Gå til innhold

Når går forelskelsen over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig veldig glad i mannen min, men nå to år etter at jeg ble forelsket i han, hadde jeg forventet at følelsene skulle bikke mer over til "kjærlighet". Er veldig glad for følelsene mine, men de blir til tider litt mye både for meg og han.

Jeg gleder meg VELDIG til han skal komme hjem om dagene når han er på jobb (jeg jobber turnus, ikke han). Og syns fortsatt det er slitsomt å være borte når han er hjemme, for jeg vil jo heller henge med han. Er han borte, er det enkelere å henge med venninner og kompiser. I tillegg har jeg blitt veldig klengete, noe jeg ikke har vært før.

Mannen min er fantastisk, og vi har masse tid sammen, men jeg ser jo at det blir litt for mye av det gode for han også av og til (noe jeg virkelig forstårl).

Jeg passer på å gjøre ting selv, og at han skal gjøre ting med sine kompiser og holde på med sine hobbyer uten at jeg alltid skal være med. Er ikke spesielt sjalu av meg, og bomber han ikke med meldinger og telefoner når han er borte, da venter jeg heller trofast som en hund hjemme og nesten eksploderer av lykke når han kommer hjem.

Problemet er bare at jeg er så sinnsykt forelska i han ennå, det koker helt over inne i meg, og jeg overfaller han når han kommer hjem. Stakkaren rekker nesten ikke komme inn gjennom døren engang. Problemet er at dette er ekstremt slitsomt for meg, og sikkert for han også, selv om han sier det motsatte (klok mann).

Det hadde vært deilig å kunne besøkt veninnene sine og ville vært der i stedet for å kikke på klokka og lure på når kan man kjøre hjem igjen.. Eller latt mannen få kommet hjem uten å "bosette" seg på han.

Vi snakker selvsagt mye om det, og jeg har sagt at det går sikkert over engang, men når går forelskelsen over? Når vil jeg greie å gjøre ting uten å savne å være hjemme hos han hele tiden? Noe man kan "gjøre" eller selvterapeute seg selv meg, sånn at man ikke blir så sinnsykt klengete?

Anonymous poster hash: 2b0a3...4ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig veldig glad i mannen min, men nå to år etter at jeg ble forelsket i han, hadde jeg forventet at følelsene skulle bikke mer over til "kjærlighet". Er veldig glad for følelsene mine, men de blir til tider litt mye både for meg og han.

Jeg gleder meg VELDIG til han skal komme hjem om dagene når han er på jobb (jeg jobber turnus, ikke han). Og syns fortsatt det er slitsomt å være borte når han er hjemme, for jeg vil jo heller henge med han. Er han borte, er det enkelere å henge med venninner og kompiser. I tillegg har jeg blitt veldig klengete, noe jeg ikke har vært før.

Mannen min er fantastisk, og vi har masse tid sammen, men jeg ser jo at det blir litt for mye av det gode for han også av og til (noe jeg virkelig forstårl).

Jeg passer på å gjøre ting selv, og at han skal gjøre ting med sine kompiser og holde på med sine hobbyer uten at jeg alltid skal være med. Er ikke spesielt sjalu av meg, og bomber han ikke med meldinger og telefoner når han er borte, da venter jeg heller trofast som en hund hjemme og nesten eksploderer av lykke når han kommer hjem.

Problemet er bare at jeg er så sinnsykt forelska i han ennå, det koker helt over inne i meg, og jeg overfaller han når han kommer hjem. Stakkaren rekker nesten ikke komme inn gjennom døren engang. Problemet er at dette er ekstremt slitsomt for meg, og sikkert for han også, selv om han sier det motsatte (klok mann).

Det hadde vært deilig å kunne besøkt veninnene sine og ville vært der i stedet for å kikke på klokka og lure på når kan man kjøre hjem igjen.. Eller latt mannen få kommet hjem uten å "bosette" seg på han.

Vi snakker selvsagt mye om det, og jeg har sagt at det går sikkert over engang, men når går forelskelsen over? Når vil jeg greie å gjøre ting uten å savne å være hjemme hos han hele tiden? Noe man kan "gjøre" eller selvterapeute seg selv meg, sånn at man ikke blir så sinnsykt klengete?

Guri... Skjønner problemet - men kunne gjort mye for å hatt det på samme måte..

Umulig å si når forelskelsen går over.. håper du finner en middelvei, men at du beholder litt av den boblende følelsen 😊

Anonymous poster hash: 1f50d...ed8

Skrevet

Synes du hørtes utrolig søt ut jeg❤️

Skrevet

Sånn er min samboer også, bortsett fra at han bombarderer meg med meldinger og telefoner når vi ikke er sammen å det holder på å ødelegge forholdet vårt. Jeg føler meg kvalt å han klarer ikke å se at det skaper problemer.

Anonymous poster hash: df7d6...696

Skrevet

Vår forelskelse gikk vel over etter 1 - 1/2 år tror jeg 🤔

Men hva med å finne noe å gjøre på som holder deg opptatt og på andre tanker? Har dere hund? Har du noen hobbyer?

Anonymous poster hash: 4b78d...a70

Skrevet

Har masse hobbyer, både jeg og han. Problemet mitt er jo bare at jeg bare vil hjem igjen når jeg er borte på besøk, trener meg selv eller hundene osv. Jeg avslutter alle telefonsamtaler når mannen kommer hjem, fordi da vil jeg heller prate med han.

Og jeg er veldig bevisst hvordan jeg er, for jeg vil absolutt ikke kvele han heller. Har selv vært i et tidligere forhold hvor han jeg var sammen med sendte sms og ringte hele tiden og skulle ha full kontroll over meg .. det kurerte meg heldigvis godt i forhold til telefonkontakt og det å ha kontroll over partner. så når han er hjemmefra får han masse fred.

Minuset er jo at jeg kan se for meg at han da på sikt heller er borte enn hjemme, ettersom jeg blir så "klengete" hjemme. Dette har ikke skjedd ennå, og jeg vil så absolutt ikke at det skal skje heller.

Har forsøkt å ikke o verfalle han når han kommer hjem, men etter 5 minutter med snakking har jeg som oftest glemt meg likevel.. vi ler jo litt av det nå, og jeg påpeker det til han. Slik at han vet at jeg jobber med det. Men litt mindre av meg hadde vært fint å få til.

Skrevet

Savner litt det der jeg.

Prøve å Gjør noe annet når hN kommer hjem.

Hva med at han kan komme til ulike tider så du ikke vet når. Da kan du Gjøre egne ting.

Prat med ei venninne som kanskje kan ta deg med ut på ting og sørge for at du blir ute.

Anonymous poster hash: 70380...5b7

Skrevet

Gode forslag. desverre har han litt A4 jobb, så jeg vet alltid når han kommer hjem. Lettere de dagene jeg har senvakt, da får han pustet litt. Men hadde vært fint om han har fått pustet når jeg er hjemme og. Jeg kan jo ikke være ute hele tiden heller. Må vel finne en løsning som gjør at jeg ikke blir håpløs å være sammen med innomhus.. Har vurdert å begynne med håndarbeid :eeeh:

Skrevet

Jeg syns også du høres søt ut!

Det høres ut som at det er du som gjør dette om til et problem heller enn at det er et reelt problem. kanskje fordi du er veldig redd for å miste han? Han sier jo at han ikke syns det er plagsomt, og da syns jeg heller ikke du skal måtte jobbe med dette. Jeg har troa på at man i et godt forhold klarer å kommunisere behovene sine, og så lenge din forelskelse og kosete oppførsel ikke er noe kjæresten din kommuniserer at han syns er vanskelig å forholde seg til, så bør du kanskje bare tro han? Kanskje er det mer irriterende at du påpeker det og snakker om det som et problem som må endres?

Skrevet

Er nok veldig rett for å miste han, for etter endel forhold har jeg plutselig funnet "the one", utrolig klisje.. men faktisk så enkelt. Og så er det så bra at man tenker at det er for godt til å være sant.

Han har uttrykt at han ikke er like fysisk som meg, men så har han aldri hatt et forhold før heller. Og så er jeg redd for at jeg skal bli innmari mye.. for han som har gått uten klenging hele livet til han traff meg (som da hatet berøring, men det snudde fort gitt..).

Skrevet

Nå etter 9 år tok jeg meg selv i å tenke på at jeg kunne gå ut en kveld med venninner uten min mann.. 😂 Vi er like klissete forelsket, selv om vi begge unner den andre å lufte seg. Vi snakket om det senest i dag hvor heldig vi er som helst vil finne på ting sammen enn å føle på å måtte få frikvelder fra hverandre. Jeg synes forelskelsen er herlig, når han har jobbet fire dager borte så blir vi fjortiss når han kommer hjem 😂 Elsker det.

Anonymous poster hash: df04a...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...