GÃ¥ til innhold

👩Hva syntes dere om dette? Bare jeg som reagerer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svigermor er ei spesiell dame. Flott på mange måter men spesiell. I løpet av de 9 årene jeg og mannen har vært sammen har hun møtt mine foreldre en gang. Hun kommer ikke i bursdager, jul eller andre store høytideligheter slik som barnedåp ol som det er mye folk. Jeg tenker at hun har sosial angst selv om hun ikke har innrømt dette. Hun pleier som regel å gi mannen skylden for hvorfor hun ikke kommer. Uansett.

 

Svigermor er ufør og har lite penger. Hun er alene med ett stort hus som stadig trenger oppussing. Svigermor er av typen som pruter på alt og ønsker seg tjenester av folk helst så billig som mulig. Nå har hun fått det for seg at min far som er elektriker skal komme hjem til henne å fikse noen stikkontakter, lysbrytere og legge opp litt strøm. Hun sier hun ikke trenger å være hjemme da han kommer, hun har jo tross alt aldri møtt mannen men strøm for henne er det helt greit at han ordner. Jeg syntes dette er litt ufint og ugreit. Pappa hadde sikkert gjort det ettersom han er veldig grei men jeg syntes det er frekt av henne. Frekt å i det hele tatt tenke at en mann hun ikke kjenner eller vil kjenne skal jobbe gratis for henne.

 

Svigermor trenger også rørlegger. Nå har hun funnet ut at rørleggeren i området er firmeningen hennes så nå skal hun dit å spørre om han kan komme på privaten å sjekke npe for henne. De er jo tross alt firmeninger så litt tjenester må man kunne gjøre da man er i slekt sier hun. En vilt fremmed mann hun ikke kjenner annet enn at de er på hils.

 

Mannen dør av skam spesielt etter st hun oppsøkte en gammel klassekamerat av han. Moren hans jobbet på byggmax så nå er hun der å får rabatt av henne.

 

Hva skal jeg gjøre? Spørre pappa eller si at jeg ikke syntes noe om dette opplegget? Hva tenker dere?

 

Anonymous poster hash: a20ce...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettelse. Hun har møtt min mor en gang og aldri min far.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a20ce...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke videreformidlet for henne.

Greit når det er gi og ta, men her er det kun hun som tar. Frekt



Anonymous poster hash: 900e6...5ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til henne at elektrikere ikke kan jobbe svart for om det begynner brenne har hun ikke bevis for at jobben er gjort av fagfolk, si hun må ta det gjennom firma. Samme med rørlegger, blir det vannlekkasje krever forsikringsselskapet bevis for hvem som har gjort jobben

 

 

 

Anonymous poster hash: 0d490...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal ikke spørre din far. Høres ut som hun er typen som utnytter folk. At hun skal ha din far til å jobbe gratis for henne er greit, men ikke så nøye å hilse på ham?!

Gratis rørleggerarbeid fordi han er firmenning??

Skjønner godt at mannen din er flau. Din svigermor ser dessverre ut til å mangle noen antenner. Hun må ikke oppmuntres, men heller settes på plass. Slik det er nå dummer hun seg jo loddrett ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hjulpet henne jeg. Hun har lite penger som ufør og disse handlingene er ikke pga gjerrighet, men av desperasjon. Selvsagt flaut når hun oppsøker forretningene og vil ha service på privaten, men å få hjelp av faren din ser jeg ikke noe dumt i. Kanskje er det det som bryter isen og at de fra nå av kan omgås. Ellers så kan dere hjelpe henne med å lønne faren din, enten ved en gave eller lovnad om gjengjeldelse eller rett og slett penger hvis det er nødvendig.

 

Hjelp henne!

 

Anonymous poster hash: f2ae0...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville hjulpet henne jeg. Hun har lite penger som ufør og disse handlingene er ikke pga gjerrighet, men av desperasjon. Selvsagt flaut når hun oppsøker forretningene og vil ha service på privaten, men å få hjelp av faren din ser jeg ikke noe dumt i. Kanskje er det det som bryter isen og at de fra nå av kan omgås. Ellers så kan dere hjelpe henne med å lønne faren din, enten ved en gave eller lovnad om gjengjeldelse eller rett og slett penger hvis det er nødvendig.

 

Hjelp henne!

 

Anonymous poster hash: f2ae0...eb6

Bryter isen? Hun vil jo ikke være til stede, for de trenger ikke prate sammen. Litt av en måte å etablere kontakt på.

 

Hun burde selge huset og komme seg inn i en mindre leilighet, så blir hun ikke så avhengig av å bruke folk rundt seg for å fikse alt.

 

 

Anonymous poster hash: 6f2ce...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å hinte til at hun kanskje bør selge men det vil hun ikke. Hun klarer seg så fint som hun sier. Dessuten kan hun ikke flytte pga katten som hun sier.

 

Vil hjelpe henne men redd det ikke vil stoppe der. Får hun tak i pappas tlf nr kommer hun til å ringe han hver gang det er noe. Pappa er ikke typen som sier nei å det vil hun utnytte.

 

Hun har hatt fire-fem snekkere der som bare skulle hjelpe til med litt småting. Hun har riktignok betalt de da men hun har ringt til alle døgnets tider og de har bare måttet kutte kontakten med henne. Hun blir så intens og skal ha de til å bygge alt mulig samtidig som hun ikke blir fornøyd med det de gjør. Så redd for om vi sier ja til pappa at han må gjøre alt mulig der.

Vil hjelpe henne også men det er ett stort MEN der.

Hi

 

Anonymous poster hash: a20ce...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sosialt selvmord. Å være ufør og halvblakk gjør det ikke greit å demontere alle antenner. Selvsagt skal ikke din far gjøre dette. Du bør derimot advare ham om at forespørselen kommer, så han har avvisningen klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å hinte til at hun kanskje bør selge men det vil hun ikke. Hun klarer seg så fint som hun sier. Dessuten kan hun ikke flytte pga katten som hun sier.

 

Vil hjelpe henne men redd det ikke vil stoppe der. Får hun tak i pappas tlf nr kommer hun til å ringe han hver gang det er noe. Pappa er ikke typen som sier nei å det vil hun utnytte.

 

Hun har hatt fire-fem snekkere der som bare skulle hjelpe til med litt småting. Hun har riktignok betalt de da men hun har ringt til alle døgnets tider og de har bare måttet kutte kontakten med henne. Hun blir så intens og skal ha de til å bygge alt mulig samtidig som hun ikke blir fornøyd med det de gjør. Så redd for om vi sier ja til pappa at han må gjøre alt mulig der.

Vil hjelpe henne også men det er ett stort MEN der.

Hi

 

Anonymous poster hash: a20ce...efc

Høres ikke ut som det er mye sosial angst i denne dama...

 

Anonymous poster hash: 0d490...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hun sånn da mannen din bodde hjemme også, eller har hun bare blitt særere og særere med årene? Ville ikke videreformidlet, men der i mot bør du og mannen din ta en alvorsprat med henne.

 

Det minste hun kunne foreslått var å invitere foreldrene dine på middag i forbindelse med jobben, men han har uansett ikke mulighet til å ta slike oppdrag svart. Spør dere han om denne tjenesten, vil dere sette han i en vanskelig situasjon, hvor det blir ubehagelig for han å si nei.

 

Dama er jo både frekk og sprø.



Anonymous poster hash: 9d776...63f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei ikke spør faren din. Og advar han, og be han ha et svar klart om hun ringer han selv. Seriøst hu er jo klin gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har alltid vært slik sier mannen og brødrene hans. Alltid vært en håndfull men ble kanskje enda mer gal sosialtsett etter at sistemann flyttet ut.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a20ce...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit. Jeg ville advart din far og sagt at om forespørselen kommer fra henne (om hun skulle få tak i tlfnr hans) må han si nei.

 

 

Anonymous poster hash: 2de85...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, dette er så flaut at jeg ikke kan annet enn å sende masse sympati til deg og fin mann. Frekkhetens nådegave er vel omtrent eneste din svigermor fikk utdelt ved fødselen.

 

Anonymous poster hash: 8ea80...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde iallefall si at du forventer at hun er hjemme og kan diske opp med en kopp kaffe og noe å bite i. I det minste hun kan gjøre.

Helt ok å hjelpe familie men da må man kunne gjøre noe igjen.

 

 

 

Anonymous poster hash: 8158e...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...