Gå til innhold

Omg, mannen min kom nettopp inn døra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært på butikken.

Han fortalt meg at han hadde slått til en fyr!!

Vi bor like ved lite skogholt og når han gikk forbi hører han en jente som roper nei, stopp, slipp meg! Han går nærmere og ser en mann som holder en kvinne, han sier til mannen slipp henne, han slipper , kvinnen løper vekk. Mannen snur seg mot min mann og sier: og hva skal du gjøre med det din gamle gubbe? Mannen min gir han en knyttneve på haka og den andre mannen løper avgårde motsatt vei av hva kvinnen løp.

Han er helt skjelven her han sitter nå..

Er stolt av mannen min som ikke bare gikk rett forbi men stoppet og hjalp denne kvinnen så hun kom seg vekk..

Anonymous poster hash: bc191...243

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra han fikk stoppa det som var på nippet til å skje! Mannen din er en helt!!! Han fikk ikke snakket med dama? Dette burde jo blitt anmeldt!

Skrevet

Mannen din bør ringe politiet og melde fra slik at politiet har en beskrivelse å gå etter.

Overgriperen slapp unna, men det betyr ikke at han ikke prøver igjen med andre ganske rask.

Flott at mannen din stoppet overgrepet. Nå må han ringe politiet.

Anonymous poster hash: a933e...033
Skrevet

Dere burde absolutt kontakte politiet og informere om hva som har hendt.

Anonymous poster hash: 9e3c2...6dd

Skrevet

Kudos til gubben, og ring politiet! Jenta har nå et vitne til overfallet, og da er det en sjanse til å få svinet dømt!

Anonymous poster hash: 683da...c53

Skrevet

Det er ikke aktuelt å gå til politiet. Det var mørkt, det er vanskelig for mannen min å beskrive mannen og damen , alt skjedde veldig fort og kvinnen løp avgårde med en gang mannen slapp henne.

Om de finner mannen og ikke kvinnen så blir det ord mot ord mellom min mann og den andre mannen. Da kan den andre mannen anmelde min mann for vold og min mann kan da i verstefall få fengselsstraff for vold!

Men om kvinnen går til politiet og politiet etterlyser vitner kommer min mann til å melde seg som vitne.

Hi

Skrevet

Det er ikke aktuelt å gå til politiet. Det var mørkt, det er vanskelig for mannen min å beskrive mannen og damen , alt skjedde veldig fort og kvinnen løp avgårde med en gang mannen slapp henne.

Om de finner mannen og ikke kvinnen så blir det ord mot ord mellom min mann og den andre mannen. Da kan den andre mannen anmelde min mann for vold og min mann kan da i verstefall få fengselsstraff for vold!

Men om kvinnen går til politiet og politiet etterlyser vitner kommer min mann til å melde seg som vitne.

Hi

Selvsagt må han det, selv om han ikke kan plukke ut fyren på måfå mellom tretten andre! Dama kanskje vet hvem fyren er, og hennes ord blir null verd uten vitner.

I tillegg: kanskje han ligger på lur der og i nærheten ganske ofte? Er det ikke litt lurt om politiet får vite at det var et overfall der? Kanskje de legger sammen to og to og advarer folk mot å ferdes visse steder der fyren har prøvd seg? Eller kanskje flere observasjoner vil hjelpe dem å nøste opp noen vanskelige spor?!

SELVSAGT må han fortelle det han vet! Neste gang er det kanskje du som er i skogen...!

Skrevet

Selvsagt må han det, selv om han ikke kan plukke ut fyren på måfå mellom tretten andre! Dama kanskje vet hvem fyren er, og hennes ord blir null verd uten vitner.

I tillegg: kanskje han ligger på lur der og i nærheten ganske ofte? Er det ikke litt lurt om politiet får vite at det var et overfall der? Kanskje de legger sammen to og to og advarer folk mot å ferdes visse steder der fyren har prøvd seg? Eller kanskje flere observasjoner vil hjelpe dem å nøste opp noen vanskelige spor?!

SELVSAGT må han fortelle det han vet! Neste gang er det kanskje du som er i skogen...!

Støtter dette fullt ut!

Det er uansvarlig å ikke kontakte politiet i dette tilfellet!

Skrevet

Tullingen kan ikke anmelde noen for vold uten å innrømme å ha vært der. Da kan mannen din påberope nødverge. Forbryteren kan ikke vite om damen har anmeldt, heller, så han har ingen mulighet til å si at det står ord mot ord.

Husk at dere ikke nødvendigvis vil få greie på om politiet søker vitner. Dette er ikke en drapssak...

Skrevet

Som nr. 9 påpekte. Mannen din kan påberope seg nødverge.

Om mannen din går til politiet nå så vil han stå frem som troverdig og ansvarlig.

Om han feiger ut og ikke melder seg før det ev. blir etterlyst vitner, da vil han fremstå som mindre ansvarlig og mindre troverdig - nettopp fordi han ikke meldte fra om et overgrep.

Kan mannen din se seg selv i øynene om en annen kvinne blir tatt av samme mann, når han vet at hans melding til politiet kanskje kunne avverget neste overgrep?

Det spiller nemlig ingen rolle at det var mørkt, at han ikke vet hvem kvinnen var. Det kan være det er akkurat din manns melding som skal til for å få tatt mannen.

Vær ansvarlig og fullfør den jobben han begynte i skogen, ikke feig ut!

Skrevet

Hi

Hva slags mann har du, eller hva slags erfaringer har dere med politiet, som klarer å koke sammen en sånn teori på hva som kan skje? Politiet driter nok en lang marsj i at mannen din slo fyren. Derimot bør politiet få vite om det for å kunne være på utkikk, for å kunne se en sammenheng hvis det er flere saker som har kommet inn, for å kunne kontakte dere hvis kvinnen melder seg etc. 

Anonymous poster hash: 42807...1ca

Skrevet

Les Aftenposten i dag!!!

Der står det hvordan et antall ulike observasjoner tilsammen førte til en pågripelse og dom!

Skrevet

Nå er det jo ikke sikkert det var et voldtektsforsøk mannen avverget og det var langt fra riktig å slå etter at dama hadde stukket av, men det er klart mannen din må varsle politiet om hendelsen. Det får være måte på å være feig.

Anonymous poster hash: 75c57...304

Skrevet

Selvfølgelig kontakter man politiet etter en slik hendelse. Kanskje damen anmelder et voldtektsforsøk og din manns vitnemål er det som skal til for å få dømt fyren. Mannen din kan påberope seg nødverge. Han sto over for en truende mann som akkurat hadde overfalt en kvinne.

Skrevet

Nå er det jo ikke sikkert det var et voldtektsforsøk mannen avverget og det var langt fra riktig å slå etter at dama hadde stukket av, men det er klart mannen din må varsle politiet om hendelsen. Det får være måte på å være feig.

Anonymous poster hash: 75c57...304

Hvis hun ropte "nei, slutt!" og løp vekk alt beina kunne bære henne, så var det vel ett eller annet overgrep på gang... hvor tydelig må liksom kvinner si at de vil være i fred?

Skrevet

Nå er det sånn at det går en uteligger/ narkoman ( ikke samme mannen som i går)går rundt her hvor vi bor som skremmer og følger etter damer. Flere i nabolaget har ringt til politiet om denne mannen, men politiet sier de ikke kan gjøre noe og at man må ringe når det skjer!

Jeg kjenner en som måtte sitte inne i 4 mnd etter at en mann slo til en dame og broren til dama slo til mannen som slo for å forsvare søsteren. Spilte ingen rolle at søstera ble slått først og han bare forsvarte henne..

Hi

Skrevet

Så fordi det går en annen mann rundt og skremmer kvinner så skal dere la være å varsle politiet om at en mann overgrep seg på en kvinne der i går.

Det er mulig å melde anonymt, så det er helt uansvarlig å ikke melde fra!

Det er stor forskjell på å bare følge etter og det å fysisk overgripe seg på noen. At du og mannen ikke tar det på alvor er skremmende.

Skrevet

Nå er det sånn at det går en uteligger/ narkoman ( ikke samme mannen som i går)går rundt her hvor vi bor som skremmer og følger etter damer. Flere i nabolaget har ringt til politiet om denne mannen, men politiet sier de ikke kan gjøre noe og at man må ringe når det skjer!

Jeg kjenner en som måtte sitte inne i 4 mnd etter at en mann slo til en dame og broren til dama slo til mannen som slo for å forsvare søsteren. Spilte ingen rolle at søstera ble slått først og han bare forsvarte henne..

Hi

Hva vil du frem til? At det er greit å være feig?

Anonymous poster hash: 10bb8...11f

Skrevet

Hi

Ja, det var jo en fantastisk god grunn til ikke å gjøre sin borgerplikt.

Håper noen redder deg når gærningen mener det er din tur, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...