variasjonen er større blant jentene enn blant guttene så det er også mange med mer usedvanlige navn. Det synes jeg er bra.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #4 Skrevet 28. august 2016 Oliver og Isak og Emil ser jeg mange bruker her. Helt greie navn. Blant jenter er det stadig mye Sofia, Maja og Ida - men variasjonen er større blant jentene enn blant guttene så det er også mange med mer usedvanlige navn. Det synes jeg er bra. Liker også at det er større variasjon i navnene. Veldig mange med spesielle navn på skolen her - noe jeg ser som veldig positivt. Gir større rom for valgfrihet. Anonymous poster hash: d2206...9e9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #5 Skrevet 28. august 2016 William, Lukas, Sofia og Nora er de mest overbrukte her. Anonymous poster hash: 2c147...940
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #6 Skrevet 28. august 2016 I termingruppa mi heter annenhver gutt Matheo eller William. Blant jentene er det faktisk en del variasjon men gjerne korte navn med a-ending. Vi har et navn på vår datter som nok blir sett på som "ung mor" navn her inne, men det var det eneste kompromisset jeg og samboeren klarte å finne Jeg prøver å fortrenge mellomnavnet så godt det lar seg gjøre. Anonymous poster hash: 42d66...96d
Blondzilla Skrevet 28. august 2016 #7 Skrevet 28. august 2016 Synes jeg ser mye Mikkel og Ailo. Samiske navn er fine, men jeg synes det blir rart når man ikke er samisk.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #8 Skrevet 28. august 2016 Oldemor og oldefars navn et i vinden nå. Gode stødige navn. Anonymous poster hash: b72ba...945
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #9 Skrevet 28. august 2016 Synes jeg ser mye Mikkel og Ailo. Samiske navn er fine, men jeg synes det blir rart når man ikke er samisk. Ja det er jeg enig med deg i. Men Mikkel og Mathias er jo ikke så samiske da. Anonymous poster hash: b72ba...945
Iselilja Skrevet 28. august 2016 #10 Skrevet 28. august 2016 Enig med deg, hi. Tenker at de typiske Ibsen-navnene er på vei opp, mens bibeltrenden er på vei til å dø ut.
Anyne Skrevet 28. august 2016 #11 Skrevet 28. august 2016 Emil, Lucas, Leander, Matheo, Adrian heter annenhver gutt her føler jeg.
Iselilja Skrevet 28. august 2016 #12 Skrevet 28. august 2016 De trendy jentenavnene her er forøvrig ikke så dillete. Her er Astrid, Ingrid, Sigrid, Ingeborg, Guro og lignende på full fart opp
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. august 2016 #13 Skrevet 28. august 2016 Synes jeg ser mye Mikkel og Ailo. Samiske navn er fine, men jeg synes det blir rart når man ikke er samisk. Jeg håper ikke Ailo blir populært , men jeg skjønner om det blir det for Ailo er et kult navn 😉
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #14 Skrevet 28. august 2016 Jeg håper ikke Ailo blir populært , men jeg skjønner om det blir det for Ailo er et kult navn 😉 For meg er det kun den Åge sangen.. Rosalita, Natasja, Ailo og Hans! Anonymous poster hash: 1ade0...ac8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #15 Skrevet 28. august 2016 Jeg håper ikke Ailo blir populært , men jeg skjønner om det blir det for Ailo er et kult navn Bor i Finnmark og her er iallfall Ailo både vanlig og populært. Ailo, Ante og Aili (i ulike varianter) er vanlige navn som mange har. Anonymous poster hash: 420cb...58e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. august 2016 #16 Skrevet 28. august 2016 Bor i Finnmark og her er iallfall Ailo både vanlig og populært. Ailo, Ante og Aili (i ulike varianter) er vanlige navn som mange har. Anonymous poster hash: 420cb...58e Jeg vet det er vanlig i Finnmark, men på Østlandet er det ikke vanlig 😀
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #17 Skrevet 28. august 2016 Lucas, Matheo, Leon, Theo, Sander, Brage og Aron er populære guttenavn her, men trendy kan de vel neppe kalles. Jentenavn er mer variert, men det er ikke mange oldemornavn å spore her enda. Mye Nora, Ada, Victoria, Maja osv. Bortsett fra dattern vår som heter Olava, det må vel kunne kalles et typisk gamlis-navn, men fint da Jenny Skavlan kalte datteren sin for Åse, så kanskje det får et oppsving nå? Kult navn ihvertfall, så jeg heier på flere slike! Anonymous poster hash: 69f13...851
inimini Skrevet 28. august 2016 #18 Skrevet 28. august 2016 Her vi bor er det trendy med enten gammeldagse navn eller veldig sjeldne navn: Trendy og populære navn her: Sverre Finn Olav Matheo Isak Liam Astrid Amilia og alle varianter av Emilie og Amalie Mia Tilia Ea Nora Ida
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #19 Skrevet 28. august 2016 I termingruppa mi heter annenhver gutt Matheo eller William. Blant jentene er det faktisk en del variasjon men gjerne korte navn med a-ending. Vi har et navn på vår datter som nok blir sett på som "ung mor" navn her inne, men det var det eneste kompromisset jeg og samboeren klarte å finne Jeg prøver å fortrenge mellomnavnet så godt det lar seg gjøre. Anonymous poster hash: 42d66...96d Nå ble jeg nysgjerrig Hva heter hun da? Anonymous poster hash: 350dd...5e9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #20 Skrevet 28. august 2016 Jeg vet det er vanlig i Finnmark, men på Østlandet er det ikke vanlig 😀 Jeg vet om to små Ailo... bor på Østlandet Anonymous poster hash: ee8cf...d26
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #21 Skrevet 28. august 2016 Her heter alle Ailo, Linus og Liam. I jentenavn er det mye Sofie/Sofia, Emma, Leah, Nora osv Anonymous poster hash: 83337...4ad
Ophiophagus Hannah Skrevet 28. august 2016 #22 Skrevet 28. august 2016 (endret) De trendy jentenavnene her er forøvrig ikke så dillete. Her er Astrid, Ingrid, Sigrid, Ingeborg, Guro og lignende på full fart oppVeldig fine navn! Litt anderledes jentenavn som virker å være på vei opp her omkring. Flere Sofie/Sofia, Tindra, Nora, Angelina har jeg hørt om to som heter, Alva (veldig fint) og Liva. Endret 28. august 2016 av Ophiophagus Hannah
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2016 #23 Skrevet 28. august 2016 Enig med deg, hi. Tenker at de typiske Ibsen-navnene er på vei opp, mens bibeltrenden er på vei til å dø ut.Ibsen-navnene! Herlig! Jeg liker Torvald, Solveig, Hedvig og Eilert! Men da er Hamsun-navnene ute allerede, altså Isak, Edvarda, August og Lovise?
Iselilja Skrevet 28. august 2016 #24 Skrevet 28. august 2016 (endret) Ibsen-navnene! Herlig! Jeg liker Torvald, Solveig, Hedvig og Eilert! Men da er Hamsun-navnene ute allerede, altså Isak, Edvarda, August og Lovise? Guttenavnene er håpløst ute, men jentenavnene er innafor Nei da, skal ikke påberope meg å være ekspert på trender, men slik ser det ut som det er her i alle fall. Det er forskjell på populært og trendy. Jeg har inntrykk av at mange av bibelnavnene fortsatt er populære i betydning brukt av mange, mens navn som Thorvald, Astrid, Esther, Ingeborg, Olav, Gregers, Agnes, Sigrid, Sverre, Eyolf etc er trendy og på vei opp. Her jeg bor, vel å merke Endret 28. august 2016 av Iselilja
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2016 #25 Skrevet 28. august 2016 Guttenavnene er håpløst ute, men jentenavnene er innafor Nei da, skal ikke påberope meg å være ekspert på trender, men slik ser det ut som det er her i alle fall. Det er forskjell på populært og trendy. Jeg har inntrykk av at mange av bibelnavnene fortsatt er populære i betydning brukt av mange, mens navn som Thorvald, Astrid, Esther, Ingeborg, Olav, Gregers, Agnes, Sigrid, Sverre, Eyolf etc er trendy og på vei opp. Her jeg bor, vel å merke Vi er litt i bakevja, så jeg antar vi har flere år med Lukas og Leander foran oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå