Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #1 Skrevet 26. august 2016 Tror kanskje gutten min har hatt det. Slo seg og skulle gråte, men kom ingen lyd. Bøyde seg litt bakover/rettet kroppen og ble slapp. Besvimte? Våknet med et skrik etter 30 sek? Og gråt litt før han sovnet. Slo seg ikke hardt, krabbet bare borti en stol med hodet. Har skjedd en gang før også. Han er 13 mnd. Anonymous poster hash: 1d492...ddc
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #2 Skrevet 26. august 2016 Min sønn gjorde det når han var liten. Men der gikk det mest på om han ble fryktelig sinna. Eneste jeg kunne gjøre var å holde han el stå i nærheten når han datt så han ikke skulle slå seg. Ble veldig trøtt og sovna gjerne etterpå. Jeg lærte meg å se tegn på når han grein om han kom til å besvime. Vokste det av seg da. Lege og helsesøster hadde ingen god forklaring Anonymous poster hash: 9e1e6...035
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #3 Skrevet 26. august 2016 Min sønn gjorde det når han var liten. Men der gikk det mest på om han ble fryktelig sinna. Eneste jeg kunne gjøre var å holde han el stå i nærheten når han datt så han ikke skulle slå seg. Ble veldig trøtt og sovna gjerne etterpå. Jeg lærte meg å se tegn på når han grein om han kom til å besvime. Vokste det av seg da. Lege og helsesøster hadde ingen god forklaring Anonymous poster hash: 9e1e6...035 Gjorde de noen undersøkelser på ham? Og hvor ofte skjedde det? Anonymous poster hash: 1d492...ddc
LME1001 Skrevet 26. august 2016 #4 Skrevet 26. august 2016 Min datter har hatt ca 100 slike anfall (pga sinne/frustrasjon) fra hun var 9 mnd til i dag (2 år og 4 mnd). Det skjer fortsatt. Skal uundersøke det (aner ikke hvordan) nå på sykehus. Hun skal til å skrike, men ingenting kommer ut, hun blir blå/grå i ansiktet, setter seg ned i knestående, begynner å riste, så spenner hun bue (blir helt stiv og bøyer ryggen bakover) og så "detter hin sammem" (besvimer). Er borte noen sekund (10?) og så kommer hun til seg selv. Da er hun akkurat som "re-setta" og glemmer hva hun var sint for.... Ikke særlig skummelt for meg, men andre synes det ser forferdelig ut.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #5 Skrevet 26. august 2016 Gjorde de noen undersøkelser på ham? Og hvor ofte skjedde det? Anonymous poster hash: 1d492...ddc De sa bare at det var normalt..ingen undersøkelser el noe. Skjedde stort sett når han ble fryktelig sinna, ofte 2-3 gr i uka, og sjeldnere.. han vokste.det av seg rundt 3 års alderen.. Anonymous poster hash: 9e1e6...035
LME1001 Skrevet 26. august 2016 #6 Skrevet 26. august 2016 Helsestasjonen sa at det var ufarlig og gjorde i genting da jeg tok det opp med de de første gangene det skjedde. At dette skjer med 3-5% av alle barn (helst jenter) og avtar mot skolealder. De var ikke bekymret. Men så besvimte hun på 2 års kontrollen, og DA var legen kjapp med å spørre meg hvorfor jeg aldri hadde hatt henne til spesialist?? Så da fikk jeg en "hastetime" på sykehuset, 4 MÅNEDER seinere....
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #7 Skrevet 26. august 2016 Vår på 2,5 har også begynt med dette siste tiden. Blir sint, skal til å gråte men det kommer ikke lyd, så blir hun blå på leppene og blek før hun tipper i bakken. Forferdelig ekkelt å se på de første gangene, men spurte fastlegen vår som mente det ikke er farlig så lenge hun ikke får kramper eller lignende. Kommer seg raskt etterpå og virker ikke preget av det i det hele tatt. Anonymous poster hash: d5529...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå