Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 Vi skal få oss katt på mandag å har ett spørsmål anngående det. Pusen er 13 uker gammel,skal den kun har tørrfor for kattunger? Eller kan det for eksempel få fiskerester etter middagen? Anonymous poster hash: 9cf3a...276
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Å når kan jeg ta pusen med utenfor huset i bånd? Anonymous poster hash: 9cf3a...276
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Ville venta litt med fiskerester, og kanskje innført det gradvis og i bittesmå mengder. Ellers kan du angre ( diarè ) Aldri gått med katta i bånd så det aner jeg ikke. Anonymous poster hash: 2b5f4...7be
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Den skal kun ha kattemat. Det er alt for mye salt i ferdigprodusert menneskemat. Anbefaler virkelig at du setter deg litt inn i katters behov og deres fordøyelsessystem før katten er i hus. Litt skremmende at du egentlig spør om noe sånt. Katter har veldig sensitive nyrer, og tåler salt dårlig. De er kjøttetere, ikke fiskeetere eller vegetarianere. De trenger et tørrfôr eller våtfôr som inneholder minst 35% protein og fett, og at kjøtt er det som står først på ingredienslista (rent kjøtt, helst kylling/fjærkre). Fôret bør ikke inneholde korn. Anbefaler Orijen, Taste of the wild, Bozita (obs! Kun våtfôret med extra kyckling). Lykke til med pus. Husk å kastrere den. Anonymous poster hash: 4f2e7...eb4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 Vi har hatt katt i alle år når jeg bodde hjemme å de fikk alltid middagsrester,men da var katten større så derfor jeg lurte på om jeg bør vente med det. Anonymous poster hash: 9cf3a...276
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #6 Skrevet 27. august 2016 Husk at en god del fisk inneholder tungmetaller som IKKE er bra for verken folk eller dyr. All endring i fôret skal og bør gjøres gradvis for å unngå diare og vond mage. Hold deg til en type fôr. Husk at katter eter mindre av kvalitetsfôr enn ræl som friskies og whiskas, fordi slike billige butikkmerker inneholder mye korn og smakstilsetninger som katter liker, men det er ikke bra for dem. I tillegg er de ofte tilsatt sukker, noe katter ikke kan smake en gang. Anonymous poster hash: 4f2e7...eb4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 Vi har hatt katt i alle år når jeg bodde hjemme å de fikk alltid middagsrester,men da var katten større så derfor jeg lurte på om jeg bør vente med det. Anonymous poster hash: 9cf3a...276 Selv om dere gjorde det før betyr ikke det at det er noe dere bør fortsette med. Husk at det forskes på dette hele tiden, og ny viten bør vi sette oss inn i så kattene kan få et optimalt kosthold. Vi kan velge om vi vil spise sunt eller ikke, kattene er prisgitt det DU velger for dem:) Velg smart og ha en sunn katt i årevis. Anonymous poster hash: 4f2e7...eb4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #8 Skrevet 28. august 2016 Vi har kattunge på 15 uker og han har vært med ut i bånd siden han var 13 uker...Får smake litt mating ny og ne men får i hovedsak tørrfôr for kattunger + litt bløt mat for kattunger.. Anonymous poster hash: cff97...926
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #9 Skrevet 28. august 2016 Bare kattemat. Bånd kan du begynne med allerede nå... Anonymous poster hash: c96d9...db2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #10 Skrevet 28. august 2016 Vi har kattunge på 15 uker og han har vært med ut i bånd siden han var 13 uker...Får smake litt mating ny og ne men får i hovedsak tørrfôr for kattunger + litt bløt mat for kattunger..Anonymous poster hash: cff97...926 Ja blir jo for det meste tørrfor selvsagt men bare greit om høre om jeg kunne eventuelt gi litt fiskerester og Anonymous poster hash: 9cf3a...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå