Gå til innhold

Dra forkjølet på sykehjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne besøke min farmor på sykehjem. Gjør det en fast dag i uken, men nå er jeg blitt forkjølet. Hoster mye og tett nese. Bør jeg holde meg unna sykehjemmet da?

Anonymous poster hash: 5aa68...337

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær nøye med hygiene. Vask hender godt før du kommer . Hoste i albuen i stede for i i hånda . Vær på rommet til bestemoren din i stede for fellesarealet . Går fint !

Skrevet

Jeg ville droppet besøket den uka. Som du skriver, du besøker henne hver uke, da skader det ikke å ta pause akkurat den uka du er forkjølet. Husk at du kan smitte andre, og lungebetennelse er en vanlig dødsårsak blant de eldre.

Anonymous poster hash: bb7dc...386

Skrevet

Dropp besøket.

Anonymous poster hash: a247f...7e2

Skrevet

Jeg jobber på sykehjem, og mener du skal droppe besøket. Ring i stedet til bestemor!

Gamle har liten kapasitet, og en for oss ufarlig infeksjon kan gjøre dem veldig syke.

Anonymous poster hash: daa6c...1e2

Skrevet

Jeg ville droppet besøket denne uken, både av hennsyn til din bestemor og de andre beboerne. Eventuelt kan du ta en telefon til sykehjemmet og spørre hvade synes, de har oversikt over helsen til alle beboerne, og har dermed bedre mulighet tilåvurdere hvor forsvarlig det er om du eventuelt skulle komme. Du kan jo ringe og snakke med bestemoren din, eller hvis hun hører dårlig og det er vanskelig å snakke i telefonen kan du ringe sykehjemmet, og be de ansatte hilse til henne og si at du kommer på besøk igjen når du har blitt frisk. 

Anonymous poster hash: a4615...d8b
Skrevet

Jeg ville droppet besøket. Hosting sprer mye smitte selv om man prøver å hoste i armkroken. Jeg synes ikke et besøk (som du jo tar en gang i uken) er verd risikoen du utsetter din bestemor for og de andre på sykehjemmet. Ta en telefon i stedet eller spør om noen av de andre i familien kan ta seg en tur.

Anonymous poster hash: bab86...67e
Skrevet

Du kan be personalet der om å få et munnbind.

Skrevet

jeg jobber med eldre, du kan gjerne dra,men be om og låne et munnbind,sånn at du ikke smitter din farmor

Skrevet

Dropp besøket. Gamle folk blir ofte langvarig forkjølte.

Ta en telefon i stedet!

Anonymous poster hash: 100a1...e1f

Skrevet

Jeg hadde dratt, host i armkroken og bruk antibac. Vi som jobber på sykehjem kommer jo på jobb selv om vi er forkjølet.

Anonymous poster hash: 6b8a5...39e

Skrevet

Jeg dro ikke. Kjipt hvis noen ble alvorlig syke Pga meg

Anonymous poster hash: 5aa68...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...