Gå til innhold

Er jeg"ufølsom"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ung kollega sendte melding om at hun ikke kom på jobb p.g.a. kjærlighets sorg. Hadde da vert slutt med typen i to mnd. Må innrømme at jeg ble litt irritert, men sa ingenting. Ufølsom? Folk er vel forskjellige selvsagt. Selv har jeg gått på jobb både midt i samlivsbrudd og dødsfall i familien. Tenker at kjærlighets sorg ikke er gyldig grunn til å være borte fra jobb.

Anonymous poster hash: c17d5...d0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gyldig grunn.

Anonymous poster hash: aaa0f...cc0

Skrevet

Gyldig grunn er det jo om hun blir psykisk syk av dette. Det er jo ikke årsaken man blir sykemeldt på, men om man er syk. Mulig hun ikke har verdens sterkeste psyke, og at det kan være irriterende, men det er jo ikke så mye du får gjort med det. Men om hun ikke virkelig blir syk av dette, bare litt nedfor, så bør hun jo bite tennene sammen og prøve å komme tilbake til hverdagen.  

Anonymous poster hash: 8929a...618
Skrevet

Ikke gyldig grunn. Da får hun ta ut ferie, hvis hun trenger mer fri. Får en følelse av at hun melker det for hva det er verdt....

Hvis man ikke klarer å dra på jobb 2 måneder etter samlivsbrudd, bør det kanskje søkes profesjonell hjelp.

Anonymous poster hash: 717cd...04e
Skrevet

Ikke gyldig grunn. Da får hun ta ut ferie, hvis hun trenger mer fri. Får en følelse av at hun melker det for hva det er verdt....

Hvis man ikke klarer å dra på jobb 2 måneder etter samlivsbrudd, bør det kanskje søkes profesjonell hjelp.

Anonymous poster hash: 717cd...04e

Hun har jo ikke vært borte i 2 mnd? En sorgprosess er ikke en rett linje. En har rett til egenmelding når en er ute av stand til å jobbe, det gjelder både for fysiske og mentale grunner. 

Anonymous poster hash: 31904...939

Skrevet

Jeg ville sagt at jeg har forståelse for at det kan være tøft med et brudd, men at hun må oppsøke hjelp om hun to måneder etterpå ikke greier å gå på jobb pga. dette.

Anonymous poster hash: 17fb0...4c0
Gjest Antarctica
Skrevet

Hun har jo ikke vært borte i 2 mnd? En sorgprosess er ikke en rett linje. En har rett til egenmelding når en er ute av stand til å jobbe, det gjelder både for fysiske og mentale grunner.

Anonymous poster hash: 31904...939

Egenmelding ved SYKDOM er noe annet enn å bare ta fri når livet går i motbakke.

Skrevet

Hvis det er du som er sjef og har ansvaret bør du gi klar beskjed om at det ikke er godkjent grunn, men om du bare er en korga bør du ikke blande deg.

Anonymous poster hash: cac1a...7d3

Skrevet

Jeg sa ikke noe mer om det, og skjønner det er tøft. Likevel tenker jeg at man komme seg på jobb i slike tilfeller. Men som sagt; folk er vel forskjellige.

Anonymous poster hash: 1a8dd...458
Skrevet

Jeg har også dratt på jobb i en tilsvarende krise, jeg har allikevel full forståelse for at andre ikke klarer det. Det kommer også veldig an på hvaslags jobb man har, det er f.eks lite kult å stå i kassen i en travel butikk eller måtte hjelpe kunder hvis man er slik at man begynner å grine uten forvarsel. Spesielt hvis hun er også ung og dette er den første kjærlighetssorgen..

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at det er langt fra ok, men kanskje hun i går fant ut at han har funnet en annen og hadde bedratt henne over lang tid, eller kanskje de hadde en opprivende krangel så hun har grått i hele natt og fortsatt ikke klarer å stoppe? Uansett burde hun ikke dvele så mye ved det mer at det går utover jobben.

Anonymous poster hash: 6b00a...03c

Skrevet

Hun er forhåpentligvis veldig ung? Ikke veldig profesjonelt å gjøre det.

Nå har jeg selv som 20-åring meldt meg syk til deltidsjobb pga kjærlighetssorg. Det var etter en natt med krangling og gråt. Men jeg hadde vett nok til å ikke si at dét var grunnen til fravær!

Skrevet

Jeg ville sagt at jeg har forståelse for at det kan være tøft med et brudd, men at hun må oppsøke hjelp om hun to måneder etterpå ikke greier å gå på jobb pga. dette.

Anonymous poster hash: 17fb0...4c0

Det har du som kollega ingenting med

Anonymous poster hash: 8fd57...53a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...