Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 Vi bor i en liten leilighet i blokk som ikke har uteområde som kan brukes til et slikt formål. Så vidt jeg vet kan ikke skolens gymsal eller lignende leies heller. 11 gutter i klassen, 16 stk i klassen totalt. Gutten begynte på skolen i år og kjenner ingen i klassen, så vil at han skal invitere alle guttene (kanskje til og med hele klassen på 16 stk). Med så mange barn syns jeg f.eks lekeland blir uaktuelt. Tips? Anonymous poster hash: db441...744
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Slå sammen? Datteren min begynte på skolen i fjor, også viste det seg at det var ikke mindre enn 6 jenter som hadde bursdag i samme måned. Istedenfor seks selskaper i løpet av tre uker slo vi sammen, og når seks stykker kunne dele regningen var lekeland helt greit Ellers kan du jo ha bursdag andre steder, i en park, på et friområde, i skolegården, leie sfo, leie en barnehage, leie en gapahuk i en frilufstbarnehage e.l. Her koster det 800 kroner å leie ungdomsklubben og da følger en tenåring med "på kjøpet" som DJ. En klassevenninne av eldste datteren min gjorde det og det var visst den kuleste bursdagen EVER, med disco og greier Anonymous poster hash: d9ff2...977
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Her hos oss kan man ringe kommunen og høre om de leier ut lokaler. Vi kan leie idrettshall, ungdomsklubb, sfo mm. Vi har også fått bruke utområdene til nabobarnehagen gratis. Bålfest i skogen har også vært hyggelig. En annen gang var det fest med innleid telt i nabolaget, da fikk vi låne partyteltet mot at vi hjalp til med rigging. Det finnes en del muligheter hvis man spør litt rundt. Anonymous poster hash: b4f87...5b2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Vi bor i en liten leilighet i blokk som ikke har uteområde som kan brukes til et slikt formål. Så vidt jeg vet kan ikke skolens gymsal eller lignende leies heller. 11 gutter i klassen, 16 stk i klassen totalt. Gutten begynte på skolen i år og kjenner ingen i klassen, så vil at han skal invitere alle guttene (kanskje til og med hele klassen på 16 stk). Med så mange barn syns jeg f.eks lekeland blir uaktuelt. Tips? Anonymous poster hash: db441...744 Ring kommunen. Gymsaler, ungdomsklubber, Sfo lokaler osv kan leies. Ute i skogen/parken? Hvor gmale er barna? Anonymous poster hash: d06bc...526
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 11 gutter får fint plass i en leilighet 😊 Anonymous poster hash: bb806...64b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #6 Skrevet 27. august 2016 Finn deg en gapahuk, SFO etc. Men, hva er ikke plass? Tenker du da at det ikke er plass for at alle sitter? Jeg har vært i bursdager det vi har sitti på puter på gulvet og det har ungene bare syntes vært veldig moro. Ellers er det jo noen som har bursdag på mc Donald 😁 Anonymous poster hash: d2fb1...235
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 Du har fått tips om masse ulike lokaler og utebursdager. Mitt tips, om dere vil ha det hjemme, er et par pikniktepper på gulvet, med serveringsbrett til mat og drikke. 11/16 barn får fint plass rundt to tepper lagt sammen til "langbord". Når pølser og kaker er spist, legg en madrass foran sofaen og masse puter, (en rad med barn i sofa, resten på madrass),trekk ned gardiner og lag "kino" med en morsom film på TV og noen skåler med popcorn og godteri. Enkelt, billig, kjempegøy for barna. Og du blir kjent med barna samtidig. Det blir man ikke på lekeland. Og du trenger bare noen få kvm med gulv til hele bursdagen, og barna synes det er gøy å spise på gulvet!😊 Anonymous poster hash: 54d55...e99
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #8 Skrevet 27. august 2016 Tusen takk for alle svar! Fikk veldig lyst til å ha det hjemme egentlig.. Siden han ikke kjenner noen i klassen vil han nok syns det er STOR stas å få besøk. Vi er egentlig vant til at det renner unger inn på besøk titt og ofte fra der vi bodde før, og pga flytting er det lenge siden han har hatt kompis-besøk så det har han veldig lyst til. Gudene vet at han har nok lego til å holde alle guttene opptatt en stund. 11 gutter på 70 kvm, vil det gå mon tro? Verste er sitteplassen ja. Kan 10 gutter få plass i en treseter, en toseter + 6 stoler rundt om i leiligheten (rundt sofabordet?). Kan ha pølse og kakebord på spisebordet og bruke en skjenk til gavebord. Er ikke mye plass her til noen organisert lek, men regner med at ungene stort sett klarer å fikse det selv og vil oppholde seg på rommet hans. Rommet er ganske stort heldigvis, så der er det plass til lek. Åh, så glad han hadde blitt for en slik hjemmebursdag Takk for inspirasjon! HI Anonymous poster hash: db441...744
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #9 Skrevet 27. august 2016 Tusen takk for alle svar! Fikk veldig lyst til å ha det hjemme egentlig.. Siden han ikke kjenner noen i klassen vil han nok syns det er STOR stas å få besøk. Vi er egentlig vant til at det renner unger inn på besøk titt og ofte fra der vi bodde før, og pga flytting er det lenge siden han har hatt kompis-besøk så det har han veldig lyst til. Gudene vet at han har nok lego til å holde alle guttene opptatt en stund. 11 gutter på 70 kvm, vil det gå mon tro? Verste er sitteplassen ja. Kan 10 gutter få plass i en treseter, en toseter + 6 stoler rundt om i leiligheten (rundt sofabordet?). Kan ha pølse og kakebord på spisebordet og bruke en skjenk til gavebord. Er ikke mye plass her til noen organisert lek, men regner med at ungene stort sett klarer å fikse det selv og vil oppholde seg på rommet hans. Rommet er ganske stort heldigvis, så der er det plass til lek. Åh, så glad han hadde blitt for en slik hjemmebursdag Takk for inspirasjon! HI Anonymous poster hash: db441...744 Ja, det går vel kjempefint! Du har nok sitteplasser ihvertfall. Men de sitter jo ikke så mye akkurat! Vi hadde 9 barn sist, og hadde piknik-bursdag. Spiste både pølser og kaker på gulvet. Var stort sett på stua og kjøkkenet, under 50 kvadrat i de to rommene. Jeg synes hjemmebursdag er det beste. Det er litt styr akkurat når det står på. Men det er gøy for ungene å være hos hverandre. Mer personlig enn lekeland. Vi har diskokule som var veldig populær hos begge kjønn. Anonymous poster hash: abcd9...5dc
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #10 Skrevet 27. august 2016 Vi bor i en leilighet på 70 kvm og hadde 12 jenter her i min datters bursdag. Det gikk kjenpe greit. Når man styrer med mat og kaker og diverse leker så går tiden, de får ikke tid til og springe å herje. De to timene gikk fortere enn jeg hadde regnet med😊 Anonymous poster hash: 71f42...456
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #11 Skrevet 28. august 2016 Piknikbursdag inne høres morsomt ut! Anonymous poster hash: c5e9a...0fa
Giss Skrevet 28. august 2016 #12 Skrevet 28. august 2016 Om han har mye Lego kn man legge store brett eller lignende ut på gulvet å så helte legoen ut over dem. Da kan mange sitte rundt og bygge på en gang uten at det blir totalt kaos.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #13 Skrevet 28. august 2016 Server mat som er lett å spise som ikke søler så trenger de ikke et dedikert langbord. Ville rigget til rundt sofaen med puter i tillegg så kan alle sitte der. Unger bryr seg nada om de sitter på gulvet på en pute. Og de sitter også minimalt da. Anonymous poster hash: da441...dd2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #14 Skrevet 28. august 2016 Bowling? Anonymous poster hash: f3719...4c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå