Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #1 Skrevet 26. august 2016 Forrige uke fikk jeg og samboer endelig satt oss ned og ble enige om hvem som skulle ha ansvar for hva i huset. Nå føler jeg meg litt lost! Vanligvis pleier jeg å ordne med klesvask på kvelden når han er på jobb, men det er nå hans ansvar. Jeg ser det har hopet seg opp siden han "overtok", og han kjører mange halvfulle maskiner selv om det er nok klesvask til fulle. Han bruker heller ikke skyllemiddel, og jeg synes klærne blir så stive og ekle uten. Jeg kjenner jeg har lyst til å sette på en maskin nå for å få unna litt, men tenker det ødelegger mer enn det hjelper, nå har jeg jo endelig fått han til å bidra mer i familien. Jeg har også lyst til å si til han at han gjør det feil, men da ødelegger jeg i hvert fall!... må vel bare bite tenna sammen her og la han få gjøre det på sin måte så lenge det blir gjort? Uff. Vanskelig å ikke ha full kontroll hele tiden kjenner jeg... 😕 Anonymous poster hash: 321bf...288
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #2 Skrevet 26. august 2016 Vel, ikke påpek feilene hans, hvertfall. Mannen min finner feil på alt jeg gjør! Hakker og pirker og korrigerer og kontrollerer. Klesvask er hans oppgave her også. Og å henge de opp. En sjelden gang bretter og legger han på plass.. Anonymous poster hash: b8691...f18
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Er det mulig å bli firkantet? Sett på en maskin klær! No big deal! Om du vil han skal bruke skyllemiddel så sier du det. Spør om han kan bruke skyllemiddel når dine klær er i maskinen. Imponert... Anonymous poster hash: 65808...e24
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Hvorfor skal vi behandle mennene som små prinsesser. Hadde du tatt over en oppgave som feks handler om bilen (omtrent alle menn jeg kjenner er livredd bilen sin), kan du være sikker på at du hadde fått hørt hva du gjorde galt. Her vasker mannen mine klær (som ikke skal ha tøymyker), vaskekluter, kjøkkenkluter, ull, alt han finner egentlig, i lag. Alt sammen på 40 grader med tøymyker. Ja, jeg vil gjerne han skal vaske mer klær, men jeg vil også at han skal gjøre det skikkelig. Han er voksen, dette bør han klare, så jeg sier jo hva han gjør galt. Syns jeg kan forvente at han bidrar i huset OG gjør det riktig. Sett på klær, og spør mannen hvorfor sier du det som det er. Anonymous poster hash: bc378...ce2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 Uff, noen ganger må jeg bare le. Når to voksne mennesker bor sammen og skal drive en husholdning og familie sammen så kan man da ikke holde på sånn. Ser du at det er mye klesvask og har tid til å sette på en maskin så gjør du da bare det. Ønsker du at klærne skal vaskes med skyllemiddel så sier du det, herregud, han er da en voksen mann. Anonymous poster hash: ed91d...6e0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #6 Skrevet 27. august 2016 Hvorfor kan du ikke be mannen din vaske fulle maskiner og bruke tøymykner? Vil du ikke såre hans sarte sjel nå som han allernådigst har akseptert å bidra til hjemmearbeidet? Anonymous poster hash: 44513...9d8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 Sett nå på en vask. Ingen krise det vell. Jeg tar meg av det meste her i huset. Mannen er flink å rydder på kjøkken. Det er eneste. Anonymous poster hash: 0bae2...161
frk Nilsen Skrevet 27. august 2016 #8 Skrevet 27. august 2016 Hvis klesvasken er så viktig for deg, hvorfor lot du mannen få det ansvaret da? Jeg er streng på klesvasken (ja, jeg vet det er teit) så mannen vasker kun klær når han får audiens på vaskerommet Jeg vasker ikke vinduer, det er hans domene. Ellers har vi ganske jevn fordeling på ting.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #9 Skrevet 27. august 2016 Da bytter dere på oppgavene? Har du tatt skifte av dekk? Bytt! Anonymous poster hash: 6c9d9...ecc
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #10 Skrevet 27. august 2016 Sett nå på en vask. Ingen krise det vell. Jeg tar meg av det meste her i huset. Mannen er flink å rydder på kjøkken. Det er eneste. Anonymous poster hash: 0bae2...161 Og det mener du bør være normen? Er løsningen din at hi skal rydde kjøkkenet og mannen hennes gjøre alt annet? Anonymous poster hash: 44513...9d8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #11 Skrevet 27. august 2016 Jeg ville aldri latt mannen få ansvaret for klesvasken. Vi har fordelt etter evne. Han har alt ute (dette inkluderer biler, hage, utvendig vindusvask mm) og kjøkkenet (dette innebærer handle mat, lage middag, rydde, oppvasken, og annet på kjøkkenet). Resten er mine oppgaver, jeg er kjempefornøyd. Er det oppvask til taket lar jeg det være dersom jeg ikke gidder å ordne det, gidder jeg, gjør jeg det. Ikke problem. Anonymous poster hash: 809ae...8df
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2016 #12 Skrevet 27. august 2016 Da bytter dere på oppgavene? Har du tatt skifte av dekk? Bytt! Anonymous poster hash: 6c9d9...ecc To ganger i året skal dekkene skiftes. Hvor mange klesvasker har din familie pr. år da...? I mitt hus er det snakk om hundrevis!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #13 Skrevet 27. august 2016 Hvordan kan klær hope seg opp og han samtidig kjøre halve maskiner? Anonymous poster hash: 2cc30...d04
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2016 #14 Skrevet 27. august 2016 Hvordan kan klær hope seg opp og han samtidig kjøre halve maskiner? Anonymous poster hash: 2cc30...d04 Det går fint det - hvis han bare nekter å lære seg det basale.
Mamma_til_2 Skrevet 27. august 2016 #15 Skrevet 27. august 2016 Altså om dette er ett viktig emne for deg så gjør dere om på oppgavene, jeg må ha kontroll på klesvask og ryddig av kjøkken samt sammenbretting av tøy. Mannen tar ut av oppvaskmaskinen, legger sammenbrettet tøy på plass og lager middag. Resten av husarbeidet tar den som er hjemme og har tid!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #16 Skrevet 27. august 2016 Greia er at alle oppgaver i huset er viktige for meg, derfor er det jeg som har gjort det til nå. Han har aldri rukket å gjøre noe for jeg har allerede gjort det... Han vil gjerne gjøre ting han også, men ikke kommet til.Nå har vi fått barn nr 2 og jeg klarer ikke/orker ikke å gjøre alt selv... Jeg trenger å gi slipp på visse arbeidsoppgaver, men var ikke klar over at det skulle være så vanskelig... Han er veldig ivrig, ser på listen flere ganger om dagen for å være sikker på at han gjør sin del, så jeg vil ikke ødelegge det bare fordi jeg vil at ting skal gjøres på min måte.... Hi Anonymous poster hash: 321bf...288
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #17 Skrevet 27. august 2016 Greia er at alle oppgaver i huset er viktige for meg, derfor er det jeg som har gjort det til nå. Han har aldri rukket å gjøre noe for jeg har allerede gjort det... Han vil gjerne gjøre ting han også, men ikke kommet til.Nå har vi fått barn nr 2 og jeg klarer ikke/orker ikke å gjøre alt selv... Jeg trenger å gi slipp på visse arbeidsoppgaver, men var ikke klar over at det skulle være så vanskelig... Han er veldig ivrig, ser på listen flere ganger om dagen for å være sikker på at han gjør sin del, så jeg vil ikke ødelegge det bare fordi jeg vil at ting skal gjøres på min måte.... Hi Anonymous poster hash: 321bf...288 Om du 'endelig har fått han til å bidra mer k familien' , som du skriver k første innlegget ditt, så burde det være en skal sak å ta litt klesvask selv om det er hans oppgave. Jeg hadde blitt helt rar dersom vi skulle satt en strek med mine og dine oppgaver. Vel, så er dekkskift min manns oppgave og klærne mine, men alt annet gjør vi etter behov. Han setter på klær av og til og heg kan skifte dekk om jeg må. Men har ikke vært behov for det:) Anonymous poster hash: 65808...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå