Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 HVA gjør man når man har grenser for barna og holder de seg ikke til reglene får de ta konsekvensene av det, men så kommer svigermor å synes vi er for strenge?!?Noe vi overhodet ikke er.Vi setter grenser, hun kommer å synes synd i dem når de har gjort noe galt og må stå for det??eks. 15 åringen er avhengig av tlf.Hun var ute to timer for sent, var ufin i munnen, nektet å møte opp på en tur skolen skulle ha; konsekvens; mobilfri i 3 dager(det hardeste straffen er å være uten mobil).Svigermor blir sur på oss og står å har sympati med tenåringen og snakker mot oss!Hva søren gjør man?!?slik er det HVER gang!!!  Anonymous poster hash: e35c6...bba
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Dere er for mye sammen med svigermor!  Besteforeldre kan godt skjemme bort barnebarna litt, men ikke mange ganger i uken  Anonymous poster hash: b3038...f04
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Takk!barna stikker ofte innom der etter skolen når jeg er på jobb så hun føler kanskje hun har noe å skulle ha sagt.Men!Det er ikke hun som lever sammen med oss og de utfordringene vi har med barna.Kjenner jeg koker over snart...barna gjør noe galt, drar til bestemoren og får trøst!!!!?!??  Anonymous poster hash: e35c6...bba
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Bestemødre er sånn. 15 åring er gammel nok til å vite hvem som er sjefen i huset. Så snakk med 15 åring!  Anonymous poster hash: 304ee...5ca
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 Da er det på tide å ta en prat med svigermor. Snakk tydelig, sakte og bestemt. Ikke gi rom for forhandling, fortell bare at sånn et det.  Anonymous poster hash: 9b14c...337
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2016 #6 Skrevet 27. august 2016 Å få trøst må de gjerne. Men det endrer jo ikke på at dere bestemmer.  Tror dere må parkere svigermor. Aller best er det jo om det går an å snakke med henne en gang for alle, og si at alle deres reaksjoner er gjennomtenkte og rettferdige; og at dere ikke orker å forklare dere hver evige gang.  Hvis det ikke går, må du jo øve inn et standardsvar dere bruker hver gang hun ringer. F eks "Hyggelig at du har omsorg for ungene, men du har ikke noe å si med hensyn til hvordan vi oppdrar dem. Du oppdro dine egne, og nå oppdrar vi våre."
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 Ta en oppvasksamtale med svigermor sammen med mannen din!  Be henne respektere at dere som foreldre vet best, og at hun bør være voksen nok til å ikke bidra til ytterligere mer konflikt med barna. Fortell henne at dere ikke aksepterer at hun setter spørsmålstegn ved det dere bestemmer - og hvis hun mener dere gjør feil, da får hun ta det opp med dere foreldrene når barna ikke er i nærheten.  En bestemor kan godt gi trøst når barna har en konflikt med dere foreldre. Men å gi trøst er ikke det samme som å alltid si at foreldrene er for strenge. Trøst er jo også det å si at hun forstår at barna er frustrerte, men at de likevel må følge reglene hjemme.  Svigermor høres litt... umoden? Akkurat som om hun tror hun bare kan få barnas kjærlighet om hun alltid er enig med dem. Anonymous poster hash: 4d124...926
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #8 Skrevet 27. august 2016 Takk for svar😊Jeg synes hun "duller"for mye med dem.Mannen er enig, hun driver fortsatt å duller med jenta si som er 40?!?og utflyttet for mange år siden.Jeg er enig i at de kan klage til bestemor og få forståelse for at de er frustrerte, men ikke si at det vi gjør er galt og hva hun synes!Hun kom tilogmed med ene barnet en dag å sa; "vet du, nå gir du han playstation tilbake med en gang, dere er alt for strenge!"jeg ble mållaus  Anonymous poster hash: e35c6...bba
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2016 #9 Skrevet 27. august 2016 Takk for svar😊Jeg synes hun "duller"for mye med dem.Mannen er enig, hun driver fortsatt å duller med jenta si som er 40?!?og utflyttet for mange år siden.Jeg er enig i at de kan klage til bestemor og få forståelse for at de er frustrerte, men ikke si at det vi gjør er galt og hva hun synes!Hun kom tilogmed med ene barnet en dag å sa; "vet du, nå gir du han playstation tilbake med en gang, dere er alt for strenge!"jeg ble mållaus  Anonymous poster hash: e35c6...bba Og du klarte å gå gjennom den situasjonen uten å si "det har du ikke noe med, for her i huset bestemmer jeg!"...? Det hadde ikke jeg klart.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #10 Skrevet 27. august 2016 Jeg bare tok ungen inn og lukka døra!🙈Jeg klarer snart ikke mere!!!  Anonymous poster hash: e35c6...bba
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2016 #11 Skrevet 27. august 2016 Jeg bare tok ungen inn og lukka døra!🙈Jeg klarer snart ikke mere!!!  Anonymous poster hash: e35c6...bba Bra det skjedde uten håndgemeng 😂 huff!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #12 Skrevet 27. august 2016 Hehehe ja, men jeg kjenner det helt opp under haka nå....neste gang blir det nok ikke like pent🙈  Anonymous poster hash: e35c6...bba
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #13 Skrevet 27. august 2016 HVA gjør man når man har grenser for barna og holder de seg ikke til reglene får de ta konsekvensene av det, men så kommer svigermor å synes vi er for strenge?!?Noe vi overhodet ikke er.Vi setter grenser, hun kommer å synes synd i dem når de har gjort noe galt og må stå for det??eks. 15 åringen er avhengig av tlf.Hun var ute to timer for sent, var ufin i munnen, nektet å møte opp på en tur skolen skulle ha; konsekvens; mobilfri i 3 dager(det hardeste straffen er å være uten mobil).Svigermor blir sur på oss og står å har sympati med tenåringen og snakker mot oss!Hva søren gjør man?!?slik er det HVER gang!!!  Anonymous poster hash: e35c6...bba Helt innafor reaksjon fra dere. Be svigermor skjerpe seg.   Anonymous poster hash: 9bae9...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå