Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #1 Skrevet 26. august 2016 Minstemann på 2 år er startet i barnehage, men føler ikke det kunne gått verre... Først hadde vi de obligatoriske 3 dagene. Første dagen var vi der sammen med henne. De 2 siste dagene var vi borte ca 30 min og da var hun helt hysterisk og de klarte ikke å roe henne ned. Denne uken har vi vært sammen med henne i barnehagen. De ansatte virker koselige, men det er jo ikke satt opp flere tilvenningsdager - så de har ikke samme mulighet til å delta i tilvenningen. Denne uken er det pappa'n som har fulgt. Hun har hylt fra de kommer inn i barnehagen til de har gått. Akkurat nå sitter jeg med en følelse av at vi forstyrrer hele den fine roen som barnehagen sikkert har. Vi er ikke avhengig av å sende henne i barnehage ettersom min mann og jeg jobber turnus, og vi kan legge til rette arbeidstimene slik at hun kan være hjemme. Men synes for hennes del at barnehage i utgangspunkt er bra. Men nå er jeg usikker på hva vi bør gjøre.. Anonymous poster hash: 4be4b...8c7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #2 Skrevet 26. august 2016 Vi opplevde noe lignende med vår ettåring. Bestemte oss for å utsette barnehagestart. Anonymous poster hash: aa89c...d13
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #3 Skrevet 26. august 2016 Hun burde begynt tidligere. Nå er hun så stor at hun skjønner mer da blir det vanskeligere. Anonymous poster hash: 32750...6b2
anonomous Skrevet 26. august 2016 #4 Skrevet 26. august 2016 Dette vil gå seg til. Snakk med de ansatte, sett opp en plan sammen med de. Forklar barnet før dere drar i bhg hva som skal skje, gjør levering kort og enkelt, gi henne heller kortere dager. Har hun en leke, bamse eller noe som hun kan ha med som kan være en trygghet? Ikke gi opp ennå iallefall. Kommunikasjon med de ansatte er alfa omega.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #5 Skrevet 26. august 2016 Tusen takk for svar begge to. Du har helt sikkert rett at hun skulle startet tidligere, men akkurat det er for sent å gjøre noe med nå.. Anonymous poster hash: 4be4b...8c7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #6 Skrevet 26. august 2016 Her var det kommet et innlegg til mens jeg skrev.. Tusen takk skjønne du med mange gode råd <3 Problemet er at jeg føler jeg trenger meg på nå, at barnet mitt ikke oppfører seg A4 og slår seg til ro etter 3 dager. At vi skaper uro for både de ansatte og barna med vår håpefulle lille krutt-tønne. Anonymous poster hash: 4be4b...8c7
anonomous Skrevet 26. august 2016 #7 Skrevet 26. august 2016 Vi som jobber i bhg er vant med alle slags barn, og ingen er a4. Noen er tilvent med en gang, andre trenger tid, og noen kan virke tilvent, men kan få en reaksjon senere. Jeg er sikker på at de vil det beste for ditt barn og er villig til å strekke seg langt for å gjøre barnet ditt trygg. Første månedene på småbarnsavdeling er preget av gråt og savn etter mamma og pappa,selv om det kan virke harmonisk akkurat når dere leverer, så kan jeg love deg at det er ikke like harmonisk hele tiden Ta en prat med de ansatte, avtal leveringstid og henting første tiden, ring de iløpet av dagen om du lurer på hvordan det går. Innen september er omme er hun nok godt tilvent skal du se
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #8 Skrevet 26. august 2016 Bare en liten kommentar fra en barnehageansatt her - IKKE har dårlig samvittighet for oss og at dere "ødelegger roen" i barnehagen. Vi er her for å hjelpe både deg og barnet i denne perioden. For noen barn er det vanskeligere enn andre, men det KOMMER til å gå seg til. I mellomtiden krever det litt ekstra innsats fra alle voksnes kanter, men det er nettopp det som er jobben vår. Det er det vi har valgt å gjøre. Ikke gi opp, det går seg snart til skal du se Anonymous poster hash: 086dd...764
