Gå til innhold

Revisor eller regnskapsfører?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på disse stillingene? Er det like lang utdanning og er det lønnsforskjeller? Revisor er vel en lenger utdanning er det ikke?

 

Anonymous poster hash: 30de3...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Revisor er lengre utdannelse, og du tjener generelt bedre når du jobber som revisor. Du har også hardere arbeidspress fra januar til juni (misforstå meg rett, en oppegående regnskapsfører har ekstremt mye å gjøre i samme periode, samt at det ofte hoper seg opp rundt termininnleveringer) men mange revisorer tar seg en god ferie på høsten før presset setter inn.

 

Anonymous poster hash: 30e6c...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over sier. Lengre utdannelse. Jeg har valgt å gå over til å jobbe med regnskap da revisjon ikke passer meg.

Det er lett å få jobb innen operativt regnskap med revisorutdannelse.

Det er jo en høyere utdannelse. Jeg skal nå bli autorisert også.

 

Anonymous poster hash: f6222...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revisorutdannelsen er enten 3-årig (registrert revisor) eller 5-årig (statsautorisert revisor). Nå blir det mest sannsynlig en endring i dette ganske snart, og muligheten til å bli revisor med bachelor vil forsvinne. Jeg vil derfor ikke anbefale å begynne på denne utdannelsen hvis en ikke har planer om å ta master.

Lønnsmessig er revisor jevnt over bedre betalt, og en får stort sett betalt det en fortjener (hvor mange års erfaring en har er i grunnen lite relevant, det som betyr noe er hva en leverer). Er vel naturlig at det er sånn i regnskapsbransjen også, men dette vet jeg altså ikke.

Som revisor er arbeidsmengden stor fra januar til juni, og en bør ha mulighet til overtidsjobbing.

Jeg er selv revisor, og stortrives med det.

 

Anonymous poster hash: e1fd4...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...