Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #1 Skrevet 26. august 2016 ....personer som har strøket to ganger på eksamen? Jeg er en av disse. Jeg bestod alle eksamener med glans, men den eksamen på 2.året strøk jeg to ganger på, så nå må jeg vente ett år ekstra før jeg får starte på 3.året. Jeg har troen på at jeg klarer det denne gangen, men hvordan aktivere "suksessmekanisme" ? Erfaringer? Anonymous poster hash: 0668e...789
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #2 Skrevet 26. august 2016 Hva andre tenker er ikke noe å henge seg opp i - det er ingen "suksessmekanisme" Så først av alt - drit i hva andre tenker!! Det viktigste er vel å finne ut hvorfor du strøk første gang, og hvorfor du strøk andre gang. Har du lest nok på dette faget? Har du forstått hva som kreves i faget? Er det et fag som krever ekstra kunnskaper du må styrke? Gjorde du noe anderledes mellom første og andre stryk? Hva kan du endre på det du har gjort tidligere slik at du består tredje gang? Jeg tror "suksesmekanismen" ligger i det å finne ut og forstå hvorfor du strøk de første gangene, hvor var det det sviktet, hvorfor hadde du ikke totalforståelse og detaljforståelse i akkurat dette faget. Så ligger det i viljen til å lære det du tidligere har bommet på, styrke totalforståelsen og detaljkunnskapene i faget. Og når du har gjort nytte av erfaringen med å stryke (du har funnet ut hva du ikke kunne og hva du kan gjør med det), så legger du strykene bak deg og fokuserer på at dette er noe du nå kan, noe du mestrer, nullstiller deg selv. Og så stoler du på at det du nå har gjort er nok. Jobb veldig målrettet, så står du. Lykke til Anonymous poster hash: c8135...b3a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #3 Skrevet 26. august 2016 En ting til - du stod alle de andre eksamenene med glans. Da vet du at du er god på å tilegne deg kunnskap, du kan! Det er godt å minne seg selv på - for da er det ingen grunn til at du ikke skal kunne bestå denne også. Anonymous poster hash: c8135...b3a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Hva andre tenker er ikke noe å henge seg opp i - det er ingen "suksessmekanisme" Så først av alt - drit i hva andre tenker!! Det viktigste er vel å finne ut hvorfor du strøk første gang, og hvorfor du strøk andre gang. Har du lest nok på dette faget? Har du forstått hva som kreves i faget? Er det et fag som krever ekstra kunnskaper du må styrke? Gjorde du noe anderledes mellom første og andre stryk? Hva kan du endre på det du har gjort tidligere slik at du består tredje gang? Jeg tror "suksesmekanismen" ligger i det å finne ut og forstå hvorfor du strøk de første gangene, hvor var det det sviktet, hvorfor hadde du ikke totalforståelse og detaljforståelse i akkurat dette faget. Så ligger det i viljen til å lære det du tidligere har bommet på, styrke totalforståelsen og detaljkunnskapene i faget. Og når du har gjort nytte av erfaringen med å stryke (du har funnet ut hva du ikke kunne og hva du kan gjør med det), så legger du strykene bak deg og fokuserer på at dette er noe du nå kan, noe du mestrer, nullstiller deg selv. Og så stoler du på at det du nå har gjort er nok. Jobb veldig målrettet, så står du. Lykke til Anonymous poster hash: c8135...b3a Tusen takk for oppmuntring Det setter jeg pris på. Kanskje du har opplevd noe lignende selv? Anonymous poster hash: 0668e...789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå