Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 Ja da testet jeg positiv i går. Etter forrige ma ble jeg gravid nå akkurat ett år senere. Forrig gang skjedde det veldig mye psykisk belastende akkurat i den tiden jeg ble gravid og det har nok hatt stor innvirkning på det som skjedde, tror jeg. I hvertfall var det en ganske sen ma 11 uker. Så til poenget etter erfaring fra forrig gang så skall jeg må ha fast kontroll hos privat gynekolog. Jeg har testa meg på nette og forstår ingenting en sier jeg er 5 uker på vei en sier 3. Om jeg hadde første dagen i Siste mens 22.06 kan noen fortelle meg nøyaktig på dato når jeg kan ta tidlig ultralyd for å se om hjerte slår?? Anonymous poster hash: 8ef92...a5f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Ja da testet jeg positiv i går. Etter forrige ma ble jeg gravid nå akkurat ett år senere. Forrig gang skjedde det veldig mye psykisk belastende akkurat i den tiden jeg ble gravid og det har nok hatt stor innvirkning på det som skjedde, tror jeg. I hvertfall var det en ganske sen ma 11 uker. Så til poenget etter erfaring fra forrig gang så skall jeg må ha fast kontroll hos privat gynekolog. Jeg har testa meg på nette og forstår ingenting en sier jeg er 5 uker på vei en sier 3. Om jeg hadde første dagen i Siste mens 22.06 kan noen fortelle meg nøyaktig på dato når jeg kan ta tidlig ultralyd for å se om hjerte slår?? Anonymous poster hash: 8ef92...a5f Jeg hadde siste mens 25.06, jeg har en syklus på 28 dager. Jeg er akkurat 9 uker i dag. Har du det samme er du 9+3. Mente du kanskje 22.07? For da er du 3+1 og hjertet slår fra 30.08. Gratulerer så mye med graviditeten Anonymous poster hash: c1247...7a9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Det er prinsipielt to måter å regne på. Den ene regner etter første dag i siste mens, det er den vanligste. Den andre, som brukes mest av fagfolk, er at man regner fra befruktning. Siden siste mens er to uker før befruktning, vil det uke 5 etter mens tilsvare uke 3 etter befruktning. Hjertet (det som skal bli hjertet) begynner å "slå" (bevege seg) omtrent på dag 21 etter befruktning, dvs ca 5 uker etter siste mens. Det er ikke mulig å gi deg en nøyaktig dag for når du kan se det på ultralyd. Jeg ville ventet til en gang i uke 7 iallefall (etter siste mens). Anonymous poster hash: 6d65a...a86
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Jeg hadde siste mens 25.06, jeg har en syklus på 28 dager. Jeg er akkurat 9 uker i dag. Har du det samme er du 9+3. Mente du kanskje 22.07? For da er du 3+1 og hjertet slår fra 30.08. Gratulerer så mye med graviditeten Anonymous poster hash: c1247...7a9 Ohh sånn går det når man har jobbet natt 😂 Ja mente 22.07. Anonymous poster hash: 8ef92...a5f
glalaksen Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 Jeg hadde forrige mens 30/7 og med 26 dager syklus er jeg i dag 4+2. Ville bestilt ul slik du får det om 2 uker
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #6 Skrevet 27. august 2016 Uke 6-7 (fra første dag i siste mens) er vel den anbefalte tiden for å se hjertet Jeg var 8+3 dager da jeg var på ul, så da en fin liten "reke" med bankende hjerte og det gule legemet som en måned over hodet på henne Anonymous poster hash: 65dc7...5f4
februarprins2013 Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 jeg hadde i uke 7 og da så jeg et lite hjerte slå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå