Gå til innhold

Trafikkskolene som bare vil tene penger....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er helt fjernt.

De tar grovt betalt for kjøre timer, de kjører alle rundt i luksusbiler, og den gangen skattelistene var offentlige kom det frem at de ligger godt an på personinntekt også!

 

 

Nå når de må tilpasse seg kunden som vil ha timer på ettermiddag, helg, ferier går de til ministeren! Stakkars ungdom vil få dårlig utbytte av kjøretimen sin.

 

10% fravær uten legeerklæring? På en skoledag fra 9-3?

 

Dette har kjørelærerne fått til å dreie seg om seg selv! Sin manglende inntekt. Begrunnet i elevenes beste? Misnøye medarbeidere de må begynne å jobbe for pengene.

 

Det er rart yrke hele trafikkskole greia.

 

Anonymous poster hash: f89a0...fed

Videoannonse
Annonse
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg var ikke klar over at det var en menneskerettighet å ta lappen mens man gikk på videregående. Får være opp til kjørelærerene selv om de ønsker å jobbe kveld og helg. Svært få MÅ ha lappen det øyeblikket de fyller 18.

Skrevet

Men kjære deg. De som driver /jobber på trafikkskole, gjør det nettopp for å tjene penger. Hva trodde du?

Skrevet

Selvsagt er de interressert i å tjene penger på jobben sin, de som alle andre som har en jobb. De bedriver ingen veldedighetsorganisasjonen.

 

Og du klager over at de har dyre, gode biler? Virkelig? I likhet med drosjesjåfører er de bilene kontoret deres, arbeidsplassen deres. Klart de ønsker å ha det bra på jobb hver dag de også, på lik linje med alle andre. Det er også slik at disse bilene i tillegg til å være deres arbeidsplass hele dagen OGSÅ er deres privatbiler i de aller fleste tilfeller.

 

Anonymous poster hash: 2ee1c...ef6

Skrevet

Det er et firma, det skal tjene penger.

Vil tro at en del kjørelærere er privat næringsdrivende. Da skal timeprisen dekke myyyye mer enn bare lønna!

 

Anonymous poster hash: 6a28a...3cc

Skrevet

Du vet at den timebetalingen skal dekke skatt, moms, arbeidsgiveravgift, trygdeavgift, forsikringer, betaling av regnskapsfører, leasing av bilen, husleie der de har teorikursene osv

 

De fleste kjøreskolelærere er selvstendig næringsdrivende og leier seg inn et større firma for å dele på utgifter til husleie o.l

 

Selvfølgelig vil de tjene penger, hvorfor trodde du de jobbet?

 

Og dette med kvelds og helgejobbing, det må de da virkelig få styre selv om de vil drive med

 

Nei, jeg er ikke kjøreskolelærer, men skjønner godt at de reagerer når noen vil tvinge de til kveldsarbeid

 

Anonymous poster hash: e5f4a...a50

Skrevet

Hehe...dette blir for dumt. Selvsagt må de få bestemme sin egen arbeidstid. Eller ta seg betalt deretter for å jobbe sent.

 

Og at de tjener bra? Så fint for dem!

 

Jeg jobbet som fastlege tidligere. Ikke snakk om kveld eller helgejobbing der. Og vil tro at legetime er minst like viktig som kjøreopplæring.

 

Anonymous poster hash: b5841...841

Skrevet

Jeg tok lappen mens jeg gikk på videregående og jeg hadde nesten ikke fravær pga det. Noe i forbindelse med oppkjøring og mulig også glattkjøring og langkjøring, men ikke noe pga vanlige kjøretimer. De tok jeg i fritimer,fridager og etter skolen. Kjenner ingen som tok vanlige kjøretimer i skoletimer og i alle fall ikke så mye at de var i nærheten av 10%fravær. Jeg mener at hvis man har 10%fravær, så bør man ikke få karakter. I jobb blir det ikke godtatt ikke-gyldig fravær i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: aa15c...845

Skrevet

Jeg hadde oste kjøretime før skolen og da avsluttet vi timen utenfor skolen så jeg ikke mistet noe tid for å komme meg dit.

prøvde å ha minst mulig i skoletiden.



Anonymous poster hash: 83b88...f87
Skrevet

De fleste vil vel jobbe dagtid i ukedager.

De er vel også mennesker med familie og kabal som skal gå opp.

 

Er det poden som ikke får tatt lappen dagen han blir 18 år nå? 😊

Ute og curler litt?

 

Anonymous poster hash: 0af7e...b8a

Skrevet

Og problemet var hva?

Skrevet

Kan du si nøyaktig hva du synes er ille her?

 

At kjøreskolene tjener penger? Hadde de ikke tjent penger, hadde de gått konkurs og måttet lagt ned. De gir ikke bort kjøretimer for å være snille, de driver forretning.

 

At de har fine biler? Vel, det er jobben deres å sitte i disse bilene hele dagen, så klart de vil ha en som er god.

 

At de tjener for godt? Synes du de skulle tjent skikkelig dårlig? Da ville det ikke blitt mange kjørelærer her i landet.

 

At kjørelærere vil ha arbeidstiden først og fremst på dagtid? De aller fleste ønsker vel helst det.

 

Eller er det fraværsregelen i vgs du reagerer på? Hvordan kom den inn i bildet egentlig?

Skrevet

Jeg tok lappen mens jeg gikk på videregående og jeg hadde nesten ikke fravær pga det. Noe i forbindelse med oppkjøring og mulig også glattkjøring og langkjøring, men ikke noe pga vanlige kjøretimer. De tok jeg i fritimer,fridager og etter skolen. Kjenner ingen som tok vanlige kjøretimer i skoletimer og i alle fall ikke så mye at de var i nærheten av 10%fravær. Jeg mener at hvis man har 10%fravær, så bør man ikke få karakter. I jobb blir det ikke godtatt ikke-gyldig fravær i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: aa15c...845

Ikke alle som har kjøreskoler rett i nærheten, vel.
Skrevet

Det er ikke ille at de vil tjen penger, det var ikke det jeg mente.

Det jeg mente var ille var at de gikk til ministeren og utret fordi de ville ivareta kundene sine, og "snakke" ungdommen sin sak. De er der for sin egen grådighet, det jeg mente er at dn industrien er en av de mest overprisede industriene, og de treenger absolutt litt konkuranse til å presse prisene ned.

​Det er andre ting med 10% rensen som er mye mer problematisk. Kjøretimer er uviktig i denne ammenhengen. De forstår sikkert at det er problematisk å presse prisene opp ytterligere, at det da blir mindre handel.

 ​Dessten er ikke 10% særlig lite fravær, det er mye. Jeg er ikke ute å curler, da min eldste er 8 år, og det er lenge til det skal betales for kjøre timer i dette huset.



Anonymous poster hash: f89a0...fed
Skrevet

 

Det er ikke ille at de vil tjen penger, det var ikke det jeg mente.

Det jeg mente var ille var at de gikk til ministeren og utret fordi de ville ivareta kundene sine, og "snakke" ungdommen sin sak. De er der for sin egen grådighet, det jeg mente er at dn industrien er en av de mest overprisede industriene, og de treenger absolutt litt konkuranse til å presse prisene ned.

 

​Det er andre ting med 10% rensen som er mye mer problematisk. Kjøretimer er uviktig i denne ammenhengen. De forstår sikkert at det er problematisk å presse prisene opp ytterligere, at det da blir mindre handel.

 

​Dessten er ikke 10% særlig lite fravær, det er mye. Jeg er ikke ute å curler, da min eldste er 8 år, og det er lenge til det skal betales for kjøre timer i dette huset.

 

Anonymous poster hash: f89a0...fed

Om alle ungdommene må ha kjøretimer på ettermiddagene, blir i hvert fall ikke prisene presset ned, snarere tvert imot.

Og overpriset industri? Har du noen som helst peiling på hvordan næringslivet fungerer?

 

 

Anonymous poster hash: 51fc8...9cb

Skrevet

 

Det er ikke ille at de vil tjen penger, det var ikke det jeg mente.

Det jeg mente var ille var at de gikk til ministeren og utret fordi de ville ivareta kundene sine, og "snakke" ungdommen sin sak. De er der for sin egen grådighet, det jeg mente er at dn industrien er en av de mest overprisede industriene, og de treenger absolutt litt konkuranse til å presse prisene ned.

 

​Det er andre ting med 10% rensen som er mye mer problematisk. Kjøretimer er uviktig i denne ammenhengen. De forstår sikkert at det er problematisk å presse prisene opp ytterligere, at det da blir mindre handel.

 

 ​Dessten er ikke 10% særlig lite fravær, det er mye. Jeg er ikke ute å curler, da min eldste er 8 år, og det er lenge til det skal betales for kjøre timer i dette huset.

 

Anonymous poster hash: f89a0...fed

 

Dette er jo fullstendig selvmotsigende: Du forstår at de vil tjene penger, og synes ikke det er ille. Samtidig skriver du at "det er en av de  mest overprisede industriene" og at de "er der for sin egen grådighet". Og hva slags konkurranse er det du snakker om? Der mitt barn tok kjøretimer er det flere kjøreskoler, men prisene er omtrent på samme nivå hos dem alle. Rett og slett fordi det er det det koster. Du virker helt uvillig til å ta innover deg at en kjøreskole - og den enkelte kjørelærer - har svært mange utgifter som må dekkes inn i tillegg til at de selvsagt vil ha en anstendig lønn for jobben de gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...