Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 Hun drikker veldig mye. Hennes egen familie drikker men langt ifra så mye. Snakk om at svigermor er drittlei å må legge seg kl 20.30. Til mitt spørsmål. Jeg og samboer har et barn. Jeg vil ikke ha benet rundt svigermor når hun drikker så mye. Hun drikker ofte og mye. Mannen hennes døde for 3 år siden. Hun har funnet seg en ny men som ikke er bra for henne. Å nekte han adgang nytter ikke. Jeg vil nekte henne å se barnet. Hun trenger hjelp. Anonymous poster hash: dc55d...c75
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Hvis du vil nekte henne å se barnet bare som "straff" så skaper du et nytt problem. Det er ikke med på å hjelpe til. Hun kan jo besøke barnet hjemme hos dere, selv om dere ikke ønsker kontakt med den nye mannen hennes.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Jeg ville snakket med henne sammen med samboeren din. Fortalt henne at hun drikker for mye og at hvis hun vil ha kontakt med barnebarnet så må hun skaffe seg hjelp for sine alkoholproblemer. Hvis ikke kan dere ikke la henne få ha kontakt med barnebarnet. Si at dere gjerne vil støtte henne om hun trenger hjelp, men at hun må ta nye valg i livet og skaffe seg hjelp om dere skal kunne ha god kontakt med henne i fremtiden. Jeg hadde nok også spurt henne rett ut - "ønsker du virkelig å fremstå som en fordrukken og alkoholisert bestemor, er det det du ønsker barnebarna dine skal huske av deg?". På forhånd, ha gjerne funnet frem steder hvor hun kan få hjelp. F.eks. fastlegen hennes, AA osv. Anonymous poster hash: 8679d...947
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Hvis du vil nekte henne å se barnet bare som "straff" så skaper du et nytt problem. Det er ikke med på å hjelpe til. Hun kan jo besøke barnet hjemme hos dere, selv om dere ikke ønsker kontakt med den nye mannen hennes. Vi vil nekte henne å se barnet mest pga alkohol. Barnet er lite. Og hun får overhode ikke Være alene med barnet. Fyren ho er sammen med er han som får henne til å drikke så mye. Vi er bekymret for henne ja. Men ønsker å beskytte barnet først og fremst. Hun starter å drikke til frokost når vi er sammen. Vi er ofte hos min samboers mormor. Da er vi der noen dager av gangen pga avstand. Anonymous poster hash: dc55d...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå