Gå til innhold

Dere som har tenårigns-gutter. hvordan vokste de??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir 13 I år, og han er så liten! Han er lavere enn nesten alle de andre, og Så tynn!

Han spiser normale mengder og variert kost.

Men ser at han utvikler seg jo ikke. Smal og liten i kjeven, er så lav og tynn osv.

Jeg er 175 og faren er 184.

Anonymous poster hash: 71459...934

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt som blir 13 år i januar. Han vokser mye og er en av de høyeste i klassen. Er hverken tynn eller tykk.

Anonymous poster hash: 69721...fe5

Skrevet

De vokser i rykk og harde napp. Har han kommet i puberteten enda? Min erfaring er at de ofte stagnerer litt i vekst de siste årene før puberteten for så å skyte i været.

Gjest Antarctica
Skrevet

I rykk og napp. Noen ganger kan du se at de spiser seg litt lubne og smådeilige, og deretter tar en større etappe i veksten. Fra 13 til 16 skjer det ENORMT mye.

Skrevet

De sier vel at når stemmeskiftet og skeggveksten kommer vokser de opptil 10 cm å året.

Googlet nå for å sjekke om jeg husker rett, og finner at de vokser mest mellom 1 og 2 år, og i puberteten...

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/vekst-hos-barnet-34415.html

Min sønn var lang i barnehagen og første årene på skolen, en av de lengste i klassen. Men på mellomtrinnet og overgangen til ungdomsskolen tok de andre han igjen og han var helt midt på treet.

Men så i 9.klasse kom stemmeskiftet og de fysiske forandringene i kroppen og jøss som han har skutt i været. Nå går han i 10.klasse og siste halvåret har han vokst minst 1 cm i måneden. Han måtte få hele garderoben byttet ut rundt påske, for ingen av klærne passet lenger, og nå må han jammen ha alt nytt igjen. Han har vokst 8-10 cm på et drøyt halvår.

Han har nå fylt 15 år og er 178 cm høy, vi målte han i juli for å se om han var høyere enn pappaen sin og da var han 177 også målte jeg han igjen nå og han har jammen vokst enda en cm. Spent på hvor lenge han skal holde dette tempoet og hvor han ender... 43 i sko har han hatt siste året.

Anonymous poster hash: 62cb1...d93
Skrevet

Gutten her ble 15 år i juli. Han er 188cm og bruker 48 i sko. Han er 83 kg.

Anonymous poster hash: 7a58d...a97

Skrevet

Vi er litt tidlig inn i puberteten her. Fyller snart 12 år og bruker 43 i sko. Han er ca 170. Til og med kommet i stemmeskifte ;)

Anonymous poster hash: f1f4a...bcc

Skrevet

Deres gutter har jo allerede blitt så høye!!!

Er så bekymret for gutten min.

Skrevet

Deres gutter har jo allerede blitt så høye!!!

Er så bekymret for gutten min.

Men han kan fint vokse 20 cm i løpet av puberteten, om han er så spinkel enda er det vel ikke noe stemmeskifte og skjeggevekst å spore enda heller?

Som sagt begynte min gutt å skyte i været i løpet av 9.klasse, det var da han begynte å bli mann. Nå går han i 10. klasse og barberer seg, har de hårete leggene, voksenstemmen begynner komme på plass og han vokser og vokser og vokser...

Det er vanlig at gutter kommer i puberteten mellom 12 og 16 år gamle, gutten din kommer nok etter skal du se.

Anonymous poster hash: 62cb1...d93

Skrevet

En liten snart 13-åring her i huset også. Han er ca 150 cm høy og kanskje 35 kg. Jeg ser dog at han absolutt ikke er den eneste på trinnet som er liten av guttene. 

Anonymous poster hash: f9bd0...fb0
Skrevet

Jeg har to fettere som var ekstremt små som 13 åringer, og da de ble konfirmert hadde de fortsatt ikke vokst så mye. Men innen de var 18 hadde de vokst forbi alle klassekameratene sine. Begge foreldrene er høye, de har en bror til, men han ble høy i konfirmasjonsalder.

Anonymous poster hash: 17b92...a53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...