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #9 Skrevet 26. august 2016 Tusen tusen takk for dere som skrev de to siste svarene her. Dere fjernet tusen kilo fra skuldrene mine nå.. Når starten går så dårlig og jeg i tillegg føler at jeg ødelegger all ro og harmoni i barnehagen så føler jeg at alt bare er grusomt. Stakkars de andre skjønne barna som sitter med kulerunde øyner i forskrekkelse over reaksjonen til minstegullet vårt. Det dere skrev til meg betydde så utrolig masse at jeg sitter med tårer i øynene. Hurra for mennesker som dere <3 Anonymous poster hash: 4be4b...8c7
anonomous Skrevet 26. august 2016 #10 Skrevet 26. august 2016 Håper det går greiere for dere fremover, og du skal vite at du skal IKKE ha dårlig samvittighet <3 om dere har mulighet nå fremover, og om de ansatte synes det er greit, ta en ny og litt lengre tilvenning. Noen trenger litt ekstra støtte og lengre tid på å komme igang. Men når dere begynner å skal gå, da er det viktig å være kjapp og bestemt, gi klem, si hade og at dere kommer å henter senere. Så er det bedre å ringe litt senere for å høre hvordan det går. Lykke til videre og kos dere med barnehage, blir mange spennende og kjekke stunder for barnet <3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #11 Skrevet 26. august 2016 Hun burde begynt tidligere. Nå er hun så stor at hun skjønner mer da blir det vanskeligere. Anonymous poster hash: 32750...6b2 Jeg med ettåringen her. Etter å ha prøvd i ni dager med null (! )fremgang, bestemte vi oss for å ikke utsette henne for dette enda. Vi har muligheten for det, så da ble det sånn. Hvis ikke, måtte vi ha fortsatt og jeg lurer virkelig på hvor lang tid det ville tatt. Poenget er at det ikke nødvendigvis er fordi hun er stor at det er vanskelig. Barn er forskjellige. Har andre barn som begynte samme alder og hadde kun behov for tre dagers tilvenning. Anonymous poster hash: aa89c...d13
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #12 Skrevet 26. august 2016 Tusen tusen takk for dere som skrev de to siste svarene her. Dere fjernet tusen kilo fra skuldrene mine nå.. Når starten går så dårlig og jeg i tillegg føler at jeg ødelegger all ro og harmoni i barnehagen så føler jeg at alt bare er grusomt. Stakkars de andre skjønne barna som sitter med kulerunde øyner i forskrekkelse over reaksjonen til minstegullet vårt. Det dere skrev til meg betydde så utrolig masse at jeg sitter med tårer i øynene. Hurra for mennesker som dere <3 Anonymous poster hash: 4be4b...8c7 Snakk med pedleder eller den som hadde tilvenningen om dine bekymringer, jeg er sikker på at hun kan berolige deg. Kanskje det kan være lurt å avtale når dere leverer, ofte er noen tidspunkter bedre enn andre. Og de ansatte er forberedt på når dere kommer og det er større sjangs for at en voksen har "bedre" tid. De er rett og slett nødt til å ta seg tid. De barnehageansatte er vant til dette, alle barn reagerer forskjellig og ditt barn er ikke det første som reagerer sånn. Dere ødelegger ikke ro og harmoni. Som en av de andre over sier, så er det langt fra ro og harmoni hele tiden. De første månedene kan være tøffe for både små og store. Hilsen pedleder Anonymous poster hash: 55481...dd8
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #13 Skrevet 26. august 2016 Vi har ei på snart 11 mnd som startet 10 august. Vi kan fortsatt ikke dra fra henne i bhg, da blir det full krig. Men her er bhg veldig samarbeidsvillige og lar oss ta den tiden hun trenger, så her er jeg eller pappaen med hver dag enda og det er først de siste dagene at vi har begynt å gå fra henne bittelitt (maks 30 min). Nå har hun vært syk i 4 dager så vi må nesten begynne på nytt på mandag. Det føles ikke greit, men hun elsker å være der. Hun har vært lite sammen med andre frem til nå (vi har ingen familie eller nære venner her) så det er nok derfor. Hun leker kjempefint mens vi er i rommet, men gråter hysterisk hvis vi går. Håper det blir bedre snart, men ser slik på det at vi foreldre blir jo veldig godt kjent med bhg og personalet da Anonymous poster hash: 9ab63...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå