Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 Vi skal få tak i oss to kattunger. Vi hadde i utgangspunktet avtalt å hente en kattunge 1 hos noen i nabobyen, og så en katt nr 2 fra et annet sted. Men nå viser det seg at det er en kattunge ledig fra samme kull som kattunge nr 2. Da ble vi i tvil. Hva er best mtp at de skal leve sammen? Er det en fordel å ha katter fra samme kull, eller vil de finne trygghet og vennskap sammen uansett? Har allerede avtalt henting av katt nr 1 i morgen, så føler meg kjip om jeg må avlyse kjøpet. Har hatt katter før, men da bare en og en. Anonymous poster hash: f951b...ce4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Ville hatt fra ulike kull. Gjør som dere har avtalt Anonymous poster hash: 67dfd...f8d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Gjør ikke noe om de er fra ulike kull. Men husk å kastrer/steriliser tidlig om de er forskjellig kjønn. Anonymous poster hash: 597e9...21f
februarprins2013 Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 hadde tatt fra samme kull, 2 gutter
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 Vi har to katter fra to forskjellige kull. De er nå tre år, men leker, koser og vasker hverandre hver dag fortsatt. Anonymous poster hash: af261...12c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #6 Skrevet 27. august 2016 Gjør ikke noe om de er fra ulike kull. Men husk å kastrer/steriliser tidlig om de er forskjellig kjønn. Anonymous poster hash: 597e9...21f Nå ønsker de fleste veterinærer å vente til de er rundt 6 mnd. Jeg har selv fått to katter i sommer. De er 5 mnd, 2,5 kg og kan bli kjønnsmodne når som helst. Jeg får ikke kastrert de før om en mnd. Bor i en by med 5 veterinærkontorer (17 veterinærer), og ingen ønsker å gjøre det. Jeg har en hunnkatt og en hannkatt fra ulike kull, men som er vokst opp sammen. De er foreløpig perlevenner, og kommer greit overens med både andre katter og hunder, så det kommer sikkert an på personligheten. Hørt om kullinger som hater hverandre, og «fremmede» som har blitt bestiser. Anonymous poster hash: 56d28...fb1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 Jeg har en hann og en hunn fra samme kull som leker fint sammen og ligger fremdeles inntil hverandre om natta. De er 5 mnd og hannen skal snart kastreres. Er veldig glad jeg valgte å ha to stk ihvertfall, det er bare tull at katter ikke har glede av hverandres selskap😊 Anonymous poster hash: 21614...802
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #8 Skrevet 27. august 2016 Jeg hadde tatt fra samme kull. Anonymous poster hash: efd8d...6b0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #9 Skrevet 27. august 2016 Nå ønsker de fleste veterinærer å vente til de er rundt 6 mnd. Jeg har selv fått to katter i sommer. De er 5 mnd, 2,5 kg og kan bli kjønnsmodne når som helst. Jeg får ikke kastrert de før om en mnd. Bor i en by med 5 veterinærkontorer (17 veterinærer), og ingen ønsker å gjøre det. Jeg har en hunnkatt og en hannkatt fra ulike kull, men som er vokst opp sammen. De er foreløpig perlevenner, og kommer greit overens med både andre katter og hunder, så det kommer sikkert an på personligheten. Hørt om kullinger som hater hverandre, og «fremmede» som har blitt bestiser. Anonymous poster hash: 56d28...fb1 Sikkert forskjellig praksis. Veterinærer her kastrerte hannkatt da den var litt over 4 mnd. Ville vente lengere med hunkatten da det er et større inngrep og hun var liten av størrelse så da er det så smått inni der.. Anonymous poster hash: 597e9...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå