Gå til innhold

3 små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere som har 3 små? Jeg er gravid og har en på 4 og halvannet år. Akkurat nå som vi begynner å bli ferdig med baby stadiet så kommer det en til neste år,kjenner jeg grugleder meg 🙈🙊

Anonymous poster hash: 27b5e...e58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går kjempefint. Merket ikke noe til nr 3 før hun nærmet seg 2 år. Men hun har sovet hele natten fra fødselen av og alltid blid og fornøyd. Nå er de snart 3, 6 og 7.

Anonymous poster hash: c8dd7...4f2

Skrevet

Nr tre veltet alt hos oss 😣 Bra ikke alle opplever det slik 👍🏻

Anonymous poster hash: 03c98...e05

Skrevet

Kjempestrevsomt. I alle fall til sistemann begynte i barnehagen. Da roet det seg litt på dagtid. Ettermiddagene går likevel i ett med middag, bading og legging. Og det er alltid en eller annen som gjør noe ugagn, en som skader seg eller en av de andre, eller en som griser/roter. Jeg gjør noe HELE tiden. Rydder, lager mat, skifter bleier, vasker, bærer, underholder. Kjempeslitsomt.

Anonymous poster hash: fd171...135

Skrevet

Vi har 3 små på 1 år, 2,5 år og 4 år. Det er travelt, men veldig fint. Man må regne med å legge det meste av hobbyer og egentid bort for en periode, men det går helt fint.

Utslitt til tider, men svært så lykkelig. ❤️

Anonymous poster hash: 104b3...c62

Skrevet

Var tøft første året. Nå er minsten snart 2 og ting går veldig greit.

Anonymous poster hash: ae372...a3f

Skrevet

Da nr fire ble født her var de tre eldste 1,5 år, 5 år og 7,5 år

Det gikk kjempefint

Mest slitsomt var det da yngste var mellom 10 mnd og 2 år, da var hun så full av vilje, men manglet språket for å formidle det. Ble mye skrik, krangling mellom de to minste, frustrasjon og sjalusi. Men fra språket kom på plass har alt fungert utmerket

En fin gjeng som har stor glede av hverandre. Lite bråk og krangel her

Anonymous poster hash: 67fd0...6fc

Skrevet

Hvordan går det med dere som har 3 små? Jeg er gravid og har en på 4 og halvannet år. Akkurat nå som vi begynner å bli ferdig med baby stadiet så kommer det en til neste år,kjenner jeg grugleder meg 🙈🙊

Vi har 5, 3 og 1 år på våres.

Går kjempe fint, travelt og kaotisk til tider 😉 samtidig en mamma som jobber turnus

Anonymous poster hash: bbe1f...d0d

Skrevet

veldig fint, har tvillinger på 2 og jente på 1, er akkurat 1 år mellom dem

Anonymous poster hash: d4909...782
Skrevet

Kjempestrevsomt. I alle fall til sistemann begynte i barnehagen. Da roet det seg litt på dagtid. Ettermiddagene går likevel i ett med middag, bading og legging. Og det er alltid en eller annen som gjør noe ugagn, en som skader seg eller en av de andre, eller en som griser/roter. Jeg gjør noe HELE tiden. Rydder, lager mat, skifter bleier, vasker, bærer, underholder. Kjempeslitsomt.Anonymous poster hash: fd171...135

De er forresten 5, 2 og 1 år.

Anonymous poster hash: fd171...135

Skrevet

Takk for svar:) Dette blir spennende og utfordrende,men jeg tror vi skal takle det. De to vi har nå går jo I bhg og neste år er eldste skolegutt :)

Skrevet

Jeg har tre små. Synes det går greit, men så har jeg også en veldig "lettvint" baby. Sover hele natten og er blid og fornøyd. Jeg er fortsatt i permisjon, og er spent på hvirdan det blir når jeg begynner å jobbe igjen. Regner med det blir mer hektisk da, særlig i forhold til husarbeid.

Skrevet

Jeg har tre små. Synes det går greit, men så har jeg også en veldig "lettvint" baby. Sover hele natten og er blid og fornøyd. Jeg er fortsatt i permisjon, og er spent på hvirdan det blir når jeg begynner å jobbe igjen. Regner med det blir mer hektisk da, særlig i forhold til husarbeid.

Hektisk blir det ikke før alle har begynt på skolen, da er det slutt på rolige hjemmekvelder etter middag 😉

Mine går på skolen nå, 2.klasse, 4.klasse, 7.klasse og 10.klasse. Når alle trener flere ganger i uken er logistikken et helt eget kapittel, fotball her, turning der, ballett der og innebandy der. Det er lekser, vennebesøk, bursdage, dugnader, foreldremøter, konferansetimer og avslutninger på alle trinn (desember og mai er uhyggelig travle).

Jeg savner av og til barnehagetiden hvor vi hentet i barnehagen, dro hjem og lagde middag, og bare var hjemme resten av dagen 😀

Men skolebarn er travelt på en helt annen måte da, det er mest moro, og man blir sliten på en helt annen måte

Anonymous poster hash: 67fd0...6fc

Skrevet

Jeg har tre barn, 4 år, 1 1/2 år og 3 mnd. Det er veldig travelt, men overkommelig altså. Er helt avhengig av at mannen bidrar minst like mye som meg, ellers hadde dette rett og slett ikke gått! Men begynner å komme inn i rutiner med dette nye travle livet.

Jeg har alle tre på morgenen og leverer de to eldste i barnehagen 9.30. Steller, pakker osv mens babyen tar sin første lur. Så har jeg babyen i bæresela (vil ikke ligge i vogn), mellomste i vogn og største på sparkesykkel til barnehagen. Det vanskeligste er å kle av mellomste i barnehagen å få på han inneskoene når jeg sitter på benken med babyen i bæresela og han på fanget. Da blir jeg fort litt svett! Og hvis han mellomste stikker av fra avdelingen sin. Slitsomt å bære han når jeg og har en i bæresela.

Har heldigvis fått til leggerutiner på babyen så har kvelden for oss selv fra 19-20 tida når alle barna er lagt. Det er godt og helt nødvendig merker jeg! Det jeg gruer meg til er når høsten/vinteren kommer og all sykdommen kommer i hus i tillegg til det kaoset som er nå. Det vil bli tøft og utfordrende! Og klesvaska da.. Wow! For noen MENGDER!

Anonymous poster hash: 2d7f0...a35

Skrevet

Jeg har samme aldersforskjell og det har gått bra. Hadde snill baby som sov mye. Litt utfordrende når minste er snart to år og full av vilje og ikke minst sta. Men har ikke skremt meg på å tenke på en nr 4.

Anonymous poster hash: 2c107...95c

Skrevet

Har tre på 6, 3 og ett år. Syns ikke hverdagen forandret seg mye fra 2 til 3.. Nå er permisjon over, og hverdagen et fin. Litt stress med husarbeidet (mye klær!!) men det går.

Anonymous poster hash: 2583a...652

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...